Genopfyldning Pixma 5200
Fra : Niels Poulsen

Dato : 17-09-06 15:43

Jeg har for nogen tid siden genopfyldt printerpatronerne i min Pixma
5200 Helt uden problemer, bortset fra at der jo forsat var en advarsel
om lav blækstand.

Men nu er den altså nået til en advarsel om at patronen er helt tom,
og nægter at printe. Jeg er klar over at det er chippen der er
problemet, men er der nogen der kender en løsning?? Reset af chip,
enten med hardware eller software??

Fra : Tonni Madsen

Dato : 17-09-06 18:12

Tja, min er en ip4200, men måske er det det samme, da min kom med "tom
patron" (ikke lav blæk, det er ikke nok) trykkede og holdt jeg "fortsæt"
knappen, den midterst på min printer, i ca 10 sec indtil beskeden forsvandt,
så kommer der nogle beskeder med ugyldig patron, og at canon ikke er
ansvarlig hvis du futter printeren af pga blæk mangel etc, klik ja/fortsæt,
og så er blækmåleren for den givne patron deaktiveret.
Det gælder kun for den farve, skal altså gøres efterhånden som de
forskellige farver løber tør.

Håber du kan bruge tricket

Mvh Tonni Madsen

Fra : Niels Poulsen

Dato : 17-09-06 23:02

Tricket er forsøgt - og det virker!!!

Stor tak for hjælpen til Tonni.

Fra : Tonni Madsen

Dato : 18-09-06 13:49

Var så lidt skulle det være en anden gang...

Mvh Tonni Madsen