Optimal grafik bygselv PC til pengene ?
Fra : Andersen

Dato : 22-09-06 11:36

Kan experne give mig nogle løsningsmodeller til en byg-selv PC (uden
konsol), med mest power for pengene.

Slutbeløbet er uden betydning, bare ydelse/pris forholdet er ok.

PC-en skal anvendes til omfattende test af tilgængelige programmer og
OS'er, virtuel PC, imaging-backups, Adobe Collections, videoredigering, mv.

Lyddæmpet kabinet: evt Antec P180B
Lydløs PSU med løse kabler: ?
Motherboard: Asus ?
CPU: evt Core2Duo E6600
RAM: evt 2GB PC533
HD: SATA-II (er Raptor SATA-I stadig hot ?)
Grafik PCIe passivt kølet: evt Geforce EN6600GT/Silencer ?

Hvad siger I ?

Fra : Svend

Dato : 22-09-06 12:28

Andersen wrote:
> [...]
> CPU: evt Core2Duo E6600
> RAM: evt 2GB PC533
> HD: SATA-II (er Raptor SATA-I stadig hot ?)

Hvis du går op i støjniveau vil du helt sikkert fortryde raptor.
Personligt synes jeg at man får fin performance på et par spinpoint sata
120 i raid 0 eller raid 0+1.

Overvej at købe 3-4 pabst 120, de blæsere der følger med larmer.

--
Svend

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-09-06 14:40

Svend wrote:
> Hvis du går op i støjniveau vil du helt sikkert fortryde raptor.

Alle andre Raptorer end den helt gamle 36gig'er larmer altså ikke
ret meget...

Jeg har en 74gig som jeg ikke kan høre særligt meget til, fx. kan
jeg snildt glemme at slukke computeren, fordi jeg ikke lægger mærke
til at den er tændt.

Min disk er godt nok gummi-ophængt, men alligevel :)

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 8500 indlæg.

Fra : Jeppe Høiby

Fra : Jeppe Høiby

Fra : Andersen

Dato : 24-09-06 00:25

On Fri, 22 Sep 2006 21:38:18 +0200, Jeppe Høiby wrote:

> Jeg er ikke sikker på, hvad du mener med "løse kabler"

At kablerne kan tilsluttes PSU'en efter behov. PSU'en har således kun stik
og ingen kabler der hænger og fylder.

> absolut anbefale en Seasonic S12 som PSU. Den er perfekt i et P180 (selv
> om 12V kablet godt kunne være længere).

Og med den er kablerne lange nok til mobo ?

Fra : Jeppe Høiby

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-09-06 16:25

Andersen skrev:

> [...]
> Slutbeløbet er uden betydning, bare ydelse/pris forholdet er ok.
> PC-en skal anvendes til omfattende test af tilgængelige programmer og

Hvis man er profesionel, så bruger man ikke en tilfældig, hjemmebygget
configuration til "omfattende test" af software.

Det hænger simpelthen ikke sammen, fordi når man ikke har en 110%
gennemtestet hardware, som har været igennem en ordentlig og professionel
testfase og kombatibilitetstest, så kan man ikke vide sig sikker på, om det
er software eller hardwaren, der er skyld i dårlig performance.

Claus

Fra : Andersen

Dato : 24-09-06 00:27

On Sat, 23 Sep 2006 17:24:32 +0200, Claus Tersgov wrote:

> Hvis man er profesionel, så bruger man ikke en tilfældig, hjemmebygget
> configuration til "omfattende test" af software.

Vi kan da ikke være mere enig. Jeg er jo netop igang med at bygge den og
først når den er mishandlet og kørt til, får jeg tillid til den.