Compaq Presario 5861 BIOS
Fra : Per Nielsen

Dato : 21-08-06 21:42

Jeg skal have formatteret og reinstalleret WinXP på en kammerats Compaq
Presario 5861. Jeg vil gerne ændre bootsekvens, men hvordan kommer man
lige ind i BIOS? Han ved ikke hvor manualen er henne.

Fra : Johnn Nekman

Dato : 21-08-06 22:57

On Mon, 21 Aug 2006 22:41:45 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Jeg skal have formatteret og reinstalleret WinXP på en kammerats Compaq
>Presario 5861. Jeg vil gerne ændre bootsekvens, men hvordan kommer man
>lige ind i BIOS? Han ved ikke hvor manualen er henne.
Muligvis F10
--
Mvh Johnn

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-08-06 09:31

Johnn Nekman wrote:
> Muligvis F10

Takker. Det virkede desværre ikke. Har også prøvet F1 og F2. Kan det
være en tast-kombination?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-08-06 11:28

Det virkede desværre ikke. Har også prøvet F1 og F2. Kan det
> være en tast-kombination?

Jeg er ret sikker på at det er Delete tasten du skal bruge.

Andreas M. Hansen

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-08-06 14:01

Andreas M. Hansen wrote:
> Jeg er ret sikker på at det er Delete tasten du skal bruge.

Jeg ved ikke lige hvad der går galt. Nu har jeg taget harddisken fra.
Cleared CMOS. Efter opstart når den kun frem til Checking NVRam..

Derefter sker der ikke mere. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kommer
videre herfra.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-08-06 21:27

> [...]
> Cleared CMOS. Efter opstart når den kun frem til Checking NVRam..
>
> Derefter sker der ikke mere. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kommer
Nu er det heldigvis nogle år siden jeg har haft den tvivlsomme fornøjelse at
være ejer af en 5862, som er storebroderen til 5861...
Jeg mener at kunne huske at du skal holde en eller anden tast nede under
power-up efter en CMOS reset - jeg mener at det er Insert knappen, eller en
af tasterne i nærheden - prøv det.

Andreas M. Hansen

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-08-06 21:37

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-08-06 21:41

Andreas M. Hansen wrote:
> Nu er det heldigvis nogle år siden jeg har haft den tvivlsomme
> fornøjelse at være ejer af en 5862, som er storebroderen til 5861...

He he, I follow you...

> Jeg mener at kunne huske at du skal holde en eller anden tast nede
> under power-up efter en CMOS reset - jeg mener at det er Insert
> knappen, eller en af tasterne i nærheden - prøv det.

Jeg har resettet CMOS og tager batteriet ud natten over, så må vi se om
det gør nogen forskel. Jeg tror det desværre ikke....

Fra : michael

Dato : 22-08-06 16:53