Pc-Brændt sammen?
Fra : Badedyret

Dato : 20-09-06 14:51

Hej i gruppen

Jeg skulle sætte et netkort i min og min søns Pc, det gik godt nok med min,
men da jeg satte det i min søns lugtede der brændt, og hans Pc ville ikke
starte mere...Damn...Jeg har nu prøvet at skifte både ram og harddisk i den
men uden held. Der kommer lys i knappen som altid og man kan høre den er
tændt...Hvad skal jeg skifte ud i den og er det en dyr fornøjelse? Jeg har
ikke nogen gammel Pc jeg kan tage fra,desværre..

Badedyret

Fra : Lars & Jane

Dato : 20-09-06 16:07

> [...]
> den er tændt...Hvad skal jeg skifte ud i den og er det en dyr fornøjelse?
> Jeg har ikke nogen gammel Pc jeg kan tage fra,desværre..

Lyder som om du må ud at finde et nyt bundkort
Kan evt godt være din strømfors, du kan jo prøve at "låne" din egen, men jeg
tvivler....
Mvh Lars...

Fra : Badedyret

Dato : 20-09-06 18:29

Ja mon ikke det er strømfors. Da jeg ikke kan åbne disk-drevne når den er
tændt... Er sådan en fætter dyr?

Badedyret

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-09-06 20:37

"Badedyret" <badedyretUdenspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Ja mon ikke det er strømfors. Da jeg ikke kan åbne disk-drevne når den er
> tændt... Er sådan en fætter dyr?
>
> Badedyret

Ikke specielt:
http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=159&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=200&Soegeord=&Submit.x=18&Submit.y=4&Direction197=2&Sorted197=&Direction578=0&Sorted578=

Det er så op til dig, hvad du vil ofre.
Personligt har jeg godt erfaringer med Q-tec dual fan 400 og 450 fan, som er
meget støjsvage.
Jeg går selvfølgelig ud fra, at din computer er af atx typen.

Kurt

Fra : Badedyret

Dato : 21-09-06 08:35

Hej Kurt

Tak for linket... Nej det ser ikke dyrt ud, tværtimod, jeg troede sådan
noget lå noget højere i pris, og vil da prøve Q-tec som du anbefaler...Men
øhhh... atx typen??? Hvad er det? Min søns Pc er en ganske alm. Pc. Det er
en pc mærket nem, med 4 års tid på bagen...

Fra : Johnny

Dato : 21-09-06 10:30

> [...]
> øhhh... atx typen??? Hvad er det? Min søns Pc er en ganske alm. Pc. Det er
> en pc mærket nem, med 4 års tid på bagen...

Så kan du roligt gå ud fra at det er en ATX.

Der er kommet en ny standard, og den hedder BTX, men den er du ikke på.

Johnny

Fra : Badedyret

Dato : 21-09-06 10:32

Hej

Jamen tak for svarene... Jeg må invistere i en sådan... Tak...

Badedyret

Fra : JK

Dato : 21-09-06 11:38

On Wed, 20 Sep 2006 15:50:59 +0200, "Badedyret"
<badedyretUdenspam@ofir.dk> wrote:

> [...]
>tændt...Hvad skal jeg skifte ud i den og er det en dyr fornøjelse? Jeg har
>ikke nogen gammel Pc jeg kan tage fra,desværre..

Det viser, hvor vigtigt det er have strømmen afbrudt på en PC, før man
roder med noget. Kender een der satte mere ram i med strøm på: FUT

Strømkablet skal HELT ud af strømforsyningen, for en ATX'er har strøm
på bundkortet hele tiden, a.h.t. wake-up med det ene og andet.

men OK, det ER nemt at være bagklog.

mvh

John