Pc slukker uden varsel!!
Fra : MF

Dato : 21-07-06 09:57

Hej NG

Min stationære pc er begyndt med pludselig at slukke. Uden varsel og uden en
bestemt tidsordning. Den slukker bare som når man hiver stikket ud af den.
Der er så stadig lidt lys i power led'en på maskinens front, men den vil
ikke tænde igen, før jeg har slukket helt på væggens stikkontakt og tænd
igen...
Nogel gange går der dage imellem den gør det, og andre gange er der kun få
minutter imellem.
Maskinen er tømt for støv og alt er visuelt tjekket igennem uden at finde
fejl. Jeg er på det nyeste mht virusbeskyttelse, og Norton finder ikke
noget.
Så er der nogen der har på fornemmeren, hvad der kan være skyld i det? HD,
CPU, bundkort, strømforsyning??

Mvh. Martin

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 21-07-06 10:09

"MF" <Filuma@tele2adsl.DanmarK> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget.
> Så er der nogen der har på fornemmeren, hvad der kan være skyld i det? HD,

Nu her i sommervarmen kunne man godt tro det er et varmeproblem - har
du checket CPU temperaturen - evt inde i BIOS'en?

Fra : kk

Dato : 21-07-06 10:34

"Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> skrev i en meddelelse

> "MF" <Filuma@tele2adsl.DanmarK> skrev i en meddelelse

> Nu her i sommervarmen kunne man godt tro det er et varmeproblem - har
> du checket CPU temperaturen - evt inde i BIOS'en?

Hej,
Enig, brug evt. programmet Everest fra www.lavalys.com til at give et hint.
Programmet har (Under PC) et punkt som hedder "Sensorer" - det aflæser alle
de sensorer, som du måtte have i din PC, og det skulle kunne give dit et
hint.
mvh
kk

Fra : Jesper Olsen

Dato : 22-07-06 00:02

Fra : MF

Dato : 22-07-06 21:32

"Jesper Olsen" <jespers@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Nu har jeg skiftet strømforsyningen, og den har da køret uden problemer i
over et døgn nu. Så vil det jo vise sig om problemet er løst :)

Fra : NS

Dato : 31-07-06 08:40

MF skrev:
> [...]
> noget.
> Så er der nogen der har på fornemmeren, hvad der kan være skyld i det? HD,

Dårlige kondensatorer på bundkortet måske... har
du tjekket om de buler ud nogle steder eller
lækker noget brunt snask?

NS