php som cgi modul eller...?
Fra : Aagaard

Dato : 22-06-01 09:08

Hej i NG
Jeg er faldet over at der findes (mindst) 2 forskellige moduler af php.
Man kan tilsyneladende installere php4, hvilket så bliver i cgi-mode, og så
kan man installere et apache modul af php...?
Jeg faldt over det i forbindelse med at jeg testede et php opbygget
fotoarkiv, som ikke ville køre i cgi-mode, og jeg er nu blevet rådet til at
afinstallere dette og istedet installere apache modulet, dog uden at der
fulgte en forklaring med.
Mit kendskab til php er ikke ret stort, men da jeg har tænkt mig at bruge
det på min webserver, vil jeg gerne vide lidt mere.
Hvad er forskellen på de 2 moduler ... og findes der flere?

Med venlig hilsen
Aagaard

Fra : Troels Arvin

Dato : 22-06-01 10:23

On Fri, 22 Jun 2001 10:07:38 +0200, "Aagaard" <skriv@ikketil.dk> wrote:

> Hvad er forskellen på de 2 moduler ... og findes der flere?
cgi-modulet er ret uinteressant for de fleste; dog kan det være
praktisk, fordi man kan bruge det fra kommandolinje.

Apache-modulet er i de fleste tilfælde langt hurtigere og mere
behageligt at arbejde med.

I øvrigt kan du sagtens have begge PHP-udgaver installeret på samme tid.

Hvilket operativsystem benytter du?

Fra : Aagaard

Dato : 22-06-01 10:46

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> behageligt at arbejde med.
>
> I øvrigt kan du sagtens have begge PHP-udgaver installeret på samme tid.

w2k prof. DK SP1
Apache 1.3.19 rev.1
php 4.0.4pl1

Mvh.