Har 2x512 (DualChannel Kit, DDR) KingstonH~
Fra : dk_sz

Dato : 03-08-06 10:49

Tror i jeg kan købe 2*512 PC3500 KingstonHyper (dual)

Og så køre det som DualChannel
[Channel1: PC3200 + PC3500 >> PC3200]
[Channel2: PC3200 + PC3500 >> PC3200]
?

Er egentligt ganske godt tilfreds med min P4 2.8G
selvom den efterhånden har lidt tid på bagen.

mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 11:11

"dk_sz" <dk_sz@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tror i jeg kan købe 2*512 PC3500 KingstonHyper (dual)

Det tror jeg, men det bliver PC3200 rammene der sætter hastigheden og du vil
sikkert få en fejlmelding ved første boot og en besked om bussen ikke køre
optimalt forudsat at dit bundkort understøtter PC3500.

Fra : dk_sz

Dato : 08-08-06 11:32

> sikkert få en fejlmelding ved første boot og en besked om bussen ikke køre
> optimalt forudsat at dit bundkort understøtter PC3500.

Understøtter kun op til DDR400
Men det også fint nok, hvis jeg kan få 2GB ram
kørende 400 (DDR) og dual channel, så er jeg glad

mvh
Thomas
(tak til alle for svar! og undskyld min sene tilbagevenden!)

Fra : JK

Dato : 03-08-06 11:53

On Thu, 3 Aug 2006 11:48:34 +0200, "dk_sz" <dk_sz@hotmail.com> wrote:

> [...]
>?
>
>Er egentligt ganske godt tilfreds med min P4 2.8G
>selvom den efterhånden har lidt tid på bagen.

Der er meget lidt forskel på pc3200 og pc3500 arbejdsfrekvens, der er
henholdsvist 200 MHz (DDR400) og 219 (DDR438).

Under alle omstændigheder skal du indstille hastigheden på ram i bios
selv.

Så de sølle 19 MHz mere kan dine nuværende ram såmænd nok klare.

Det er snarere pc4000 DDR ram, du skal køb. De er for 250 MHz, DDR500.

Fortæl hellere hvilket bundkort, du har, for måske kan det ingenting
ud over standard.

Pas ialfald på ikke at købe DDR2 ram, som er mere almindelig
efterhånden (og billigere måske).

mvh

John