Hardwarekrav til webkamera
Fra : Dan Andersen

Dato : 20-09-06 10:46

Hvis man gerne vil have muligheden for at overvåge fx. et sommerhus via
nettet, hvad er da minimumskravene til hardware? Jeg vil meget gerne undgå
en strømslugende gammel PC - kørende i tomgang.
Kan der ikke fås/købes en eller anden form for flash baseret system til
dette formål? Eller er der en helt anden løsning?
På forhånd tak

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Ricko.

Dato : 20-09-06 12:27

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan der ikke fås/købes en eller anden form for flash baseret system til
> dette formål? Eller er der en helt anden løsning?

Hvis du ikke vil have en pc der bruger strøm ,til at stå derude , så bliver
det ikke let ,

Fra : Holst

Dato : 20-09-06 12:35

Ricko. wrote:

> Hvis du ikke vil have en pc der bruger strøm ,til at stå derude , så bliver
> det ikke let ,

Man kunne måske få nogen, der kan kobles direkte til en router ...?!

Fra : Ricko.

Dato : 20-09-06 12:39

"Holst" <newsjul06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Man kunne måske få nogen, der kan kobles direkte til en router ...?!

Ikke et webcam , som kræver softvare for at virke

Fra : JJ

Dato : 20-09-06 12:51

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> wrote in message

> "Holst" <newsjul06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke et webcam , som kræver softvare for at virke

Jo man kan få webcam som kan kobles direkte på netværk

JJ

Fra : Ricko.

Dato : 20-09-06 12:53

"JJ" <jj@get.kd> skrev i en meddelelse

> "Ricko." <Ricko@livsnyter.com> wrote in message

> Jo man kan få webcam som kan kobles direkte på netværk
>
> JJ
Må vi få et link til det

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-09-06 13:04

Ricko. wrote:
> Må vi få et link til det

osv osv osv.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 8500 indlæg.

Fra : Dan Andersen

Dato : 20-09-06 13:14

> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=193763
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209929
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=90464
> osv osv osv.
>
> // Hans
> --
> Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
> har spammet usenet i over 8500 indlæg.

Aha.. lyder interessant. Vi det sige, at det eneste jeg behøver er: Kamera,
router og en ADSL forbindelse samt en PC i den anden ende af verden med
drivere og en browser på? Så kan jeg overvåge kameraets omgivelser?

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 20-09-06 13:17

Dan Andersen wrote:
> Aha.. lyder interessant. Vi det sige, at det eneste jeg behøver er: Kamera,
> router og en ADSL forbindelse samt en PC i den anden ende af verden med
> drivere og en browser på? Så kan jeg overvåge kameraets omgivelser?

Det vil jeg umidbart tro... jeg kender dog intet til de produkter
jeg linker til, eller andre webcams af den type.

// Hans

Fra : Holst

Dato : 20-09-06 13:34

Dan Andersen wrote:

> Aha.. lyder interessant. Vi det sige, at det eneste jeg behøver er: Kamera,
> router og en ADSL forbindelse samt en PC i den anden ende af verden med
> drivere og en browser på? Så kan jeg overvåge kameraets omgivelser?

Det vil jeg tro, uden at kende nærmere til produkterne.

PC'en i den anden ende af verden skal sikkert bare have en browser.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-09-06 16:33

Dan Andersen skrev:

> [...]
> Kamera, router og en ADSL forbindelse samt en PC i den anden ende af
> verden med drivere og en browser på? Så kan jeg overvåge kameraets

ja, og så går du i nærmeste Aldi og køber de telefon-fjernstyrede
stikkontakter, de har haft til en plovmand. Så kan du ringe og tænde og
slukke for hele møllen via telefonen.

Jeg bruger dem selv til at tænde og slukke min arbejdscomputer, når jeg ikke
er hjemme. På den måde kan jeg arbejde på min supercomputer i stedet for min
bærbare, som er meget langsommere. (naturligvis sålænge der er Internet)

Claus

Fra : Holst

Dato : 20-09-06 13:31

Ricko. wrote:

> Ikke et webcam , som kræver softvare for at virke

Nej, det vil selvfølgelig skulle være noget andet end det billige til
99,- nede i Netto. Det kræver selvfølgelig, at kameraet selv indeholder
det nødvendige.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-09-06 16:28

Ricko. skrev:

> Ikke et webcam , som kræver softvare for at virke

Du aner ikke, hvad du snakker om.....

