MIDI til USB-port?
Fra : MRN

Dato : 09-09-06 20:52

Hejsa gruppe!

Jeg har et midi keyboard med et 15-bens midi stik på. Men nu har jeg så
købt nyt lydkort, og her er der ikke midi port på

Så derfor: Kan man købe en USB -> MIDI adapter?
Jeg synes jeg har gennemkigget edbpriser.dk, uden resultat

Mvh
MRN

--
"I don't know half of you half as well as I should like, and I like
less than half of you half as well as you deserve!"

Bilbo Baggins

Fra : Lasse Jensen

Dato : 09-09-06 21:34

Det findes. Prøv at kigge på www.aage.dk

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : MRN

Dato : 09-09-06 22:30

> Det findes. Prøv at kigge på www.aage.dk

Tusind tak for svaret, men...

Der har jeg kigget, men det er desværre ikke det jeg søger

De har kun USB <-> to runde midi stik.

Det jeg søger er USB-> 15-bens midi stik. (Dem man også brugte til
joystick i gamle dage...)

Man kan få dem som PCI kort, men det dur desværre ikke, da det er til
en bærbar computer... Det er til et midi-keyboard...

Evt. andre forslag?

Mvh
MRN

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-09-06 08:49

MRN wrote:

> [...]
>
> Man kan få dem som PCI kort, men det dur desværre ikke, da det er til
> en bærbar computer... Det er til et midi-keyboard...

Så skal du nok til at lodde lidt. Dit keyboard må være tæt på det eneste i
verden, der har SUB15 stikket istedet for det andet. Men det burde være ret
let at lave det om. Prøv at spørge i dk.teknik.elektronik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-09-06 17:59

Lasse Jensen skrev:

> Så skal du nok til at lodde lidt. Dit keyboard må være tæt på det
> eneste i verden, der har SUB15 stikket istedet for det andet. Men det

Mig bekendt findes det slet ikke. Det er kun på PC, man brugte porten til
glædespinden...

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-09-06 02:26

MRN skrev:

> Jeg har et midi keyboard med et 15-bens midi stik på. Men nu har jeg
> så købt nyt lydkort, og her er der ikke midi port på

Hvilket keyboard er det?

Er du sikker på, at det ikke er et almindeligt midikabel med joystick stik,
der sidder for enden af kablet?

Standard midistik er normale dinstik, og jeg gætter på, at det også er det,
du har på dit keyboard.

http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=14702

Du skal bare have denne eller et tilsvarende USB-midi.

Claus

Fra : MRN

Dato : 10-09-06 19:39

Endnu engang, tak for svarene!

Nu har jeg været hjemme at kigge lidt på sagerne.

Keyboard'et er et: Miditech Midi Keyboard Controller
http://www.soundonsound.com/sos/Dec01/articles/midicontrol.asp

Og... I havde ret

Bagpå har det Et, kun et, 5-benet, rundt DIN stik, hvorpå der står:
Midi Out. Er det bare det jeg skal bruge?
Kan jeg bruge sådan en:
http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=14702

Over 15-bens joystick-stikket står der: To PC Sound Card...

Mvh
MRN

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-09-06 19:51

MRN wrote:

> [...]
>
> Og... I havde ret
>
> Bagpå har det Et, kun et, 5-benet, rundt DIN stik, hvorpå der står:
> Midi Out. Er det bare det jeg skal bruge?

Ja. Du kan kun sende midi events fra keyboardet til computeren og ikke den
anden vej.

> Kan jeg bruge sådan en:
> http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=14702

Ja. Kig lidt omkring. Måske kan du finde den billigere.

Fra : MRN

Dato : 10-09-06 20:19

> Ja. Kig lidt omkring. Måske kan du finde den billigere.

Ok

Tak for svarene

Mvh
MRN

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-09-06 18:03

MRN skrev:

> Keyboard'et er et: Miditech Midi Keyboard Controller
> http://www.soundonsound.com/sos/Dec01/articles/midicontrol.asp
>
> Og... I havde ret

Sæføli! Vi har altid ret!

> Bagpå har det Et, kun et, 5-benet, rundt DIN stik, hvorpå der står:
> Midi Out. Er det bare det jeg skal bruge?
> Kan jeg bruge sådan en:
> http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=14702

Ja, eller noget billigere. Der skal bare være en midi in.

Claus