Under Byen: Samme stof som stof
Fra : Holst

Dato : 20-09-06 21:41

Jeg har omsider fået fat i Under Byens seneste udspil, 'Samme stof som
stof', og det er jo en ganske interessant oplevelse at lytte til.

Den er noget mere dyster end sine to forgængere, og af den grund har den
nok vanskeligere ved at skaffe sig nye tilhængere end 'Kyst' og 'Det er
mig, der holder træerne sammen', men det skal vi nu ikke være kede af.
Lyden på dette album er nemlig langt mere interessant og
eksperimenterende end lyden på de forrige album - og på mange numre
meget mere støjende og metallisk. Med lyden fra de to forrige album i
erindring var åbningsnummeret noget af en overraskelse - nærmest som at
få Trent Reznor ud af højttalerne, når man nu ventede noget helt andet.

I hvert fald et meget interessant album, som jeg hermed gerne vil
anbefale til alle, for det er bestemt et album, som fortjener større
opmærksomhed.

Meget interessant.

Fra : Propellen

Dato : 21-09-06 06:28

Holst skrev:

> [...]
>
> I hvert fald et meget interessant album, som jeg hermed gerne vil
> anbefale til alle, for det er bestemt et album, som fortjener større

Ooooh... Jeg har aldrig af en eller anden grund fået anskaffet mig det
album. Har både Puma, Kyst, Det er mig..., Live at Haldern Pop & en
remix vinyl. Af samme stof som stof er et lækkert nummer syntes jeg. Er
det stilen hele vejen igennem? Har lyttet til Under Byen siden for længe
siden. Ja, kan sq ikke huske det. Dengang havde de ikke det store
publikum til deres koncerter (som er en _meget_ stor oplevelse)
Måske det album kan findes som digital download.

--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Fra : Holst

Dato : 21-09-06 08:02

Propellen wrote:

> [...]
> album. Har både Puma, Kyst, Det er mig..., Live at Haldern Pop & en
> remix vinyl. Af samme stof som stof er et lækkert nummer syntes jeg. Er

Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg hører lidt albummet som en helhed, så
jeg er ikke rigtig klar over, hvilket nummer 'Af samme stof som stof' er.

Det er snart længe siden jeg har lyttet til de to forrige album, men
umiddelbart vil jeg sige at 'Samme stof som stof' er deres hidtil bedste
udgivelse.

> Har lyttet til Under Byen siden for længe
> siden. Ja, kan sq ikke huske det. Dengang havde de ikke det store
> publikum til deres koncerter (som er en _meget_ stor oplevelse)

Jeg har desværre aldrig hørt dem live. Kunne rigtig godt tænke mig det.
Under Byen er efter min mening noget af det mest interessante på den
danske musikscene i øjeblikket. Lidt synd, at så få kender til det og
værdsætter det, men musikken er nok for speciel til en større udbredelse.

<http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/call?htmltemplate=./album/viewalbum.htm&albumid=2555387>