/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Skal maskinen repareres ?
Fra : sunsite


Dato : 16-08-06 19:58

Jeg ville gætte på at denne er den rette gruppe, da problemet ikke er
specielt relateret til at maskinen er bærbar.

Min kærestes nye (2 måneder) Acer bærbare har (næsten) siden begyndelsen
haft følgende ret grove skavank:

Når man tænder den (specielt når den har været slukket i længere tid, f.eks.
natten over), fryser den så snart hun er kommet ind i sit skrivebord. Der er
ikke andet at gøre end at lave en forceret afbrydelse af maskinen. Selv ikke
CTR ALT DEL virker.

Så starter den Windows forfra og man får følgende tekst på blå skærm:
_____________________________________________________

Kontrollerer filsysteme på C
Filsystemetypen er FAT 32

En af diskene skal kontrolleres for konsistens. Du kan annullere kontrollen
af disken, men det anbefales, at du fortsætter.
Tryk på en virkårlig tast indenfor 10 sekunder for at annullere diskkontrol.
Tryk på en virkårlig tast indenfor 9 sekunder for at annullere diskkontrol.
Tryk på en virkårlig tast indenfor 8 sekunder for at annullere diskkontrol.
Osv...
Disken vil nu blive kontrolleret.
Diskenhedens serienummer er 320D-180E
Kontrollerer filer og mapper

_______________________________________________________

hvorefter computeren virker normalt. Nogen gange (nu oftere og oftere) dog
skal man gentage processen med forceret slukning 2-3 før man allernådigst
får den blå skærm. Det er næsten ikke til at bære, selvom maskinen er
bærbar.

Vi er lige ved at indlevere den til TDC hvor den er købt, men da det tager 1
måned eller så at få den repareret, vil vi lige spørge der kan være en fejl
vi selv kan rette.

Det er en Acer Aspire 3005 WLMI
1 GB ram
60 GB harddisk
Windows XP home.

etc etc...


Hvis der mangler oplysninger, så lad os det gerne vide, så kommer vi flux
med flere fakta.


Mvh,

Peter / Lily









 
 
Henning (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 16-08-06 20:10

On Wed, 16 Aug 2006 20:58:24 +0200, "sunsite"
<skrivkuntilmigigruppen@takskalduhave.dk> wrote:

>Jeg ville gætte på at denne er den rette gruppe, da problemet ikke er
>specielt relateret til at maskinen er bærbar.
Den er trods alt bærbar, og du burde have valgt den omtalte gruppe


>En af diskene skal kontrolleres for konsistens. Du kan annullere kontrollen
>af disken, men det anbefales, at du fortsætter.
>Tryk på en virkårlig tast indenfor 10 sekunder for at annullere diskkontrol.
>Tryk på en virkårlig tast indenfor 9 sekunder for at annullere diskkontrol.
>Tryk på en virkårlig tast indenfor 8 sekunder for at annullere diskkontrol.
>Osv...
>Disken vil nu blive kontrolleret.
>Diskenhedens serienummer er 320D-180E
>Kontrollerer filer og mapper

Hent diagnostic-værktøj fra Acers hjemmeside - jeg går ud fra det
findes? Check for hardware-fejl, det kunne lyde som om der er fejl på
harddisken. Backup, skift disken, reinstaller.

co@ch [4130] (16-08-2006)
Kommentar
Fra : co@ch [4130]


Dato : 16-08-06 20:22


"sunsite" <skrivkuntilmigigruppen@takskalduhave.dk> skrev i en meddelelse
news:44e36acd$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg ville gætte på at denne er den rette gruppe, da problemet ikke er
> specielt relateret til at maskinen er bærbar.
>
> Min kærestes nye (2 måneder) Acer bærbare har (næsten) siden begyndelsen
> haft følgende ret grove skavank:
>
>klip<

Glem alt om TDC
Ring til Acer Support på Telefon: 38 48 73 42

Anmeld maskinen som defekt med oplysninger om at det har stået på siden
modtagelsen af computeren.
Supportmedarbejderen vil da spørge om navn og adresse, samt et serienr. på
computeren.