Claus

Fra : Dan Andersen

Dato : 20-09-06 12:50

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-09-06 16:28

Ricko. skrev:

> Hvis du ikke vil have en pc der bruger strøm ,til at stå derude , så
> bliver det ikke let ,

Sikke noge sludder, der findes da masser af webcams med ethernet snitflade
og indbygget server. Bare søg på edbpriser.

De billigste koster omkring 1500,-

Claus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-09-06 13:10

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Kan der ikke fås/købes en eller anden form for flash baseret system
> til dette formål? Eller er der en helt anden løsning?

Jeg ved det ikke hjælper just nu, da jeg ikke kan huske producenten, men
vedr andet lignende projekt fandt jeg et webcam med indbygget netkort,
motion detector og indbygget webserver, som kan streame billederne til dig
eller uploade til ekstern ftp server.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-09-06 13:12

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> netkort, motion detector og indbygget webserver, som kan streame
> billederne til dig eller uploade til ekstern ftp server.

Og så kom hjernecellerne i sving
http://www.axis.com/products/cam_210/index.htm

--
Bjarke Andersen

Fra : Ricko.

Dato : 20-09-06 13:33

">
> Og så kom hjernecellerne i sving
> http://www.axis.com/products/cam_210/index.htm
>
> --
> Bjarke Andersen
kender godt til disse cam , men så tror jeg sku det er bedre at betale for
lidt strøm

Fra : Johnny

Dato : 20-09-06 13:55

> [...]
> Kan der ikke fås/købes en eller anden form for flash baseret system til
> dette formål? Eller er der en helt anden løsning?

Jeg har en Asus WL500G Router, og til denne kan man sætte et kamera direkte
til i USB porten og den vil sende billederne til en email adresse som bliver
sat ind i routeren, samt at den kan sende LIVE billeder til en forudbestemt
adresse.
Prøv at se lidt nærmere på Asus's routere.

Kræver det mærke bestemte kamera, så som Creative osv.

Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-06 16:36

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> wrote in message
> [...]
> Kan der ikke fås/købes en eller anden form for flash baseret system til
> dette formål? Eller er der en helt anden løsning?

Jeg kan klart anbefale at kigge på Linksys's IP kameraer. De fås med wlan og
koster ca. 1500 kr. De har for ganske nylig lanceret en model med indbygget
motor så du kan styre kameraet. Det eneste der kræves er en browser (og ja
adsl linie, evt. med router men ikke nødvendigvis), da alt teknik og styring
ligger i en webserver i kameraet. Du kan bestemme om alle eller kun brugere
du opretter må kigge med.

mvh
///M

Fra : Dan Andersen

Dato : 20-09-06 19:35

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : ///M

Dato : 20-09-06 22:35

Fra : Dan Andersen

Dato : 22-09-06 19:20

"///M" <nomail@bmw.de> skrev i en meddelelse
> "Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> wrote in message
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=185492
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=104670
>
> mvh
> ///M
> takker mange gg. Har du nogen erfariger mht. opsætningen? Customers review
> fortæller modsat rettede historier/erfaringer
mht. besværligheder medat få dem til at virke.

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk >

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-06 17:13

> takker mange gg. Har du nogen erfariger mht. opsætningen? Customers review
> fortæller modsat rettede historier/erfaringer
> mht. besværligheder medat få dem til at virke.

Jeg ejer kun de ikke-motoriserede. De virker upåklageligt, dog måtte jeg
firmware-opdatere det ene for at få det til at køre stabilt.
Opsætningsmæssigt kan det drille lidt, især hvis du prøver at forbinde dig
både med kabel og wifi tilsluttet. Her anbefaler jeg at sætte kameraet op
pr. kabel, og som det sidste enable wifi'en og reboote kameraet.

Jeg skal måske også sige at det jeg det er en Linksys router jeg har
stående, og det trådløse mellem dem kører perfekt. Har blot lavet en
port-forward i routeren.

mvh///M