Gammel harddisk til usb...
Fra : Ukendt

Dato : 31-08-06 17:20

Hejsa...

Jeg har en gammel harddisk som jeg har lavet om så den kan sættes til
usb'en, men min pc kan ikke finde den.

Jeg kan godt se den i "Enhedshåndtering" under "diskdrev", men kan ikke
finde den under "min computer" eller stifinder. Hvordan får jeg lige fat i
den, så jeg kan få den formateret og kan bruge den?

Skal harddisken sættes op som "Slave", "Master or single drive", "Enable
cable select", "Master with non-ATA compatible slave" eller "Limit drive
capacity to 32 Gbytes".

Håber der er nogen der har et bud?

På forhånd tak.

Mvh
Gossa

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-08-06 17:23

"Gossa" <g_mathisen(a)mail.tele.dk> wrote:

>Jeg har en gammel harddisk som jeg har lavet om så den kan sættes til
>usb'en, men min pc kan ikke finde den.

Disken er måske ikke formateret - Eller den er ikke allokeret et drev
bogstav.

Prøv at køre programmet diskmgmt.msc

Master er svaret...

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-06 14:21

> Disken er måske ikke formateret - Eller den er ikke allokeret et drev
> bogstav.
>
> Prøv at køre programmet diskmgmt.msc

Når jeg køre dette program, kan jeg se mit C: og G drev samt et recovery
drev(aner ikke hvorfor jeg har dette). Men jeg kan ikke se min gamle
harddisk i usb'en.
Hvad gør jeg nu?

Mvh
Gossa