Quad Core?
Fra : Nicolai

Dato : 09-08-06 23:00

Nu har Gigabyte lavet et bundkort som understøtter "upcomming" Quad Core
cpu'er. Men har CPU firmaerne tænkt sig at "snyde" sig igennem, ved at først
introducere og sælge Triple Core, i stedet for at springe direkte til Quad
Core?

Nicolai

Fra : Claus Albæk

Dato : 10-08-06 08:34

Nicolai wrote:
> [...]
> introducere og sælge Triple Core, i stedet for at springe direkte til Quad

Det er der ingen tegn på, hverken Intel eller AMD har 3-kerne CPU'er på
nogle roadmaps. Så det bør du ikke være nervøs for.
Desuden, så er det eneste bundkortet skal bekymre sig om, er hvorvidt
det kan levere strøm nok. (og i AMD tilfælde HT forbindelser nok)
Så om det er x antal kerne eller xx antal bundkortet kan klare, er i
grove træk noget BIOS dikterer.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 12-08-06 12:55

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cpu'er. Men har CPU firmaerne tænkt sig at "snyde" sig igennem, ved at
> først introducere og sælge Triple Core, i stedet for at springe direkte

Om bundkortet til sin tid vitterligt kan køre med Quad-Core, må stå for
gigabytes egen regning.

Man bruger aldrig 'ulige' tal i CPU'er, da dette ikke er logisk.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-06 14:48

-=* DANELAW *=- wrote:

> Man bruger aldrig 'ulige' tal i CPU'er, da dette ikke er logisk.

Det er en sandhed med modifikationer. XBOX CPU'en har 3 kerner og Cell
har 9 'kerner'

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-08-06 21:31

Claus Albæk (Kbh.) wrote:
> Det er en sandhed med modifikationer. XBOX CPU'en har 3 kerner og Cell
> har 9 'kerner'

CPUerne i disse maskiner er jo også fremstillet af et ulogisk firma ;)

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Claus Albæk

Dato : 15-08-06 07:40

Hans Joergensen wrote:

> CPUerne i disse maskiner er jo også fremstillet af et ulogisk firma ;)

hæh.. hvorfor er IBM ulogisk?!?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-08-06 06:27

Claus Albæk wrote:
> hæh.. hvorfor er IBM ulogisk?!?

En af af grundene kunne være dengang de påstod at man kunne køre flere
tusinde virtuelle Linux-maskiner i en s/390 mainframe, og få noget godt
ud af det.

I teorien kunne man sikkert godt, men i praksis havde deres største mainframes
32G ram på det tidspunkt, og da man ikke kunne swappe ville man blive tvunget
til at begrænse ramforbruget til de ca. 30G der er til overs når VM osv har
taget sin del.

Det er ulogisk at man har lyst til at køre fx. 2000 virtuelle maskiner
med 15MB ram i hver. Og i praksis var det også alt for langsomt.

I øvrigt har IBM en vane med at bygge maskiner der har ulige antal
CPUer, eller PUer om man vil. De gør det hele tiden i de dér
mainframes.

// Hans