Lille luftcompressor
Fra : Petersen

Dato : 02-09-06 15:16

Hej

Nogen som ved, hvor man kan købe en
lille luftcompressor til brug for rengøring
i en PC ?

En tank på 1 liter ville være ok.

Luft på dåse er for dyrt - efter min mening.

Mvh Peter

skype: petermartinsen
msn: oz1pmx@mail.dk

Fra : -= JF =- priv

Dato : 02-09-06 15:52

Petersen (oz1pmx@pc.dk) kradsede følgende besked i
<44f99209$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

> Nogen som ved, hvor man kan købe en
> lille luftcompressor til brug for rengøring
> i en PC ?
Fås til omkring 300,- i Harald Nyborg, Silvan o.l.

> En tank på 1 liter ville være ok.
Der er ikke tank på... Start når du skal puste.og sluk når du er færdig!

--
Mvh. John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 04-09-06 12:28

-= JF =- priv skrev:

> Der er ikke tank på... Start når du skal puste.og sluk når du er
> færdig!

HUSK!!!!

Olie og vandudskiller!

Ellers kan man ødelægge bundkortet.

Claus

Fra : Tomas

Dato : 04-09-06 16:56

On Mon, 04 Sep 2006 13:27:59 +0200, Claus Tersgov wrote:

> Olie og vandudskiller!
>
> Ellers kan man ødelægge bundkortet.
Der er ingen grund til vandudskiller hvis der ikke er tank på
kompressoren, det er jo i tanken vandet kondenserer.

Tomas

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-09-06 14:11

Tomas skrev:

> Der er ingen grund til vandudskiller hvis der ikke er tank på
> kompressoren, det er jo i tanken vandet kondenserer.

NÅH!

Hvad tror du der sker, når man komprimerer fugtig luft?

Hvor bli'r vandet af?

Hint: vand kan ikke komprimeres og sprøjter derfor med ud

Claus

Fra : LarsJ

Dato : 02-09-06 15:56

Petersen skrev:
> [...]
> i en PC ?
>
> En tank på 1 liter ville være ok.
>
> Luft på dåse er for dyrt - efter min mening.

Du kan købe nogle små kompressorer i autobutikker o lign. til 12 volt
til omkring til 150-200 kr. Så skal di bare have en 12->220 volt omformer.

http://www.jariauto.dk/shop/default.asp?ReferrerStr=http%3A%2F%2Fwww%2Egoogle%2Edk%2Fsearch%3Fhl%3Dda%26q%3Dminikompressor%26btnG%3DS%25C3%25B8g%26meta%3Dcr%253DcountryDK&ProductID=141506

Lars

Fra : Christian Mygind

Dato : 02-09-06 16:05

LarsJ wrote:

> Du kan købe nogle små kompressorer i autobutikker o lign. til 12 volt
> til omkring til 150-200 kr. Så skal di bare have en 12->220 volt
> omformer.

.... eller tilsluttes PSU'en, der er ret god til 12v :)

/Chr

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 04-09-06 12:28

LarsJ <jubija@yahoo.dk> skrev:

> [...]
3DS%25C3
>%25B8g%26meta%3Dcr%253DcountryDK&ProductID=141506

Jeg må lige spørge: en sådan omformer. Køber man den hos samme
forhandler? Og hvad er prisen?

hilsen

Jørgen L.

Fra : LarsJ

Dato : 04-09-06 19:28

Jørgen Lehnemann (slet YHV1Q) skrev:

> 12 volt

> 2Fwww%
> 3DS%25C3

> Jeg må lige spørge: en sådan omformer. Køber man den hos samme
> forhandler? Og hvad er prisen?

Det kan man godt, men jeg ved ikke lige om de er superbillige:
http://www.jariauto.dk/shop/productinfo.asp?id=136003

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-09-06 14:16

Jørgen Lehnemann (slet YHV1Q) skrev:

> Jeg må lige spørge: en sådan omformer. Køber man den hos samme
> forhandler? Og hvad er prisen?

Glem alt om de små kompressorer som kan købes i føtex o.lign, de er INTET
værd, og kan IKKE bruges til opgaven. Jeg har selv førsøgt, og har også een
af dem, med indbygget genopladeligt batteri.

De er PHV....

Sæt en rigtig kompressor i din kælder, eller gør som jeg har gjort i flere
år, brug en dykkerflaske med reduktionsventil. Det kræver blot, at du har et
dykkercenter i nærheden.

