E-Mail
webnoob 5265
Telnet pop3 - kan man skifte mailbox?
Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-09-06 11:21

Hej,

Hvis jeg på en mail-adresse har flere "mapper": Indbakke, Papirkurv
etc. - og vil tilgå den med Telnet - kan man så skifte til en anden
end default'en, som er Indbakke (naturligt nok).
Hvis ja, hvordan?

På forhånd tak,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Michael Zedeler

Dato : 24-09-06 22:53

Jørn Andersen wrote:
> [...]
> etc. - og vil tilgå den med Telnet - kan man så skifte til en anden
> end default'en, som er Indbakke (naturligt nok).

Så vidt jeg kender pop3, kan man ikke skifte rundt imellem de
forskellige foldere. Det skal du bruge imap-protokollen til.

Hvis du er til den slags, er der her et par specifikationer:

http://www.ietf.org/rfc/rfc1732.txt
http://www.rfc-archive.org/getrfc.php?rfc=2061

Mvh. Michael.
I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-09-06 23:50

On Sun, 24 Sep 2006 23:52:50 +0200, Michael Zedeler
<michael@zedeler.dk> wrote:

>Så vidt jeg kender pop3, kan man ikke skifte rundt imellem de
>forskellige foldere. Det skal du bruge imap-protokollen til.

Hmmm. Nu har jeg kun et perifert kendskab til IMAP - kan man telnette
til en IMAP-port?
Og: Bruger man normalt IMAP til webmail?

Nå - jeg må vist hellere fortælle, hvad jeg skal bruge det til:
Jeg har i min mailbox nogle mails, som kun er på nogle få hundrede
bytes og uden afsender, subject etc. Om det er falske entries i
mail-systemet eller underlige spam-mails, skal jeg ikke kunne sige.

Jeg kan hverken åbne eller slette dem i webmailen, men jeg plejer at
kunne fjerne dem med telnet til port 110.

Nu har jeg så efterhånden en del liggende i min papirkurv på
webmailen, og så var det jeg tænkte om man kunne telnette til en anden
folder.

>Hvis du er til den slags, er der her et par specifikationer:
>
>http://www.ietf.org/rfc/rfc1732.txt
>http://www.rfc-archive.org/getrfc.php?rfc=2061

Jeg skal være hårdt presset, hvis jeg skal i gang med den slags

Mange tak for svar!

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-09-06 15:14

Jørn Andersen <jorn@jorna.dk> writes:

> Hmmm. Nu har jeg kun et perifert kendskab til IMAP - kan man telnette
> til en IMAP-port?

Ja, normalt 143/tcp.

> Og: Bruger man normalt IMAP til webmail?

Nej, der bruger man HTTP på port 80/tcp. En webmail-applikation kan
dog snildt bruge IMAP til at snakke med et mailstorage.

> Nu har jeg så efterhånden en del liggende i min papirkurv på
> webmailen, og så var det jeg tænkte om man kunne telnette til en anden
> folder.

Så brug din webmail-dimmer til at slette dem med. Se din webmail som
et vilkårligt mailprogram du kan bruge til at læse mails. Det er ikke
sikkert at der er nogen sammenhæng mellem de mapper du kan se på din
webmail og dem du kan se med POP3, ganske som du sikkert også kan lave
mapper i dit mailprogram, som du ikke kan se med POP3 på mailserveren.

--
Jacob - www.bunk.cc
No matter how much you do you never do enough.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-09-06 20:30

On Mon, 25 Sep 2006 16:14:13 +0200, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Ja, normalt 143/tcp.

OK - det synes mit webhotel så ikke, at jeg skal

>Nej, der bruger man HTTP på port 80/tcp. En webmail-applikation kan
>dog snildt bruge IMAP til at snakke med et mailstorage.

Ja, det var også det sidste jeg mente.

>Så brug din webmail-dimmer til at slette dem med.

Det er - som jeg skrev - det, der er problemet, at det vil den ikke.
Og det er heller ikke altid jeg kan slette mail-entries med 0 byte
størrelse, selv med telnet.

Nogen idé om hvad der kan være problemet?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-09-06 20:42

Jørn Andersen <jorn@jorna.dk> writes:

> OK - det synes mit webhotel så ikke, at jeg skal

Forståeligt nok, hvis det er sådan et discount-webhotel.

> Det er - som jeg skrev - det, der er problemet, at det vil den ikke.

Så brok dig til din webmail-udbyder. Din webmail er i stykker.

> Nogen idé om hvad der kan være problemet?

Ja, det må være en fejl hos din udbyder. Snak med deres support.

--
Jacob - www.bunk.cc
When nothing can possibly go wrong, it will.