En strømsvag strømforsyning, erfaringer og~
Fra : Ukendt

Dato : 10-09-06 20:59

Hej

Skal have en ny stømforsyning. Blæseren på min chieftec 360w (hpc-360-202)
larmer for meget.

Gider ikke bruge en formue og har led på Edbpriser.

Nogen der har en anbefaling, overvejer en af disse modeller:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=159&Parent=2&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Direction197=2&Sorted197=360&Direction578=0&Sorted578=12&Submit.x=17&Submit.y=11

(søgning på edbpriser efter strøm minimum 360w og max 12db støj).

Nogen der kan give et par for og imod ?

Mvh
Jakob

Fra : Jesper

Dato : 10-09-06 21:32

On Sun, 10 Sep 2006 21:59:01 +0200, .:J:. wrote:

> [...]
>
> (søgning på edbpriser efter strøm minimum 360w og max 12db støj).

Jeg har flere NorthQ401'ere. Siger ikke en dyt og koster heller ikke ret
meget. Men det med de 12dB bør du ikke hænge dig så meget i for som
hovedregel vil en hvilken som helst PSU med 120 mm blæser blive
overdøvet af din vejrtrækning. Så gå efter typen med den store blæser
- så går du ikke galt i byen.

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-06 22:35

> [...]
> hovedregel vil en hvilken som helst PSU med 120 mm blæser blive
> overdøvet af din vejrtrækning. Så gå efter typen med den store blæser

Lyder godt, men hvordan ser jeg om der er en "stor blæser" på ?

/Jak

Fra : Mogens

Dato : 11-09-06 08:23

On Sun, 10 Sep 2006 23:34:37 +0200, ".:J:."
<MONKEYselskab-at-bigfoot.com> wrote:

>Lyder godt, men hvordan ser jeg om der er en "stor blæser" på ?

Hvis du kigger på edbpriser, så plejer det at stå i oplysningerne
om hver enkelt PSU.

Og hvis der er billeder af PSu'en kan du også se det.
Hvis blæseren sidder "bag" i PSU'en, altså der hvor du
sætter 220 volt ledningen i, så er det en lille 80 mm blæser.
Hvis blæseren sidder i top/bund af PSU'en er det en stor,
enten 120 mm eller 140 mm blæser.

mvh Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-06 15:04

> [...]
> sætter 220 volt ledningen i, så er det en lille 80 mm blæser.
> Hvis blæseren sidder i top/bund af PSU'en er det en stor,

Hvem hvis man nu skal have en stor, kræver det ikke at kabinettet er bygget
til at spytte luften ud oppe ?

Jakob

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 12-09-06 15:29

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Hvem hvis man nu skal have en stor, kræver det ikke at kabinettet er
> bygget til at spytte luften ud oppe ?

Nej, luften kommer stadig bagud af strømforsyningen.

De store modeller blæser den kolde luft ind i strømforsyningen fra bunden og
overtrykket presser så den varme luft ud på bagsiden af strømforsyningen.
Ved de normale blæses den varme luft ud af strømforsyningen fra bagsiden og
undertrykket suger så den kolde luft ind fra forsiden af strømforsyningen.

Håber det gav mening :)

Mvh Martin

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-06 21:17

> [...]
> Ved de normale blæses den varme luft ud af strømforsyningen fra bagsiden
> og undertrykket suger så den kolde luft ind fra forsiden af

Ja ja, det tror jeg nok :) Såååå :::::

Seasonic S12-420 eller NorthQ401 er et par gode bud ?

Er godt nok lidt irriteret over den larm, måske ikke så meget larm endog,
men nok til at det irriterer :) Har passiv køling med en "stor" blæser
ovenpå på grafikkortet og en lydsvag køler på cpuen. Vil gerne have den
sidste larm væk :)

Hvis I er enige i S12 eller Q401, så er jeg klar :) ????

Mvh
Jakob

Fra : Jeppe Høiby

> [...]
>
> (søgning på edbpriser efter strøm minimum 360w og max 12db støj).

Hm, "strømsvag" - hvad er det?

Jeg kan til gengæld varmt anbefale Seasonic S12, som er både støjsvag og
effektiv.

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Jakob M

Dato : 11-09-06 21:38

> Jeg kan til gengæld varmt anbefale Seasonic S12, som er både støjsvag og
> effektiv.

Enig, min S12-420 er suveræn.

Mvh
Jakob

Fra : -*- DANELAW -*-

Dato : 13-09-06 09:15

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Skal have en ny stømforsyning. Blæseren på min chieftec 360w (hpc-360-202)
> larmer for meget.

Kan du ikke bare sætte 2 andre blæsere i?

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-06 15:44

"-*- DANELAW -*-" <mail@topbanana.dk> wrote in message

> Kan du ikke bare sætte 2 andre blæsere i?

Jo, måske, hvordan mener du ?

jakob