Value RAM?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 07-09-06 17:53

Jeg er stødt på noget der hedder Value RAM, som er en del billigere
end almindelig RAM.

Hvad er dette Value RAM for noget. Er der tale om noget "3. parts RAM"
eller andet af knap så god kvalitet?

http://www.valueram.com/

Claus

Fra : JK

Dato : 07-09-06 20:50

On 7 Sep 2006 09:52:46 -0700, "Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com>
wrote:

> [...]
>end almindelig RAM.
>
>Hvad er dette Value RAM for noget. Er der tale om noget "3. parts RAM"

Mon ikke det er nøjsomme, prisoptimale produkter, der ikke egner sig
til overclock !?

altså kan klare sådan noget som DDR400 (200 MHz) i gængs terminologi
for DDR ram. Der er vist lidt højere standardfrekvens for DDR2 ram
(jeg er ikke begyndt på at bruge sådan noget endnu).

mvh

John

Fra : Per Hansen

Dato : 07-09-06 22:56

Claus E Beyer wrote this

> [...]
> end almindelig RAM.
>
> Hvad er dette Value RAM for noget. Er der tale om noget "3. parts RAM"

Et Kingston produkt.
De har 3 forskellige typer: Value, HyperX og System Specific.
Value er ganske almindelige ram til hjemmebyggede computere.
HyperX er ram bygget specielt til dem der er gamere, ved alm. PC brug
mærker du ikke nogen videre forskel iforholdet til Value ram.
System Specific er rettet til dem der har en fabriksbygget computer
(eks Dell, Fujitsu, IBM etc) hvor man er stavnsbundet af den hardware
at producenten har smidt i.

Kører selv med Kingston Value Ram (2GB).

--
Per Hansen.