Bedste multifunktionsmaskine til ca. 2K ?
Fra : Martin Schou

Dato : 20-09-06 17:02

Hej NG
Jeg vil høre om nogen vil anbefale en multifunktionsmaskine til ca. 2K, den
skal kunne: print, kopi, scan. Alt i farver.
Og den skal helst kunne tilsluttes med netværk.
Mvh. Martin

Fra : Pipeline

Dato : 20-09-06 23:44

"Martin Schou" <ingen@spam.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> den skal kunne: print, kopi, scan. Alt i farver.
> Og den skal helst kunne tilsluttes med netværk.

For en måneds tid siden fik jeg lyst til lidt nyt legetøj, så jeg købte en
Canon Pixma MP800.
Og jeg må sige at den har imponeret mig på alle punkter.
Den medfølgende software er også let at gå til, det eneste minus er i mine
øjne manualen, som er lidt rodet at finde rundt i. Men på den anden side, så
har jeg ikke haft brug for manualen særligt tit.
Den findes også i en netværksudgave, MP800R.
Det var denne test http://www.digitalfotoonline.dk/show.asp?ID=633 samt
brugerinput på diverse forums der overbeviste mig til købet.

MVH
Pipeline

Fra : Martin Schou

Dato : 21-09-06 15:43

"Pipeline" <000000ng3@odeu.dk> wrote in message

> [...]
> Det var denne test http://www.digitalfotoonline.dk/show.asp?ID=633 samt
> brugerinput på diverse forums der overbeviste mig til købet.

Lyder helt kanon.
Havde faktisk kigget på MP800R. Men ville lige høre om der var andre
kandidater :)
Hvor hurtig er den egentlig?
Mvh. Martin

Fra : Pipeline

Dato : 22-09-06 01:07

> Hvor hurtig er den egentlig?
> Mvh. Martin

Efter min mening er den meget hurtig til at printe, og scanninger er også
rimeligt oppe i fart. Dog går der ca. et minut fra man tænder den, til den
er klar til brug. Den kan evt. sættes til at gå i standby efter f.eks. 5
minutter. Så printer den med det samme.

En anden lille anke er at den ikke tænder automatisk. Min gamle printer
tændte selv når jeg klikkede på 'print' i et eller andet program. MP800 skal
tændes manuelt.
Er der flere der skal deles om printeren, vil man nok bruge standby
funktionen. Så er man også fri for at skulle hen og tænde den først. Til mit
beskedne forbrug, gør det dog ikke så meget at den står helt slukket.

Jeg har endnu ikke prøvet at skanne dias eller negativer. Men skanning af
fotos og dokumenter giver et flot resultat.
Print på cd/dvd medier, giver også et flot resultat og det er meget nemt at
have med at gøre.

Jeg har ingen idé om den er økonomisk i drift, mht. blækforbrug og priser på
patroner. Mit print-behov er som sagt ikke særligt stort, så jeg går mere op
i en god kvalitet frem for prisen på den enkelte print.

Alt i alt kan jeg kun anbefale denne maskine.

MVH
Pipeline