afrika
Fra : Ukendt

Dato : 21-09-06 11:08

Jeg tænker på at tage en tur til afrika, med tilhørende safari.
Er der nogen der kan komme med nogle tips om hvor det er "bedst" - hvilket
rejse bureau kan anbefales ?
Det vil sige tips om gode / dårlige oplevelser modtages meget gerne

Fra : Bjarne

Dato : 21-09-06 13:20

bf skrev:
> [...]
> rejse bureau kan anbefales ?
> Det vil sige tips om gode / dårlige oplevelser modtages meget gerne

Jeg kan ikke lade være med at give dig dette link, selvom det nok ikke
bliver HCLT du rejser med. Men alligevel...
http://www.weebls-stuff.com/toons/kenya/
vh
Bjarne

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 21-09-06 14:10

> Jeg tænker på at tage en tur til afrika, med tilhørende safari.
> Er der nogen der kan komme med nogle tips om hvor det er "bedst" - hvilket
> rejse bureau kan anbefales ?

Vi tog med Jysk Rejsebureau. Det var glimrende! Prisen var god. Jeg vil
anbefale Uganda, men det kræver nok, at du arrangerer det selv. Red Chilli
Hideaway arrangerer en FREMRAGENDE tur til Murchinson Falls! Virkelig
anbefalelsesværdigt.. Se vores hjemmeside for billeder. Gorillaerne er et
must!

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
.... rejsebeskrivelser fra hele verden ....

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-09-06 07:02

"Pernille og Kennet Fˆh" <anonym@mail.dk> on torsdag 21. september 2006 at
15:09 +0100 wrote:
> [...]
>Hideaway arrangerer en FREMRAGENDE tur til Murchinson Falls! Virkelig
>anbefalelsesværdigt.. Se vores hjemmeside for billeder. Gorillaerne er et

Uganda er klart at foretrække, umådeligt smukt land, relativt
velfungerende og nogenlunde roligt. Hold dig fra den nordlige del af
landet, der huserer Jospeh Kony Lords Resistance Army, og dem har du med
garanti ikke lyst til at tale med.
Tjek rejseannoncerne i Politiken på søndag, der plejer at være mange med
safarier indbygget - du skal se i de små tekstannoncer.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-09-06 07:04

Husk også lige at tage en snak med din læge om vaccinationer. Skal du
rejse primitivt er der en del, der skal være i orden, og nogle af dem
kører over nogle uger/måneder.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Stig Nielsen

Dato : 22-09-06 08:44

<bf> skrev i en meddelelse
> [...]
> rejse bureau kan anbefales ?
> Det vil sige tips om gode / dårlige oplevelser modtages meget gerne

Jeg vil gerne anbefale Namibia.

Den store sandørken på vestkysten og så efterfølgende safari i Etosha er
også en stor ting.

Rejste selv med www.exodus.co.uk

Det nordlige Namibia er fyldt med oplevelser og der er ikke langt ind til
eksempelvis Okavango-deltaet.

Så tjek lige nogle afderes rundture ud, det vil du ikke fortryde.

Stig

P.S. Og så kan de snakke tysk i Namibia ))

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-09-06 16:15

"Stig Nielsen"

> [...]
>
> Så tjek lige nogle afderes rundture ud, det vil du ikke fortryde.
>
> Stig
>
> P.S. Og så kan de snakke tysk i Namibia ))

Sidder i Syd Afrika og har selv Namibia på kalenderen i november,
min kammarat som også fungerer som safari arrangør og guide, han
skal dertil - så jeg smutter lige med et par uger eller tre.

Han ved det meste om det sydlige Afrika, og har Namibia og specielt
Etoshia helt på toppen over ynglings steder - Han er fransk taler flydende
engelsk, måske du kan bruge ham til noget, Laurent Ribes, har kontor og
backpacker sted i Pretoria, du kan fange ham her: www.adventuretravel.com

Okawango deltaet i Botswana er også på min tjekliste. Uganda hvis du
vil se bjerggorillaer, men spørg Laurent han ved "alt".. -max-

Fra : tipsliga.1go.dk

Dato : 22-09-06 23:21

www.bravotours.dk
arrangerer safari-ture til kenya
har ikke selv været afsted men har talt med deltagere der roser det meget.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 15-10-06 10:04

Jeg vil anbefale at I ser Victoria vandfaldede; tager på safari ved byen
Victorie Falls og på safari på Kariba søen, men pas på solen ude på søen
(den "brænder" meget).
Jeg blev forbrændt i ansigt ude på Kariba søen, men klarede den med kølende
bodylotion. Alle tre steder oplevede jeg da jeg var i Zimbabwe.
Rigtig god tur.
Mvh. Jesper

Fra : JL

Dato : 27-09-06 12:37

<bf> skrev i en meddelelse
> [...]
> rejse bureau kan anbefales ?
> Det vil sige tips om gode / dårlige oplevelser modtages meget gerne

Sjovt at ingen hidtil har nævnt Kenya eller Tanzania - de helt store turist
magneter i østafrika.
Kan se der er et par stykker der roser Uganda, og jeg må sige at der bestemt
også er både smukt og spændende.
Der er fordele ved at tage på safari i Uganda, såsom meget få turister og
noget lavere omkostninger, men der er også længere mellem dyrene
sammenlignet med f.eks. Tanzania.
Uganda har, som det også er blevet nævnt, bjerggorillaer, hvilket er en stor
oplevelse (omend jeg så dem i Rwanda, men det er samme område).
Det er en ret pebret tur (mener det ligger på 375US$ for en time med
gorillaerne) - men også en meget unik oplevelse.
Endelig er der i Uganda, relativt god rafting på Nilen , hvis man er til den
slags

Men...safari i Uganda kan (og det er selvf. en meget subjektiv udtalelse)
absolut ikke måle sig med en safari på Serengeti sletten eller Ngorongoro
krateret i Tanzania. Derudover har Tanzania også Kilimanjaro og Zanzibar.

Falder valget på Østafrika, og har man tid og penge, vil jeg anbefale en
kombination af Uganda og Tanzania.

- JL