Derefter vil du ca. dagen efter modtage en label fra UPS, som du skal
påklæbe den orig. æske computeren blev leveret i.
Alt tilbehør og kvittering fra TDC skal med i æsken (dog ikke din
masterbackup).
Dernæst skal du selv ringe til UPS og aftale et afhentningssted og
tidspunkt.

Iflg. Acer ta'r en rep. 48 timer + transporttid = ca en uge ialt.

Har selv prøvet det, og det virker bare.

OBS!!! vær opmærksom på, at hvis du selv er skyld i problemet (Virus,
Spyware, Ulovlig software o.l.) skal du selv betale et gebyr for rep.
hele rep. proceduren: se her: http://makeashorterlink.com/?H5213129D

Mvh
Bri@n



Michael Rasmussen (16-08-2006)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 16-08-06 22:08

On Wed, 16 Aug 2006 21:22:04 +0200, "co@ch [4130]" <coach [fjern] @
(dette] lite.danmark> wrote:

>Glem alt om TDC
>Ring til Acer Support på Telefon: 38 48 73 42

Rigtig god ide...

Det kan dog ikke udelukkes at det er et opsætningsproblem i windows,
så jeg ville nok lige forsøge en re-installation af Windows først.

Det er også en god ide at prøve en Linux Live CD som f.eks knoppix.
Laver den samme nummer i Linux er det 100% sikkert et hardware
problem.

Den blå skærm du oplever fortæller kun at windows er lukket ned på
uautoriseret vis, og behøver slet ikke betyde diskproblemer. Men det
kan ikke skade at teste disken med et diagnostik program fra
disk-fabrikanten. Den slags værktøjer har de alle liggende på deres
hjemmesider....

sunsite (17-08-2006)
Kommentar
Fra : sunsite


Dato : 17-08-06 11:23

Mange tak for jeres forslag !

Det et lidt problematisk at reinstallere Windows, da den er installeret på
Acer særlige måde med flere partitioner etc., og jeg har læst at hvis man
bare formaterer og reinstallerer Windows, kan man komme i problemer med at
mangle nogle filer etc.

Jeg kan ikke finde noget diagnostic værktøj på Acers hjemmeside, selv om jeg
har ledt grundigt. Er der nogen der kan ?


Mh,

Peter






"Michael Rasmussen" <mic@HaderSpam.dou.dk> skrev i en meddelelse
news:bv17e25cnhj63u7vc6dtiva3qagtn84qe5@4ax.com...
> On Wed, 16 Aug 2006 21:22:04 +0200, "co@ch [4130]" <coach [fjern] @
> (dette] lite.danmark> wrote:
>
>>Glem alt om TDC
>>Ring til Acer Support på Telefon: 38 48 73 42
>
> Rigtig god ide...
>
> Det kan dog ikke udelukkes at det er et opsætningsproblem i windows,
> så jeg ville nok lige forsøge en re-installation af Windows først.
>
> Det er også en god ide at prøve en Linux Live CD som f.eks knoppix.
> Laver den samme nummer i Linux er det 100% sikkert et hardware
> problem.
>
> Den blå skærm du oplever fortæller kun at windows er lukket ned på
> uautoriseret vis, og behøver slet ikke betyde diskproblemer. Men det
> kan ikke skade at teste disken med et diagnostik program fra
> disk-fabrikanten. Den slags værktøjer har de alle liggende på deres
> hjemmesider....



Michael Rasmussen (17-08-2006)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 17-08-06 13:19

On Thu, 17 Aug 2006 12:22:43 +0200, "sunsite"
<skrivkuntilmigigruppen@takskalduhave.dk> wrote:

>Mange tak for jeres forslag !
>
>Det et lidt problematisk at reinstallere Windows, da den er installeret på
>Acer særlige måde med flere partitioner etc., og jeg har læst at hvis man
>bare formaterer og reinstallerer Windows, kan man komme i problemer med at
>mangle nogle filer etc.

