En god bærbar ?
Fra : Ukendt

Dato : 30-08-06 20:04

Hejsa

Overvejer at anskaffe en bærbar. Så kraftig som muligt, så billig som muligt
;) Gerne Mega hurtig og mega billig. Spøg til side. Jeg har ingen
præferencer og dog.

Den skal kunne
- køre alm. kontorprogrammer (alment, office)
- afvikle spil der kræver en lille smule (grf kort?)
- kunne klare tungere programmer som photoshop med noget seriøst åbent
(ram?)
- være trådløst på nettet
- have en ok HD

Den må godt
- være "pæn"/smart
- være tynd
- bred skræm
- veje lidt
- leve længe på en opladning
- være til en pris på omkring 10-12k

Ellers er jeg på bar bund. Når jeg kigger på edbpriser er der en del at
vælge imellem. Jeg har en ældre Dell 800mhz. Kører ok, men er for tung, ikke
stærk nok, ikke trådløst på uden eksterne usb netkort osv osv. Jeg vil gerne
have noget nyt og lækkert.

Har valgt at bruge pengene på mig selv for en gang skyld. Ungerne trækker
sgu nok på kontoen i forvejen. Nu vil jeg ha noget lækkert. Det er endten
den eller en motorcykel. Sidstnævnte er nok fornuftigt rent sundhedsmæssigt
:)

Forslag modtages med kyshånd.

Mvh
Jakob

PS: Har ikke overvejet en MAC, selv om de er totalt checkede i look and
feel.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-08-06 20:32

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> wrote:

> [...]
>stærk nok, ikke trådløst på uden eksterne usb netkort osv osv. Jeg vil gerne

Det går utrolig hurtigt på processor fronten lige i øjeblikket. Intel
står på spring med en ny generation af mobile Core2Duo cpu'er. Og tro
mig, de slår alt andet på markedet....

Jeg tror sgu' jeg ville klare mig med den gamle et par måneder endnu, og
så give mig selv en rigtig stor julegave

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-06 20:47

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg tror sgu' jeg ville klare mig med den gamle et par måneder endnu, og
> så give mig selv en rigtig stor julegave

Lyder spændende. Har jeg ikke hørt om. Hvor er der nyt om dette (link) ?

/Jakob

Fra : Madsen58

Dato : 30-08-06 23:04

http://www.intel.com/products/laptop/processors/index.htm
--
Hilsen Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-06 23:46

"Madsen58" <madsen58@hotmail.com> wrote in message

> http://www.intel.com/products/laptop/processors/index.htm
> --
> Hilsen Madsen

Spændende. Tror mit prisleje er omkring de 10-12k

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 30-08-06 20:42

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> den 30. august 2006 kl. 21:04 +0100
skrev:
> [...]
>- afvikle spil der kræver en lille smule (grf kort?)
>- kunne klare tungere programmer som photoshop med noget seriøst åbent

Det kan de fleste moderne bærbare klare i dag. Vær dog opmærksom på, at
det kommende Windows Vista stiller lidt større krav - så hvis din maskine
skal kunne opgraderes til januar, så gå efter 1) min. 1 gigabyte RAM 2)
et "bedre" grafikkort - nøjes ikke med det indbyggede og 3) rigeligt med
harddisk-plads, og gerne en hurtig disk (5.400 rpm eller mere). De
tilsvarende krav gælder også for lidt hobby-Photoshop i Windows XP.

Men du kan jo efterhånden købe dig fattig i bærbare. Min erfaring er, at
man får mere power pr. krone, indtil man rammer ca. 10.000 kr. Fra 10.000
og opefter får man ikke lige så meget ekstra power pr. ekstra krone
(håber, min analogi er forståelig).

Derfor: Find ud af, hvad dit budget er - og om der er andre forhold, som
er væsentlige for dig (garanti, vægt, batterilevetid etc.).

Mange hilsner

Kasper Hyllested
www.hyllested.net

Fra : LarsJ

Dato : 31-08-06 21:58

Kasper Hyllested skrev:

> [...]
> harddisk-plads, og gerne en hurtig disk (5.400 rpm eller mere). De
> tilsvarende krav gælder også for lidt hobby-Photoshop i Windows XP.

Det gælder altså kun hvis man vil have den ultimative udgave (der kommer
5 versioner - en ganske ordinær bærbar med 512 MB ram, elt grafik osv
kan sagtens kære husmandsvesionen af Windows Vista. Man får bare ikke al
det grafisk lir med.

http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/capable.mspx

A Windows Vista Capable PC includes at least:

* A modern processor (at least 800MHz1).
* 512 MB of system memory.
* A graphics processor that is DirectX 9 capable.

A Windows Vista Premium Ready PC includes at least:

* 1 GHz 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor1.
* 1 GB of system memory.
* Support for DirectX 9 graphics with a WDDM driver, 128 MB of
graphics memory (minimum)2, Pixel Shader 2.0 and 32 bits per pixel.
* 40 GB of hard drive capacity with 15 GB free space.
* DVD-ROM Drive3.
* Audio output capability.
* Internet access capability.

Lars