kopi blæk ip4200 og cd/dvd
Fra : Tonni Madsen

Dato : 15-07-06 09:02

Jeg har en Canon ip4200 og der har været en del skriverier ang kopi blæk, og
uorginale patroner...
Men jeg har ikke set nogen diskutere print resultaterne på cd/dvd'er.
Er det ligegyldigt, eller en smagssag som papir, eller kan man resikere at
nogle typer blæk ikke vil "hænge fast" på skiverne?

På forhånd tak
Tonni Madsen

Fra : Hagar

Dato : 15-07-06 10:58

"Tonni Madsen" <dynamit@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det ligegyldigt, eller en smagssag som papir, eller kan man resikere at
> nogle typer blæk ikke vil "hænge fast" på skiverne?

De patroner, og der med farver, de virker formidabelt på mine skiver, og jeg
kører ikke med de originale. Det skal så siges jeg har en IP4000.

Hagar

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-07-06 11:58

Hagar skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> De patroner, og der med farver, de virker formidabelt på mine
> skiver, og jeg kører ikke med de originale. Det skal så siges
> jeg har en IP4000. Hagar

Det samme her - virker fortrinligt med kopipatroner og print på
DVD.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Tonni Madsen

Dato : 15-07-06 17:27

> Det samme her - virker fortrinligt med kopipatroner og print på DVD.

Mange tak for svarene, nogen der ved om jeg evt kan opfylde med noget af det
lager jeg har til at ligge fra min gamle HP (tror jeg har 10 sæt til at
ligge...)
Vil jo nødig ødeligge printeren, men ovendt så ville det jo også være
fjollet at købe mere hvis det jeg har kan bruges...

På Forhånd tak
Tonni Madsen

Fra : Mogens

Dato : 16-07-06 00:31

On Sat, 15 Jul 2006 18:27:27 +0200, "Tonni Madsen" <dynamit@sol.dk>
wrote:

> [...]
>Vil jo nødig ødeligge printeren, men ovendt så ville det jo også være
>fjollet at købe mere hvis det jeg har kan bruges...

Du kan desværre ikke bruge det gamle blæk fra HP'en da det
er beregnet til en anden og større dråbestørrelse. Det vil stoppe
dyserne i Canon'en og en nyt printhoved koster ca. det samme
som en ny printer. ( min nabo ødelagde sin Pixma 4000 på den
måde for nogen uger siden ) :o\

mvh Mogens

Fra : Brian Hansen

Dato : 15-07-06 19:06

> [...]
> Er det ligegyldigt, eller en smagssag som papir, eller kan man resikere at
> nogle typer blæk ikke vil "hænge fast" på skiverne?

Jeg har godt nok en IP4000, men jeg købte første blæk på QXL fra DVD-seller
(tror jeg han hed) og disse har kørt uden problemer både på Verbatim og no
name. Efterfølgende har jeg købt på QXL fra blækkongen. Det blæk er Verbatim
ikke glad for, den sorte (3e) tørre ikke ordenligt. Og de printer fint på de
noname skiver jeg har.
Nu har jeg så godt nok blandet de 2 indkøb, så de 5 af blækpatronerne er fra
første køb og en fra andet køb (3e). Det er muligt at de to type blæk bare
ikke kan sammen, det finder jeg så ud af efterhånden som jeg får skiftet de
andre farver. Ellers er det lidt skidt at jeg har 300 Verbatim skiver og 50
patroner der ikke vil sammen.

Brian Hansen

Fra : Tonni Madsen

Dato : 21-07-06 21:51

Mange tak for svarene...

Så bliver enden jo nok at jeg må ha købt mig noget nyt blæk, og ha kylet det
gamle "hp" ud...

Hilsen
Tonni Madsen