Problemer med Webcam og skype.
Fra : Jakob

Dato : 29-08-06 00:07

Jeg har netop købt et creative Live Vista IM webcam. Det skulle være
certificeret til skype, det står der hvertfald på pakken :0). Mennn når
jeg åbner creatives program er der ingen problem jeg får fint billede
igennem. Men når jeg forsøger at få kontakt igennem via skype sker der
intet.

Jeg prøver at teste kameraet i skypes kameratest modul. Jeg kan se at
lyset i kameraet tændes men der sker ikke mere.

Derfor hvis nogen har erfaringer med at få webcam til at spille med
skype vil jeg meget gerne høre om det.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 29-08-06 07:50

Jakob wrote:
> [...]
> lyset i kameraet tændes men der sker ikke mere.
>
> Derfor hvis nogen har erfaringer med at få webcam til at spille med

Hej Jacob

Jeg ved ikke hilken ver. af SkyPe du bruger, men jeg oplevede det samme
som dig da jeg installerede den sidset nye SkyPe.

Mit webcam er et Logitech QuickCam Messenger,så alså ikke samme webcam,
men samme problem, jeg løste det ved at installer en ældre SkyPe.

mvh
Hans Otto

Fra : Jakob

Dato : 29-08-06 08:55

In article <44f3e389$0$75034$14726298@news.sunsite.dk>, oz2hns@pc.dk
says...

> Mit webcam er et Logitech QuickCam Messenger,så alså ikke samme webcam,
> men samme problem, jeg løste det ved at installer en ældre SkyPe.

Ahh pokkers jeg har nemlig nyeste version, men hvor faen finder man en
ældre version ? der stadig understøtter video ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-08-06 10:38

Jakob skrev:

> Ahh pokkers jeg har nemlig nyeste version, men hvor faen finder man en
> ældre version ? der stadig understøtter video ?

http://www.oldversion.com/program.php?n=skype

Der er nogle ældre versioner, men om du kan bruge dem eller de er forældede
ved jeg ikke, ej heller om nogen af dem understøtter video...

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Jakob

Dato : 30-08-06 00:15

> [...]
> Mit webcam er et Logitech QuickCam Messenger,så alså ikke samme webcam,
> men samme problem, jeg løste det ved at installer en ældre SkyPe.

Ahhh men hvad skete der da du installerede en ældre skype, mistede du så
dine kontaktpersoner ? Jeg har MANGE så det er jeg ikke meget for. Er
der en måde at beholde dem på, kan de evt gemmes i en fil.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Peter

Dato : 29-08-06 12:02

"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg åbner creatives program er der ingen problem jeg får fint billede
> igennem. Men når jeg forsøger at få kontakt igennem via skype sker der

Du er ikke den eneste med det problem. I tusindvis af Skype bruger har haft
det problem det sidste ½ år,
og organisationen bag Skype, gider tilsyneladende ikke gøre noget for at
rette fejlen.

I et tidligere svar, var der en link til ældre versioner af Skype, og så
vidt jeg husker skulle ver Skype 2.0.0.107 (9.0 MB) virke
eller må du gå tilbage til ver. 2.0.0.73.

Har iøvrigt selv samme problem, og også med et Skype certificeret webcam,
oven i købet købt, som en samlet pakke fra Skype,
dog kører jeg med ver. 2.5.0.130 (og uden webcam), fordi jeg kun har en gråt
videobillede.

PeterB

Fra : Jakob

Dato : 29-08-06 13:42

In article <44f41ea1$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, doc_
069X@hotmail.com says...

> [...]
> det problem det sidste ½ år,
> og organisationen bag Skype, gider tilsyneladende ikke gøre noget for at

OK pænt chokerende egentlig. De er sgu sikkert skide ligeglade nu hvor
de har solgt skidtet.

Men så må jeg jo have fat i creative som skriver det er skype
certificeret.

--
Venlig hilsen

Jakob