Alternativ til SHG - godt sted at handle c~
Fra : Ukendt

Dato : 05-09-06 17:43

Hej,

Vores virksomhed køber næsten alt IT og især samlede bambus computere hos
SHG. De har imidlertidig lige nedtaget 99% af deres produkt-udvalg, så nu
leder jeg efter et (måske midlertidigt) alternativ. Jeg har kigget rundt på
edbpriser og nettet, men synes generelt at de andre ligger 1000 kr over hvad
jeg plejer at købe for.

Nogen der har bud på alternativer i SHG, i samme prisklasse, kvalitet og
service-niveau. Skulle nogen sidde og have dårlige erfaringer med SHG, skal
jeg dog understrege at det har jeg ikke, og jeg ønsker fortsat et vist
kvalitets-niveau og en anselig størrelse firma at handle med.

mvh
///M

Fra : John

Dato : 05-09-06 18:26

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse

> Vores virksomhed køber næsten alt IT og især samlede bambus
> computere hos SHG. De har imidlertidig lige nedtaget 99% af
> deres produkt-udvalg, så nu leder jeg efter et (måske
> midlertidigt) alternativ.

Et par stk:

http://www.bjtrading.dk/menu.asp

http://www.midtdata.dk/asp/index1024.asp

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-06 18:51

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message

> Et par stk:
>
> http://www.bjtrading.dk/menu.asp
>
> http://www.midtdata.dk/asp/index1024.asp

Tak - jeg fandt også Føniks Computer (www.fcomputer.dk)

mvh
///M

Fra : Nicolai

Dato : 05-09-06 19:11

> Tak - jeg fandt også Føniks Computer (www.fcomputer.dk)

Det er vist blandede fornøjelser at handle med dem. Generelt så mener jeg,
at hvis folk (flere) begynder at advare mod dem, så holder jeg mig væk. Der
vil altid være nogle der anbefaler dem, men tit så har disse ikke haft et
problem eller brug for support. Men tjek disse:

http://www.hol.dk/traad.asp?fID=10&tID=262492

http://www.eaid.dk/epinion.php?action=vis&id=429

http://www.dailyrush.dk/boards/372/topics/20731/pages/1/

Så kigger man lidt videre, så er der en del dårlig omtale.

> mvh
> ///M

Nicolai

Fra : Jeppe Høiby

> [...]
> jeg dog understrege at det har jeg ikke, og jeg ønsker fortsat et vist
> kvalitets-niveau og en anselig størrelse firma at handle med.

Lige som John, vil jeg også anbefale Midt Data, og IT-butikken kunne
også være en mulighed.

<http://itbutikken.dk/>
<http://midtdata.dk/>

Proshop plejer også at levere en fin service, men jeg har ikke handlet
der så mange gange.

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Anders Majland

Dato : 05-09-06 19:41

> <http://itbutikken.dk/>
> <http://midtdata.dk/>

prc-data - også i viborg

Jeg har ikke problemer med nogen af de 3 og det er tit deres estimerede
leveringstider der afgør hvor jeg handler. RMA plejer også at fungere
uden bøvl.

Itbutikken og midtdata har også "lavpris-lavpris" udgaver af sig selv.
Midtdata sælger også under navnet express delivery hvor der spares et
par kroner på stumperne men så er der en højere fragt og man kan ikke
komme til at tale med en medarbejder

Fra : Claus Albæk

Dato : 06-09-06 11:07

Jeppe Høiby wrote:

> Lige som John, vil jeg også anbefale Midt Data, og IT-butikken kunne
> også være en mulighed.
>
> <http://itbutikken.dk/>
> <http://midtdata.dk/>

jeg må tilslutte mig midt dara. de gør det sgu godt.

Fra : Jesper

Dato : 05-09-06 19:50

On Tue, 05 Sep 2006 18:42:44 +0200, ///M wrote:

> Hej,
>
> Vores virksomhed køber næsten alt IT og især samlede bambus computere hos
> SHG. De har imidlertidig lige nedtaget 99% af deres produkt-udvalg...

Huh? Nu er jeg ikke helt aktualiseret med hensyn til SHG's udvalg. Men et
hurtigt kig på deres hjemmeside giver da ikke noget indtryk af begrænset
antal varer. Hvis den nuværende produktpalette udgør 1% af hvad den
plejer at være, så har det godtnok været en stor butik...

