Dell Dimension 9150
Fra : blue

Dato : 03-09-06 09:24

Jeg overvejer at købe en Dell Dimension 9150 med nedenstående
specifikationer. Den skal primært bruges til billedbehandling med Photoshop
CS2 - ser det nogenlunde ud eller vil I anbefale en anden sammensætning
eller en helt anden maskine?

Intel® 945G Express Chipset

Intel® Pentium® D 915 Dual Core Processor (2.80GHz, 800MHz fsb, 2x2MB cache)

2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024MB)

250GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurstT cache

256MB nVidiaT GeForceT 7300LE Turbocache graphics card

Prisen er i øvrigt kr. 5.902,-

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-06 20:43

"blue" <jfdh@aprsfgd.dk> skrev
> Jeg overvejer at købe en Dell Dimension 9150 med nedenstående
> specifikationer. Den skal primært bruges til billedbehandling med
> Photoshop CS2

Det klarer den sagtens, men hvorfor ikke vælge en model med Core 2 Duo
istedet?

Der er ret væsenlig forskel i ydelsen.

/Martin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-09-06 14:43

blue skrev:

> [...]
> Photoshop CS2 - ser det nogenlunde ud eller vil I anbefale en anden
> sammensætning eller en helt anden maskine?

Har du råd, så køb noget hurtigere. F.eks. den super HP som elgiganten har
lige nu til 9999,-

Husk, at når vista kommer på gaden, så påstår de, at al support til XP
slutter!
(jeg ved ikke om det er sandt, det lyder himmelråbende)

Claus

Fra : Knud S.

Dato : 05-09-06 16:37

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse news:44fd7ee8$0$75040$14726298@news.sunsite.dk...

> Har du råd, så køb noget hurtigere. F.eks. den super HP som elgiganten har lige nu til 9999,-
>
> Husk, at når vista kommer på gaden, så påstår de, at al support til XP slutter!

Siger Microsoft det ? - ellers skal du nok ikke tro på det da vel ingen andre
kan vide det. Det lyder i øvrigt meget lidt sandsynligt, da XP vel er det mest
udbredte styresystem i verden i dag.

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-06 17:06

"Knud S." <news@post-cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> andre
> kan vide det. Det lyder i øvrigt meget lidt sandsynligt, da XP vel er det

Supporten på XP kører den sædvanlige livscyklus med 2x5 år fra
udgivelsesdato. Jeg har dette tal direkte fra MS i søndags på deres Campus
Days på DTU (de sidste 5 år er mod betaling, men sikkerheds-patches er
gratis).

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 18:25

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> Har du råd, så køb noget hurtigere. F.eks. den super HP som elgiganten har
> lige nu til 9999,-

Hvis det er HP PAVILION M7570 du mener er det helt hen i skoven
at bruge 10.000 på den maskine når det det Photoshop vi snakker om.

Det er kun en P4 maskine, en processor som halter langt bagefter Core 2 Duo
processorerne.

Med photoshop er der 2 væsentlige ting der gælder, masser af ram og
processorkraft.

/Martin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-09-06 18:50

Martin Nielsen [5220] skrev:

> Det er kun en P4 maskine, en processor som halter langt bagefter Core
> 2 Duo processorerne.

Vrøvl, det er en Pentium D 3,4 og IKKE en P4. Læs spec igen.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 20:45

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> Vrøvl, det er en Pentium D 3,4 og IKKE en P4. Læs spec igen.

Tjaa, i lige måde !!

"Intel Pentium 4 D930 3.4 GHz" er overskriften til maskinen.

Jeg bed kun fast i der stod Pentium 4, så egentlig har vi vel begge ret mht.
specs.

/Martin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-09-06 19:01

Martin Nielsen [5220] skrev:

> Det er kun en P4 maskine, en processor som halter langt bagefter Core
> 2 Duo processorerne.

Er du sikker på, at du har styr på begreberne?

Den 915, som sidder i Dell maskinen er IKKE en core 2 Duo, men en
almindelige Pentium D 3.4 ghz.

Følg bedre med i tråden.....

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 19:38

Claus Tersgov wrote:

> Er du sikker på, at du har styr på begreberne?
>
> Den 915, som sidder i Dell maskinen er IKKE en core 2 Duo, men en
> almindelige Pentium D 3.4 ghz.
>
> Følg bedre med i tråden.....

Uanset så er Conroe betragteligt hurtigere.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 20:50

> Martin Nielsen [5220] skrev:

> Er du sikker på, at du har styr på begreberne?

Ja, det har jeg. Hvad med dig selv?
Du foreslår PentiumD frem for Core 2 Duo, et dårligere valg hvis det er high
performance man går efter.

> Den 915, som sidder i Dell maskinen er IKKE en core 2 Duo, men en
> almindelige Pentium D 3.4 ghz.

Hvor påstår jeg at det er en Core 2 Duo der er i Dell maskinen?
Jeg foreslår tværtimod at han skal vælge en Core 2 Duo maskine i stedet.

Hvad var det med at følge med i tråden

/Martin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-09-06 12:23

Martin Nielsen [5220] skrev:

> Ja, det har jeg. Hvad med dig selv?
> Du foreslår PentiumD frem for Core 2 Duo, et dårligere valg hvis det
> er high performance man går efter.

Er du på hash?

Omtalte Delle, som der linkes til HAR IKKE Core 2 Duo!
Følg nu bedre med i tråden

> Hvor påstår jeg at det er en Core 2 Duo der er i Dell maskinen?
> Jeg foreslår tværtimod at han skal vælge en Core 2 Duo maskine i
> stedet.

Fordi du tilsyneladende sammenligner æbler med luft?

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 15:51

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev
> Er du på hash?

Nej

> Omtalte Delle, som der linkes til HAR IKKE Core 2 Duo!

SNIP

SNIP

Det er jeg fuldt klar over, det er for jeg spørger om han har overvejet en
model med Core 2 Duo ISTEDET for den DELL han linker til
Hvad er det du ikke forstår?
Prøv at læse indlæggene igen.

> Følg nu bedre med i tråden

Det er vist ikke mig der behøver det.

> Fordi du tilsyneladende sammenligner æbler med luft?

Den er jeg ikke helt med på, det må du forklare lidt nærmere!
Såvidt jeg kan se forslår jeg kun en type processor frem for en anden.

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 15:50

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev
> Er du sikker på, at du har styr på begreberne?
>
> Den 915, som sidder i Dell maskinen er IKKE en core 2 Duo, men en
> almindelige Pentium D 3.4 ghz.

Jeg troede faktisk det var en 2,8 ghz som han selv skriver,
men du ved måske noget jeg ikke ved ?

/Martin