Hvilken Laserprinter ??
Fra : Fiskehat

Dato : 11-08-06 11:23

Hej.

Håber nogle kan hjælpe mig vedr. dette.

Jeg har en gl. inkjet printer som jeg gerne vil have skiftet ud med en
laserprinter s/h.

Jeg printer vel omkring 20 sider om måneden mere er det ikke.

Printeren skal være driftsikker........

Er de der nogen i denne gruppe der har erfaring med en god laserprinter s/h
?

Prisen omkring 1.000,-, men hvis der findes en billigere som opfylder
ovenstående, hører jeg gerne.

På forhånd tak.

Ps.....ville gerne hvis printeren er sølv/sort da det skal passe i et miljø

På forhånd tak.

Kenneth.

Fra : reno

Dato : 11-08-06 12:29

Brother hl 2030 er god, set til 750 kr.
mvh. reno

Fra : Kert Rats

Dato : 11-08-06 12:43

> [...]
> ovenstående, hører jeg gerne.
>
> På forhånd tak.
>
> Ps.....ville gerne hvis printeren er sølv/sort da det skal passe i et

Mht. priser, så kik på www.edbpriser.dk.
Mht. kvalitet har jeg intet bud, desværre. Jeg skal selv have en god
laserprinter, så jeg følger denne tråd opmærksomt.

Venligst

Kert Rats

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-08-06 14:41

Fiskehat skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg har en gl. inkjet printer som jeg gerne vil have skiftet
> ud med en laserprinter s/h.
> Jeg printer vel omkring 20 sider om måneden mere er det ikke.

Som en anden nævner - så kig på Brother HL-2030

Den kan ifølge www.edbpriser.dk købes for 649 kr hvis du selv kan
afhente den - eller plus porto.

Med dit forbrug må den være OK - der er ingen tvivl om, at
udskriftsprisen pr ark kommer noget ned ved en dyrere model - men
der er heller ingen tvivl om, at du skal skrive meget mere ud,
før det kan betale sig med en dyrere model.

Jeg overvejer den selv - men jeg printer en gang imellem et par
fotos ud på min IP4000, men jeg er lidt mange for at printhovedet
når at tørre ud, hvis alt tekstprint kommer ud på en laser og ike
som nu, hvor der jævnligt kommer blæk igennem, som holder det
"frisk".

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-08-06 21:25

Hej Fiskehat, du skrev i dk.edb.hardware:

> Er de der nogen i denne gruppe der har erfaring med en god
> laserprinter s/h ?

Jeg har en HP LaserJet 1020, og skønt jeg forventede en glimragende,
pålidelig og driftssikker printer, der "bare fungerede problemfrit" og
leverede fine udskrifter, har den overgået mine forventninger.

Det var specielt pga. størrelsen, jeg faldt for den, se evt.
<http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=157487>.

Desuden er den bøvlefri. Man skal ikke rode med både tromle og toner,
da toneren så at sige er med tromle.

Desuden er toneren den samme som der bruges til cirka fem millioner
andre HP-laserprintere, hvorfor man dels kan finde den på lager
overalt, hvor de sælger noget HP (fx Zitech, der har en bule ca. 10
minutters gang herfra). Dels man kan roligt forvente, at den sælges
mindst det næste dusin år frem.

> Prisen omkring 1.000,-, men hvis der findes en billigere som
> opfylder ovenstående, hører jeg gerne.

1099 kr. (hos Zitech, den kan sikkert findes en anelse billigere, hvis
man gider lede). Men det er altså inkl. toner til 599 kr., hvorfor man
sådan set kun betaler 500 kr. for selve printeren.

> Ps.....ville gerne hvis printeren er sølv/sort da det skal passe i
> et miljø

Det klarer den ikke. Den findes kun i standardfarven (se evt. billedet
på ovenstående link).

--
Hygge fra Århus - Rudi
(som stadig kun sporadisk er på Usenet)

Fra : Søren Nielsen

Dato : 11-08-06 22:31

Fiskehat wrote:

> Er de der nogen i denne gruppe der har erfaring med en god
> laserprinter s/h ?

Jeg købte en Brother HL-2030 for et lille års tid siden og det er tæt på at
være et at de bedste køb jeg nogensinde har gjort. Sagt på en anden måde:
noget af det eneste EDB-udstyr, der *aldrig* har været problemer med. Mit
behov er nogenlunde som dit, og til det behov leverer den ganske glimrende
udskrifter. Den lever absolut op til forventningerne og har en yderst
attraktiv pris tilmed.
Den er aldeles lydløs, når den ikke bliver brugt, hvilken jeg også tillægger
en stor værdi. Det eneste tidspunkt man hører den, er stort set ved opstart
af PC'en. Den findes dog vist kun i én farve, men til gengæld er den
forholdsvis nem at gemme af vejen:
http://www.brother.dk/printere/sub/hl-2030.htm

Søren

Fra : Fiskehat

Dato : 16-08-06 11:59

Hej.

tak for til alle som har svaret, jeg har købt en brother hl 2030, og den
fungerer upåklageligt indtil videre.

kr. 703-,inkl. usb kabel ......det kan vist ikke gøres bedre...

Kenneth.
"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:44dcf707$0$820$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...