USB to DB25
Fra : cc

Dato : 22-09-06 21:38

Er der nogen i gruppen der ved om man kan købe et USB 2,0 til DB25 Female
kabel her i Danmark.

Jeg har spurgt i et par EDB udstyrsforretninger, men de siger at der ikke
findes et sådan kabel. (Jeg havde ikke et billede af kablet med)

http://www.tigerdirect.com/applications/SearchTools/item-details.asp?EdpNo=1699044&CatId=471

Bor i Horsens.

hilsen
CC

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-09-06 21:48

"cc" <cch@stofanet.dk> wrote:

>Er der nogen i gruppen der ved om man kan købe et USB 2,0 til DB25 Female
>kabel her i Danmark.

Er det ikke bare en standard USB<->Seriel Adapter suppleret med en
passende DB9 <-> DB25 adapter.

Den slags fås da hos enhver velassorteret computer pusher, kig f.eks
forbi www.midtdata.dk

<mlr>

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-09-06 21:53

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke bare en standard USB<->Seriel Adapter suppleret med en
> passende DB9 <-> DB25 adapter.

På linket står der, at det er usb og parallel.

Kurt

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-09-06 21:38

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote:

>På linket står der, at det er usb og parallel.

Ok, jeg missede den med parallel...

Men så er det jo i stedet en standard USB -> Centronics adapter plus en
Centronics til DB25 hun adapter.

Og begge dele bør findes hos enhver velassorteret computerpusher...

<mlr>

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-09-06 21:53

cc wrote:
> [...]
>
> Jeg har spurgt i et par EDB udstyrsforretninger, men de siger at der
> ikke findes et sådan kabel. (Jeg havde ikke et billede af kablet med)

Er det sådan en fætter du efter lyser?
http://www.thansen.dk/product.asp?c=750568376&n=496911252&pn=559665763

mvh
Henning

Fra : cc

Dato : 22-09-06 22:11

Hej

Dette kabel har jeg set hos T Hansen, det er ikke et DB25 Female stik der er
på kablet, det er godtnok en Female stik, men jeg kender ikke
typebetegnelsen

Hilsen
CC

Fra : Nicolai Lang

Dato : 23-09-06 09:24

On Fri, 22 Sep 2006 23:11:26 +0200, "cc" <cch@stofanet.dk> wrote:

>Dette kabel har jeg set hos T Hansen, det er ikke et DB25 Female stik der er
>på kablet, det er godtnok en Female stik, men jeg kender ikke
>typebetegnelsen

Det er et Centronics standard printerstik. DB25 er normalt på computer
siden.

Hvad skal du slutte til USB med det kabel? Måske der er en alternativ
løsning...

Den model du har et link til fra USA har jeg aldrig set før. Men den
er vel beregnet på at man så slutter et standard printer kabel til
den. Det kan jeg godt se er nødvendigt hvis man vil have en paralell
printer uden Centronics stik (f.eks. HP Laserjeg 1100) sluttet til
USB.

Men som sagt - sig hvad du skal have sluttet til og jeg kan måske
foreslå en alternativ løsning ;)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : cc

Dato : 23-09-06 13:26

Hej

Det er en HP Laserjet 1100 der skal tilsluttes USB stik.

Jeg har prøvet at låne en "Portable Universal Docking Station" model K33055
( www.kensington.com ), den virkede fint.

Venlig hilsen
CC

Fra : Nicolai Lang

Dato : 23-09-06 21:15

On Sat, 23 Sep 2006 14:26:16 +0200, "cc" <cch@stofanet.dk> wrote:

>Det er en HP Laserjet 1100 der skal tilsluttes USB stik.

Ja, det tænkte jeg nok - det er en pokkers mani HW producenterne
indimellem får - med at lave specielle stik :)

>Jeg har prøvet at låne en "Portable Universal Docking Station" model K33055
>( www.kensington.com ), den virkede fint.

Ja, det var nemlig også den slags jeg ville foreslå - der findes
enkelte forskellige af den slags - f.eks. også
http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=ACP45EU.

Jeg vil foreslå du tager forbi et par HW pushere og ser hvad de har,
at begyndte at få et kabel hjem fra udlandet kan nok ikke svare sig.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : N/A

Dato : 23-09-06 21:16

Fra : Nicolai Lang

Dato : 23-09-06 21:16

On Sat, 23 Sep 2006 17:00:38 +0200, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

>Mig bekendt er det ikke en DB25 som sidder på en Laserjet 1100, men der imod
>en IEEE1284 fatning som mere ligner en miniudgave af Centronics familien.

Men det er DB25 i den anden ende af det kabel ;)

En helt 3. løsning ville være et mellemled mellem Centronics og DB25 i
enden på sådan en paralell - USB karl. Men så er vi ude i 3 ledninger
:)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : cc

Dato : 24-09-06 13:32

Mange tak for alle svarene, nu har jeg noget at arbejde videre med.