I øvrigt vil jeg tilslutte mig koret og anbefale MidtData. Dem har jeg
gode erfaringer med - de overholder stort set altid
leveringstiderne og der er aldrig noget bullshit med reklamationer og
ombytninger.

Fra : Nicolai

Dato : 05-09-06 20:37

"Jesper" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Huh? Nu er jeg ikke helt aktualiseret med hensyn til SHG's udvalg. Men et
> hurtigt kig på deres hjemmeside giver da ikke noget indtryk af begrænset
> antal varer.

Sidst jeg skulle handle varer, var jeg da godt nok overrasket over, at SHG
stort set intet havde på lager i forhold til hvad de plejede/plejer. Måske
det der tænkes på, at de har skåret ned på eget lagerbeholdning. Men ja, han
skriver udvalg.

Nicolai

Fra : ///M

Dato : 06-09-06 00:10

"Jesper" <no@spam.dk> wrote in message

> Huh? Nu er jeg ikke helt aktualiseret med hensyn til SHG's udvalg. Men et
> hurtigt kig på deres hjemmeside giver da ikke noget indtryk af begrænset
> antal varer.

Gå ind på deres hjemmeside, vælg produkter, vælg pc-systemer. Vælg en
hvilken som helst "familie" og vis mig en vare som er på lager.
(fx. http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?katid=4290)

Jeg har noteret dette (tiltagende) i de sidste ca. 21 dage, samt lige måtte
vente ca. 14 dage på en ordre bestående af 4 pc'ere af modellen 1042. I dag
fik jeg mail om at den helt udgår af deres sortiment nu og man kan derfor
ikke købe flere af dem. Da jeg skrev det oprindelige indlæg var deres
produkter-sider (vi taler stadig bambus pc'erne) helt tomme, men det kan jo
ske at de har været ved at opdatere deres database/webside. Men faktum er at
de ikke kan levere dag-til-dag som tidligere.

mvh
///M

Fra : Ole Geisler

Dato : 05-09-06 20:44

On Tue, 5 Sep 2006 18:42:44 +0200, "///M" <nomail> wrote:

> [...]
>jeg dog understrege at det har jeg ikke, og jeg ønsker fortsat et vist
>kvalitets-niveau og en anselig størrelse firma at handle med.

Vi køber (også) store mængder løsdele hos SHG - hvad mener du de
"pludselig mangler" ?

Fra : ///M

Dato : 06-09-06 00:06

"Ole Geisler" <reptech@mail.dk> wrote in message
> On Tue, 5 Sep 2006 18:42:44 +0200, "///M" <nomail> wrote:

> Vi køber (også) store mængder løsdele hos SHG - hvad mener du de
> "pludselig mangler" ?

Jeg skrev *intet* om løsdele. Kun færdigsamlede bambus pc'ere

mvh
///M

Fra : Henning

Dato : 06-09-06 07:54

> [...]

>SHG. De har imidlertidig lige nedtaget 99% af deres produkt-udvalg, så nu

Seriøst? En professionel virksomhed, som baserer deres it på bambus-
og noname uden mulighed for onsite-service eller support? Hvad gør du
når maskinerne går i stykker? Undværer den et par uger mens den er til
reparation?
Hvorfor køber du ikke professionelt hos ex. www.dell.dk, www.hp.dk
el.lign - det er ikke dyrere, til gengæld er du sikret at maskinen er
repareret i morgen, også når den er tre år gammel!
Regn på hvor meget tid du bruger på at klargøre en bambus-pc - eller
er din tid gratis?

Fra : Anders Majland

Dato : 06-09-06 22:06

> [...]
> repareret i morgen, også når den er tre år gammel!
> Regn på hvor meget tid du bruger på at klargøre en bambus-pc - eller

Måske han netop er ansat til at håndterer bambus pc'er .... Men mhs til
tiden så er vedligeholdelse af software jo nok mere tidskrævende end
hardwaren ...

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 00:34

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:44ff399e$0$84022$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Jo, det er de i hvert fald for os.

> til gengæld er du sikret at maskinen er

Irrelevant. Vi kan ikke vente til next day med at stille en ny op. Dermed
skal jeg alligevel igen, og hvis den tager mere end 3 timer at rep. så ryger
den ud og ny bestilles. Vi har ikke råd til at være nede.

Nej, jeg bruger en kombination af pre-build images via RIS el. dvd'er. De
sidste pc'ere (fra SHG) jeg har inst. er fuldt inst. på 1 min og 3 sek. (pr.
stk).

mvh
///M