Prøv som det allerførste en Linux Live CD - Hvis den fungerer helt
uden problemer kan du være ret sikker på at hardwaren ikke fejler
noget.

Herefter kan reinstallere windows. Det kan gøres via BIOS/Acers DVD
hvor den indlæser operativsystemet fra en skjult partition.

Det kan også gøres med en 'almindelig' XP CDrom - Du må bare ikke
slette den skjulte partition der gemmer på Acer OEM XP.

>Jeg kan ikke finde noget diagnostic værktøj på Acers hjemmeside, selv om jeg
>har ledt grundigt. Er der nogen der kan ?

Hvis vi taler harddisk, skal du ud og lede på harddisk fabrikantens
hjemmeside. Mon ikke du kan se fabrikatet i Enhedshåndtering ?



<mlr>

Teori er, når man ved alt, men intet fungerer.
Praksis er, når alt fungerer, men ingen ved hvorfor.

Der hvor jeg arbejder er teori og praksis forenet: Intet fungerer, og ingen ved hvorfor

Brian (17-08-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 17-08-06 13:24

"sunsite" <skrivkuntilmigigruppen@takskalduhave.dk> skrev i en meddelelse
news:44e36acd$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
> Når man tænder den (specielt når den har været slukket i længere tid,
> f.eks. natten over), fryser den så snart hun er kommet ind i sit
> skrivebord. Der er ikke andet at gøre end at lave en forceret afbrydelse
> af maskinen. Selv ikke CTR ALT DEL virker.

Med til maskinen fik hun en Windows CD som man putter i drevet ved start og
så går resten næsten af sig selv. Få inputs skal gives og herefter er
maskinen fuldstændig som da den blev købt. Er fejlen stadig på maskinen er
maskinen defekt - hvis ikke var det en SW-fejl.



sunsite (17-08-2006)
Kommentar
Fra : sunsite


Dato : 17-08-06 15:23

Tak, Michael og Brian.

Jeg prøver de nævnte forslag i en passende rækkefølge

Peter




Claus Tersgov (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 18-08-06 04:52


Brian skrev:

> Med til maskinen fik hun en Windows CD som man putter i drevet ved
> start og så går resten næsten af sig selv. Få inputs skal gives og
> herefter er maskinen fuldstændig som da den blev købt. Er fejlen
> stadig på maskinen er maskinen defekt - hvis ikke var det en SW-fejl.

Det gælder ikke alle maskiner fra Acer. Min 3610 havde ingen cd, dem skulle
man selv huske at brænde INDEN man begyndte at rode...

Claus




Brian (18-08-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 18-08-06 16:31

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:44e53998$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>> Med til maskinen fik hun en Windows CD som man putter i drevet ved
>> start og så går resten næsten af sig selv. Få inputs skal gives og
>> herefter er maskinen fuldstændig som da den blev købt. Er fejlen
>> stadig på maskinen er maskinen defekt - hvis ikke var det en SW-fejl.
>
> Det gælder ikke alle maskiner fra Acer. Min 3610 havde ingen cd, dem
> skulle man selv huske at brænde INDEN man begyndte at rode...

Billig udgave?

;)



Sune G (19-08-2006)
Kommentar
Fra : Sune G


Dato : 19-08-06 02:16

>
> Billig udgave?
>
> ;)
>

Hehe...

Nej Brian, ikke nødvendigvis fordi det er en billig udgave.
Så'n er der flere og flere producenter der gør det idag.

Har selv bla. laptop fra Acer, og der skulle oxo brændes en
recovery "ghost" inden man tog maskinen i brug.

Grunden til at de ikke bliver leveret med en standard Acer
recovery CD er fordi der så mange små forskelle på efterhånden
så mange forskellige udgaver af stort det den samme laptop.

En af fordelene ved så'n en "user made recovery CD" er jo at man
brænder den når puteren er ny, installeret og opsat som man
vil ha' den, og derfor bla. spare en masse tid hvis maskinen
en dag får brug for recovery.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408848
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste