Strøm til scanner fra et internt strømstik~
Fra : BHR

Dato : 04-09-06 17:01

Min udmærkede Scanjet 4470c's strømforsyning (12V 1,25A) er netop gået død.

Spørgsmålet er: Kan et internt strømstik til HD eller andre drev levere 12V
1,25A, så jeg kan undgå at kassere scanneren eller købe en ny
strømforsyning.

NB! Strømforsyningen er en limet kasse, som ikke er beregnet til at skille
ad for evt. udskiftning af en sikring.

Fra : Nicolai

Dato : 04-09-06 17:48

"BHR" <bhrFJERN@lic-mail.dk> skrev i en meddelelse

> NB! Strømforsyningen er en limet kasse, som ikke er beregnet til at skille
> ad for evt. udskiftning af en sikring.

Folk kan rette mig hvis de ved bedre, men jeg kunne da aldrig forestille mig
der sad en sikring i et kabinet, som var støbt?

Nicolai

Fra : Max

Dato : 04-09-06 18:00

Hej Nicolai

> Folk kan rette mig hvis de ved bedre, men jeg kunne da aldrig
> forestille mig der sad en sikring i et kabinet, som var støbt?

Selvfølgelig sidder der ofte en sikring inde i selv støbte kabinetter,
de sidder der for at beskytte mod brand i tilfælde af at det indstøbte
udstyr kortslutter.

Mvh Max

Fra : Nicolai

Dato : 04-09-06 18:00

> Selvfølgelig sidder der ofte en sikring inde i selv støbte kabinetter,
> de sidder der for at beskytte mod brand i tilfælde af at det indstøbte
> udstyr kortslutter.

Jeg skulle selvfølgelig have udtrykt mig tydeligere, men jeg snakker om
sikringer af den udskiftelige type, som den oprindelige indlægger snakker
om. Ideen med en udskiftelig sikring i et kabinet man ikke kan åbne, har jeg
da aldrig hørt om. Har du?

> Mvh Max

Nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 04-09-06 18:04

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

Og så har jeg vist også misforstået oprindelig indlæg, da han sikkert
indikerer at der netop ikke er nogen udskiftelig sikring, henført til at
kabinettet ikke kan åbnes. Jeg lukker og tager mig en lur.

Nicolai

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-09-06 14:36

Nicolai skrev:

> Folk kan rette mig hvis de ved bedre, men jeg kunne da aldrig
> forestille mig der sad en sikring i et kabinet, som var støbt?

Du mener altså, at det er bedre at kabinettet bryder i brand?

Der er en termosikring bygget ind i transformatoren, som brænder af ved en
given temperatur. Men der er ikke udskiftelig, da den kun skal forhindre
brand. Den sidder på silve viklingerne bag et stykke tape/stof.

Claus

Fra : Nicolai

Dato : 05-09-06 15:03

> Du mener altså, at det er bedre at kabinettet bryder i brand?

Det er nu hyggeligt at sidde og riste pølser over sådan en lille hyggelig
plastikbrand.

> Der er en termosikring bygget ind i transformatoren, som brænder af ved en
> given temperatur. Men der er ikke udskiftelig, da den kun skal forhindre
> brand. Den sidder på silve viklingerne bag et stykke tape/stof.

Ja, jeg fik udtrykt mig forkert, muligvis også misforstået indlægget. Jeg
mente nemlig at man nok ikke skulle regne med at der var en udskiftelig, når
kabinettet nu var støbt.

> Claus

Men jeg gik i seng kl 19 i går, så jeg har fået sovet lidt.

Nicolai

Fra : Allan F

Dato : 04-09-06 17:17

Du burde kunne bruge et molex-stik (altså et af de stik,der giver strøm til
en harddisk eller diskettedrev) til at give de nødvendige 12 volt.
Strømstyrken er ikke noget problem. Jeg vil anbefale dig at anskaffe en
strøm-splitter (eks:
http://www.studiedata.dk/product_info.php?cPath=95_103&products_id=7848&osCsid=f56e08fd94d7c939a81cdb1a250d1c79 )
, og lodde + krympeflexe længere ledninger samt strømstikket til din scanner
på.

Jeg er selv ved at få fat i strømstikket til en ekstern harddisk, men det
formål at få den til at køre fra den interne strømforsyning, istedet for at
have flere ledninger liggende under bordet.

Allan F

Fra : Tomas

Dato : 04-09-06 20:05

On Mon, 04 Sep 2006 18:01:09 +0200, BHR wrote:

> [...]
>
> Spørgsmålet er: Kan et internt strømstik til HD eller andre drev levere 12V
> 1,25A, så jeg kan undgå at kassere scanneren eller købe en ny

Det burde ikke være noget problem da det er cirka det samme som en
harddisk kræver. Det afhænger selvfølgelig af hvad din strømforsyning kan
levere og hvad der i øvrigt er tilsluttet.

Tomas

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-09-06 14:39

BHR skrev:

> [...]
> Spørgsmålet er: Kan et internt strømstik til HD eller andre drev
> levere 12V 1,25A, så jeg kan undgå at kassere scanneren eller købe en

I teorien burde der ikke være nogle problemer med det. Men jeg har selv
oplevet problemer, bare med højttalere. Jeg har nogle Altec højttalere, og
hvis jeg sætter dem til en intern psu, så brummer de voldsomt. Jeg har
prøvet på mange maskiner, og det er det samme. Der er strøm nok i psu'en..

De virker fint med en seperat psu......

Claus