Har du erfaringer med Shuttle PC eller lig~
Fra : Magnus

Dato : 04-09-06 19:39

Jeg vil skifte mit gamle hightower kabinet ud med en helt ny maskine og jeg
er faldet lidt for de små kompakte som ikke fylder ret meget som fx. denne
her:
http://www.shuttle.dk/shuttleX/produkter/prodView.asp?id=460

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med disse maskiner?

Jeg skal ikke bruge den til spil men kun til at arbejde med billeder i
Photoshop og redigere video til egne dvd'er er ve noget af det som mest
belaster mit system.

Kan det indbyggede skærmkort levere en opløsning på 1680x1050 og ved 75 Hz
da det er det min Sansung widescreen skærm bruger?

/Magnus

Fra : Gitte og Claus

Dato : 04-09-06 21:47

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan det indbyggede skærmkort levere en opløsning på 1680x1050 og ved 75 Hz
> da det er det min Sansung widescreen skærm bruger?

jeg ville nok vælge en anden model, fx sn25p eller sn27p, det kan ikke
anbefales at bruge et integeret skærmkort til billede og video redigering,
da det jo deler rammen med resten af systemet og derfor bliver rammen hård
belastet. personligt har jeg en sn25p med en amd X2 3800 2 GB ram og et
gf600GT kort, og den bruges til de ting som du også selv vil arbejde med

Fra : Magnus

Dato : 05-09-06 16:32

> [...]
> belastet. personligt har jeg en sn25p med en amd X2 3800 2 GB ram og et
> gf600GT kort, og den bruges til de ting som du også selv vil arbejde med

Ja jeg var heller ikke så begejstret for sådan et grafikkort som ikke kunne
udskiftes.

Hvilke modeller har ikke grafikkort på bundkortet?

Hvilken sokkel skal man bruge til et grafikkort som kan køre en en opløsning
på 1680 x 1050 i 75 Hz?

Hvad kan anbefales af disse:
http://www.datatelpartner.dk/catalog/default.php?cPath=56&sort=2a&filter_id=528

eller en helt anden?

Jeg vil sætte følgende i maskinen som jeg køber via edbpriser hvis ikke jeg
kan få en god pris på det samme sted hvor jeg vil købe kabinet, bundkort og
processer:
400Gb HD
2 Gb RAM
Grafikkort til 1680 x 1050 i 75 Hz
Og naturligvis LAN, lyd, USB osv.

/Magnus

Fra : BJ Denmark

Dato : 06-09-06 10:25

Magnus wrote:

> Hvilke modeller har ikke grafikkort på bundkortet?

Det tror jeg, de alle har - men i flere af dem er der gjort plads til, at du
_i øvrigt_ kan sætte dit eget grafikkort

--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot"
får nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : Gitte og Claus

Dato : 06-09-06 17:14

> [...]
>
> Jeg vil sætte følgende i maskinen som jeg køber via edbpriser hvis ikke
> jeg kan få en god pris på det samme sted hvor jeg vil købe kabinet,

sn25p, sn26p og sn27p har fx ikke onboard grafik,
jeg ville tage et pci-e grafikkort, da det er den nyeste standard, men
hvilket mærke indenfor grafikkort vil du købe

Fra : Magnus

Dato : 06-09-06 19:48

> sn25p, sn26p og sn27p har fx ikke onboard grafik,
> jeg ville tage et pci-e grafikkort, da det er den nyeste standard, men
> hvilket mærke indenfor grafikkort vil du købe

Jeg ved ikke hvad grafikkort jeg skal have endnu det skal blot være et som
kan køre min Samsung 205BW skærm i 1680x105 ved 75 Hz.

Nogen der kender et grafikkort som kan det?

/Magnus