DV 6088 ea - hvor hurtig er den til videor~
Fra : Erik Jappe

Dato : 07-09-06 13:26

Hej igen

Jeg prøver lige igen:

En HP DV 6088ea ser sådan ud:

AMD TurionT 64 X2 mobil teknologi TL-56
.. Level 2 cache 512 KB + 512 KB
Core Clock: 1800 Mhz
Ram: 1 GB
Hukommelsestype: DDR2 667 MHz
Hukommelseslayout: (2 x 512 MB)

Jeg har en stationær computer med en Intel pentium 4 2.2. GHz med 1 Gb ram,
som jeg bl.a. bruger til videoredigering. Fra avi til mpg med TMPengc.

Kan HP'en med 1800 Mhz direkte sammenlignes med min Pentium 4 på 2200 Mhz -
er HP'en således langsommere?
Hvis ikke (hvilket jeg stærkt går ud fra) - hvor meget hurtigere i pct. vil
I skønne, at Hp'en er i forhold til min 2.2. Ghz?

Mvh Erik

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-09-06 14:50

Erik Jappe wrote:

> Hej igen
>
> Jeg prøver lige igen:

Hvorfor? Sidst googlede jeg et link til dig, der forklarer det udemærket.

> Kan HP'en med 1800 Mhz direkte sammenlignes med min Pentium 4 på 2200 Mhz
> - er HP'en således langsommere?

Nej. Turion på 1.8 er hurtigere end P4 2.2. 2 kerner plus højere IPC.

> Hvis ikke (hvilket jeg stærkt går ud fra) - hvor meget hurtigere i pct.
> vil I skønne, at Hp'en er i forhold til min 2.2. Ghz?

Nok til du ikke vil synes det er fantastisk. Medmindre din MPEG encoder er
flertrådet.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.