scsi problemer
Fra : lars

Dato : 23-08-06 17:04

hej

Jeg har en adaptech 3940auw og en tapestreamer (68 pin). controlleren kan
godt finde tapestreameren under opstart af pc men drevet kommer ikke frem i
windows. jeg har prøvet med 2 forskellige tapestreameres i 68 pin og
contolleen kan godt finde dem begge men ingen af den findes i windows.

hvad gør jeg forkert.

/lars

Fra : Henning

Dato : 23-08-06 17:12

On Wed, 23 Aug 2006 18:03:31 +0200, "lars" <levithann@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>windows. jeg har prøvet med 2 forskellige tapestreameres i 68 pin og
>contolleen kan godt finde dem begge men ingen af den findes i windows.

Har du installeret Windows-driveren til streameren? Hvad kan du se i
enhedshåndteringen? Hvilket backup-program vil du bruge?
(Jeg går ud fra du har termineret scsi-kæden?)

Fra : lars

Dato : 23-08-06 17:24

> Har du installeret Windows-driveren til streameren? Hvad kan du se i
> enhedshåndteringen? Hvilket backup-program vil du bruge?
> (Jeg går ud fra du har termineret scsi-kæden?)

ja uden terminering kan controlleren ikke se enheden

jeg har ikke installeret nogen driver, når jeg prøver at bruger tilføj
/fjern hardware, vælger tapestreamer og finder driveren er den dialog boks
hvor jeg skal vælge model blot helt tom. gælder for begge de tape streamere
jeg har prøvet.

jeg har installere veritas 9.0 den virkede fint med en anden tape streamer
50 pins på en gammel controller.

i enhedshåndtering er der ingen tapedrev at se.

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-06 18:30

lars wrote:

> i enhedshåndtering er der ingen tapedrev at se.

Der har du synderen. du skal have noget software ind der håndterer
drevet (noget Veritas BE ellers plejer at gøre et habilt stykke arbejde
ud af)

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : lars

Dato : 24-08-06 16:00

"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote in message

> Der har du synderen. du skal have noget software ind der håndterer
> drevet (noget Veritas BE ellers plejer at gøre et habilt stykke arbejde
> [...]

hej claus

jeg glemte vist at fortælle jeg har installeret veritas 9.0 for servers. og
den finder dem helle ikke.

kan det være controlleren som er sat forkert op eller kablet som er defekt.
jeg har også prøvet at sætte en scsi harddisk til den har samme problem med
at den ikke kommer frem i windows.

/lars

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-08-06 17:58

"lars" <levithann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> defekt.
> jeg har også prøvet at sætte en scsi harddisk til den har samme problem

Den disk du har sat til kom den ikke frem i enhedshåndtering eller kom den
ikke frem i denne computer? (hvis den ikke kom frem i denne computer er det
sandsynligvis fordi den ikke er partioneret).
Blev den vist under scsi bios den disk?

Hvis den finder disken under scsi bios men den ikke kan ses under
enhedshåndtering og du har installeret driveren til din controller.
Så tror jeg du har en dårlig controler eller kabel. Der er næsten kun
udelukkeses metoden for at finde ud af hvad for en af dem det er.

Du er sikker på der ikke er en konflikt på din controller i
enhedshåndtering?

--
/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : lars

Dato : 24-08-06 21:02

> Du er sikker på der ikke er en konflikt på din controller i
> enhedshåndtering?

controlleren virker fint for jeg prøvede med en 50 pins tape streamer og den
kom frem med det samme. jeg fandt et andet 68 pin kabel med indbygget
terminator istedet for det andet med en løs terminator og så virkede alt
upåklageligt så det ha rmåske været kablet som er fucket ud eller den løse
terminator. (hvilket jeg ikke tror da scsi kortes bios fint kunne finde
drevet og tog jeg terminatoren fra kunne den ikke. underligt.

men jeg vil da lege videre med terminatoren og et andet 68 pins kabel og se
om jeg kan få harddisken online. harddisken kom slet ikke frem i
enhedshåndtering, det samme med tape stremeren så et eller andet hvar været
galt.

/lars