Flytte harddisk
Fra : undertegnede@gmail.c~

Dato : 02-09-06 13:59

Hej NG!

Skæbnen ville åbenbart at mine forældres harddisk og mit bundkort
brændte sammen (formoder jeg, det er nemlig ikke strømforsyningen den
er galt med) uafhængigt af hinanden med en uges mellemrum.

Kan jeg udenvidere sætte min harddisk over i deres computer og starte
den? Er der noget der skal konfigureres m.v??
Har i nogen links til vejledninger?

På forhånd tak!

/morten

Fra : Nicolai

Dato : 02-09-06 14:03

<undertegnede@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Kan jeg udenvidere sætte min harddisk over i deres computer og starte
>den? Er der noget der skal konfigureres m.v??

Tja, afhængig af alder, så burde du bare kunne sætte den i. Bare du ikke
regner med at du uden videre kan boote OS fra den, hvis det er fordi du vil
hente data. Men smæk den i og installer OS, så er der ingen problem.

Nicolai

Fra : Peter

Dato : 02-09-06 23:02

[...]

Umiddelbart NEJ, med mindre i begge kører med samme bundkort og anden
hardware samt selvfølge operativsystem.
Idet jeg formoder, at i begge kører Windows XP, vil XP'en i din computer
indeholde de drivere der er nødvendig for dit bundkort, og selvfølgelig det
samme for dine forældres computer. Det gælder selvfølgelig også ved andre
operativsystemer.Derfor kan du ikke umiddelbar boote op på den.

Kører du XP kan du muligvis få en af computerne op at køre. (Gælder ikke ved
andre operativsystemer)

Monter din harddisk i dine forældres computer. (boot ikke op)
Sæt Windows XP skiven i cd-drevet, så den booter på cd'en.
Vælg Installer ved første skærmbillede.
Tryk F8, for at acceptere betingelser ved andet skærmbillede
Tryk R for at reparere ved tredje skærmbillede.
Følg derefter skærmbeskeder.

Den software der er installeret i forvejen ødelægges ikke, men drivere til
hardware som Win XP ikke genkender skal særskilt installeres bagefter.
(gælder som regel for onboard lyd. Drivere finder du på den cd der fulgte
med bundkortet.)
Det samme gælder alle Windows opdateringer. I den forbindelse skal du helst
være bag en firewall/router, eller har du Blaster virus i løbet af 10
minutter.

PeterB

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-09-06 08:15

undertegnede@gmail.com skrev:

> Kan jeg udenvidere sætte min harddisk over i deres computer og starte
> den?

Har prøvet at bytte om på 2 harddiske mellem 2 computere - det eneste jeg
skulle var at registrere (hvilket var problemfrit)
Hans