Q: USB Memory Key
Fra : Tage Danielsen

Dato : 04-09-06 09:15

Jeg har lige erhvervet en 512 MB Memory Key (Elgiganten kr. 149,-) men er
meget skuffet over dens overførselshastighed.
Jeg har en ældre 16 MB key som kun kan køre USB 1.1 men den er mere end
dobbelt så hurtig når jeg overfører en mappe med undermapper og mange små
filer.
Hvis jeg overfører en enkelt stor fil så er de nogenlunde lige hurtige.
Kan det virkelig være rigtigt at de nye store memory keys er så langsomme -
det skal siges at når jeg indlæser fra key'en og ind i PCen så går det
lynhurtigt, det er altså kun når man skal "skrive" filerne ind på key'en at
det går langsomt.

Mine forsøg er foretaget på en helt ny bærbar PC med USB 2.0 - har dog også
prøvet på en ældre PC med USB 1.1 med samme nedslående resultat.

Er der andre der har oplevet noget lignende ?

Mvh.
T Danielsen

Fra : Ole Laursen

Dato : 05-09-06 08:34

"Tage Danielsen" <tagedanielsen@tiscali.dk> writes:

> Mine forsøg er foretaget på en helt ny bærbar PC med USB 2.0 - har dog også
> prøvet på en ældre PC med USB 1.1 med samme nedslående resultat.
>
> Er der andre der har oplevet noget lignende ?

Du kan prøve at læse testen her igennem:

http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=2549&p=3

Det ser ud til at der er meget stor forskel på læse/skrivehastighed.

--
Ole Laursen
http://www.cs.aau.dk/~olau/