Alternativt bruge en pumpe fra en billig malersprøjte eller en billig
støvsuger, hvor du har mulighed for at bruge udgangen. Jeg har selv en lille
pumpe var en sprøjte fra netto, og pumpen er fremragende.

Claus

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 02-09-06 16:39

Genbrugspladsen, en kompressor fra et gammelt køleskab
suger i det ene rør poster i det andet
Lars

Fra : Erling Nansen

Dato : 03-09-06 04:58

<complexFJERNES@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Genbrugspladsen, en kompressor fra et gammelt køleskab
> suger i det ene rør poster i det andet
> Lars

En smule oljedampe!

Erling

Fra : Petersen

Dato : 03-09-06 05:21

"Erling Nansen" <oz7iy@mail.tele.dk> wrote in message

> <complexFJERNES@pc.dk> skrev i en meddelelse

> En smule oljedampe!
>
> Erling

Håber ikke at en smule oliedampe er for meget

Fra : Erling Nansen

Dato : 03-09-06 05:39

> Håber ikke at en smule oliedampe er for meget
>
> Mvh

Det er jo op til dig at vurdere.
Det er sådan, at næsten alle kølekompressorer
henter deres luft i krumtaphuset. Af flere grunde.
Dvs, at de normalt, alt efter kølemiddeltype,
sender en oljetåge med rundt i systemet.
Det er nok ikke så slemt ved ren luft, men den er der.
Prøv men en sådan, så kan du selv vurdere.

Jeg har købt et par små tolv volt kompressorer
hos Jem og Fix (50 kr. stk.)
Sikkert begrænst levetid, men jeg har da i et års tid nu,
pumpet luft i min hydroforetank med een af dem.
Den næste som reserve. De er oljefri i øvrigt.

Erling

Fra : Petersen

Dato : 02-09-06 18:02

"Petersen" <oz1pmx@pc.dk> wrote in message
> [...]
> i en PC ?
>
> En tank på 1 liter ville være ok.
>
> Luft på dåse er for dyrt - efter min mening.

Ok

Tak til alle ...

Fra : Max

Dato : 04-09-06 13:05

Hej Petersen

Mange der maler med airbrush, ja de bruger
et reservehjul som lufttank, den kan man jo
bare lige smutte ned og fylde på tanken.

Mvh Max

Fra : Tomas

Dato : 03-09-06 06:30

On Sat, 02 Sep 2006 16:15:41 +0200, Petersen wrote:

> Nogen som ved, hvor man kan købe en
> lille luftcompressor til brug for rengøring
> i en PC ?

Hvad der der i vejen for at bruge en støvsuger?

Tomas

Fra : Petersen

Dato : 03-09-06 12:18

"Tomas" <tomas@localhost.localdomain> wrote in message

> Hvad der der i vejen for at bruge en støvsuger?
>

> Tomas

Hej Thomas

For det første kan du ikke gøre godt nok rent med en støvsuger.

For det andet kan du være uheldig at ødelægge vitale
dele (hardware) i PC'en pga. statisk elektrisitet.

Fra : JJ

Dato : 03-09-06 15:40

> For det første kan du ikke gøre godt nok rent med en støvsuger.
>
> For det andet kan du være uheldig at ødelægge vitale
> dele (hardware) i PC'en pga. statisk elektrisitet.

Hvis udblæsnings studsen på compressoren er af plastik, har du samme problem
med statisk elektrisitet, som med en støvsuger.

JJ

Fra : Tomas

Dato : 04-09-06 16:54

On Sun, 03 Sep 2006 13:17:38 +0200, Petersen wrote:

> For det første kan du ikke gøre godt nok rent med en støvsuger.
Det er sikkert rigtigt, man kan dog hjælpe lidt på det med en børste eller
en pensel.

> For det andet kan du være uheldig at ødelægge vitale dele (hardware) i
> PC'en pga. statisk elektrisitet.
Jeg plejer at sætte et paprør på studsen, pap leder ikke elektriciteten.

Tomas

Fra : Petersen

Dato : 05-09-06 15:26

Hej igen

Har nu modtaget min lille luftcompressor fra Jari !

.... og den er værdiløs til at blæse en stor fancy køler
på en CPU ren.

Den laver ingen tryk - blæser kun ganske lidt.

Til gengæld tror jeg den er god til at pumpe min cykel,
og det er vel også det, den egentlig er beregnet til !

Mvh