Shuttle PC til spil?
Fra : HKN

Dato : 28-07-06 23:12

Hej,

Jeg overvejer at investere i et par nye PC'ere til børnene, og tænkte på om
man kan lave en fornuftig spilcomputer baseret på et Shuttle barebone?

De spil de spiller idag kører fortrinligt på en AMD 3200, AsRock MB, 512MB,
ATI 9600 (128MB), 160GB IDE, så egentlig er det ikke den helt store
opgradering jeg er ude i, men selvfølgelig stadig en forbedring. Det primære
formål med en Shuttle er pladsen og støjen.

Alternativet kunne være et MicroATX tower.

Mvh
Henrik

Fra : jk

Dato : 29-07-06 17:21

> [...]
> primære formål med en Shuttle er pladsen og støjen.
> Alternativet kunne være et MicroATX tower.

Selvfølgelig ka' du få en fornuftig pc i et shuttle kabinet og hvis blot du
ikke påtænker at smække et af den slags grafikkort i som fylder 2 pladser,
er der slet ingen problemer, du vil blive overrasket over hvilket vilddyr
der alligvel er plads til et et shuttle kabinet :), og så fylder den jo ikke
meget mere end 2 harry potter bøger ovenpå hinanden :))

/JK

Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-07-06 19:29

"HKN" <noone@nowhere.no> wrote in

> [...]
> store opgradering jeg er ude i, men selvfølgelig stadig en forbedring.
> Det primære formål med en Shuttle er pladsen og støjen.

Jeg har over en årrække haft 2 forskellige Shuttles (de små XPC'ere) og de
kan sagtens fås kraftige nok til selv de vildeste spil - men du vil nok
blive overrasket over hvor meget de kan støje også hvis du putter for vildt
hardware i dem :)

Hvis du vil have en virkelig støjsvag model, som samtidig er kraftig nok
til at spille de fleste nye spil på så er SD11G5 med et hæderligt
grafikkort et godt bud.

En af grundene til at den er meget støjsvag er at dens strømforsyning er
ekstern ligesom dem man kender fra laptops - og derfor kan ligge på gulvet.
Dermed kommer varmen fra strømforsyningen ikke til at skulle blæses ud af
kabinettet og det giver også lidt mere plads i kabinettet da
strømforsyningen ikke sidder i vejen.
SD11G5 bruger Pentium M cpu'er (dem man kender fra Centrino laptops) -
hvilket også er med til at holde støjniveauet nede grundet lav
varmeudvikling.

Hvis jeg skulle købe en Shuttle i dag ville det være en SD11G5 - men jeg
har nok i min laptop så jeg venter nok til om et år eller to.

Mvh.
Flemming