skal man skifte pc
Fra : Frylle

Dato : 30-08-06 12:31

Hej håber der er en der kan lede mig i den rigtige retning.

Jeg sidder og overvejer at skifte min computer ud med noget nyt. men vil jeg
få den store gavn af det eller skal man vente lidt endnu.
jeg bruger den primært til surfe og spille.
men 8K for en ny er også en slags penge hvis ik det er mærkbart bedre.
på forhånd tak

Min computer nu:

P4 3.2/1Mb/800
2Gb ddr pc3200
Nvidia 7800GS 256Mb

tænker på at købe:

Core 2 Duo (Conroe) Model E6600
2Gb DDR2 pc6400
EN7900GT 512Mb

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 30-08-06 12:36

Frylle skrev:
> [...]
> jeg bruger den primært til surfe og spille.
> men 8K for en ny er også en slags penge hvis ik det er mærkbart bedre.

Hvis det var mig, så ville jeg være ligeglad med hvad nyt der var på
markedet. Jeg ville kun se mig om efter nyt, hvis det jeg havde gav
problemer med at opfylde mine behov.

Altså .. oplever du problemer med at surfe?
Oplever du problemer med at spille?

/Jesper

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-08-06 12:48

Frylle wrote:
> Jeg sidder og overvejer at skifte min computer ud med noget
> nyt. men vil jeg få den store gavn af det eller skal man vente
> lidt endnu.

For at svare på det, så må vi vide, hvad problemet med den
nuværende er.

Der er ingen grund til at skifte bare for at få noget nyt - så
kan man skifte hver 14. da, da der hele tiden kommer nye ting.

Så kift når den nuværende har problemer - eller i 9 ud af 10
tilfælde er det nok at opgradere den gamle.

> jeg bruger den primært til surfe og spille.
> men 8K for en ny er også en slags penge hvis ik det er
> mærkbart bedre.

Du vil helt sikkert ikke vinde noget på at surfe - der er det
mere din internet-forbindelse, der har betydning.

Spil - tjah måske - men den samme forbedring kan måske opnås med
et nyt grafikkort i den gamle eller måske mere ram.....

Men igen - hvor giver den gamle problemer ?

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : kk

Dato : 30-08-06 14:24

"Frylle" <Frylle@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg bruger den primært til surfe og spille.
> men 8K for en ny er også en slags penge hvis ik det er mærkbart bedre.

Den kan du roligt blære dig med, et stykke tid endnu!
mvh
kk