Spørgsmål om Canon Pixma MP500 multiprinte~
Fra : Martin

Dato : 01-09-06 16:57

Hej

Overvejer at købe denne printer (som teknologisk svarer til Pixma IP4200),
og har lige et par spørgsmål.

1. Hvordan er blækøkonomien sammenlignet med andre tilsvarende printere (ved
brug af originale patroner)?

2. Hvor meget koster det cirka at udskrive et A4-billede (ved brug af
originale patroner)?

3. Har hørt at man risikerer at ødelægge printhovedet ved brug af
kopipatroner. Har det noget på sig, og hvordan kan man evt. undgå det?

4. Er der nogen, der har erfaringer med kvaliteten af kopiblækket (f.eks.
det, der kan købes på QXL)?

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen
Martin

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 04-09-06 11:24

Martin <martinFJERNlykke@hotmail.com> skrev:
>Hej

> [...]

Har for nylig købt en Canon Pixma MP800.
Er meget begejstret. Den tager også fantastiske fotoprint.
Om økonomien. Jeg har tidligere haft en Canon BJC 3000, som
brugte ialt 4 patroner. Den var ekstrem billig i patroner. Og
her kunne med fordel bruges kopiprodukter.
Hos MP800 er der 5 patroner (to sorte og tre farve).
Der sidder en lille chip på hver enkelt patron, så den er
sværere at lave kopiprodukter af. Nogle forsøger sig og her skal
man så selv overføre chipdelen.
Jeg har valgt at købe originale indtil videre. Se tilbud hos fx.
inkClub.com eller spørg din lokale forhandler.
Den er - vil jeg sige - relativ billig i drift. Jeg har først
nu - efter mange kopier - skullet udskifte den ene sorte.
Og det jeg synes skal med i billedet er den fantastiske kvalitet.
Jeg havde en kort overgang en lexmark på prøve. Den faldt helt
igennem og var ekstrem dyr i patroner.
Så - som en kender af printere sagde til mig - der er sammenhæng
mellem en lidt dyrere pris på printeren og blækken.

Lidt erfaringer fra mig.

Hilsen

Jørgen L.