Lyd omkring headset?
Fra : Brian Hansen

Dato : 19-07-06 20:18

Hey there.

Mindes bestemt ikke at man skal kunne høre sig selv i højtalerne via mic'en?
Hvad går der lige galt? Kan se det smarte i at det evt. vil foregå under
test at mic.

men har prøvet at create game i CS og da høre jeg også mig selv?

Hvad har jeg lige gjort forkert, evt. samlet/indstillet forkert - nogen
ideér?

ABIT AN8 32X
NorthQ NQ4100 - 520 Watt
Corsair TWINX 2048GB - PC3200
AMD Athlon 64 X2 4800+ / Zalman Fatal1ty FS-C77
X-Fi Fatal1ty / Inspire 6.1 6700 / Sennheiser PC-160
XFX NVIDIA GeForce 7900 GTX XT
Windows XP Pro. SP2

--
M.v.h

Brian Hansen

Fra : Pipeline

Dato : 19-07-06 23:30

"Brian Hansen" <brian_hansen@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> men har prøvet at create game i CS og da høre jeg også mig selv?
>
> Hvad har jeg lige gjort forkert, evt. samlet/indstillet forkert - nogen

I Indstillinger for lydstyrke kan du stille lydstyrken for henholdsvis
Indspilning og Afspilning. Prøv at skrue ned for mikrofonen under
Afspilning.

Fra : John

Dato : 20-07-06 02:34

"Brian Hansen" <brian_hansen@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Mindes bestemt ikke at man skal kunne høre sig selv i
> højtalerne via mic'en?

Prøv at åbne mixeren, og sæt flueben i 'slå fra' ved mic'en.

Mvh John

Fra : Brian Hansen

Dato : 20-07-06 16:57

John skrev i en meddelelse:

> Prøv at åbne mixeren, og sæt flueben i 'slå fra' ved mic'en.

Hmm... Nu er jeg blevet så meget klogere, eller det vil sige...?

Bliver godt nok tavs ved at slå mic'en fra, men ved ikke om den så bliver
helt død af det?

Men hvis det skal være sådan og mic'en stadig virker når den skal er det jo
godt nok.

Dette har jeg prøvet ved at have headset'et sat i lydkort bagpå pc'en, hvad
jeg ikke startede med,
for åbenbart ikke det der er problemet - har den dér box under DVD drev,
med stik til ørebøffer og mic, der har jeg så sat stikkende i via jack-stik,
men noget tyder på at det ikke er samlet
rigtig, for der virker mic'en hele tiden, eller også er det bare slet ikke
headset de kan bruges til?

Vil jo gerne have det sådan at jeg bare sætter headset'et til i den box,
noget nemmere end at skulle ned og
kravle hver gang det skal bruges, så har i noget bud på hvordan det lige
klares?

--
M.v.h

Brian Hansen

Fra : John

Dato : 20-07-06 17:17

"Brian Hansen" <brian_hansen@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Bliver godt nok tavs ved at slå mic'en fra, men ved ikke om den
> så bliver helt død af det?

Det gør den ikke.

Mvh John

Fra : Pipeline

Dato : 20-07-06 21:41

> Vil jo gerne have det sådan at jeg bare sætter headset'et til i den box,
> noget nemmere end at skulle ned og
> kravle hver gang det skal bruges, så har i noget bud på hvordan det lige
> klares?

I Windows' lydindstillinger, højreklik på højttalerikonet i Proceslinien,
vælg 'Åbn indstillinger for lydstyrke' 'Indstillinger' 'Egenskaber' kan du
justere lydstyrken for henholdsvis afspilning og indspilning.
Under afspilning skal der flueben i 'Slå fra' under Mikrofon.
Under indspilning skal der ikke være flueben.

Det burde virke hvis du tilslutter headsettet bag på kortet. Jeg kender ikke
boksen du har, men det burde virke på samme måde hvis den er sluttet rigtigt
til. Ellers prøv at kigge i driveren/softwaren for kortet. Der burde der
være en lignende mixer.
Prøv at åbne Windows' Lydoptager, så kan du se om der er hul igennem
mikrofonen.