Fiskeri i svenske søer ?
Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 19-09-06 20:02

Min kæreste og jeg skal til Sverige i efterårsferien, og skal bo i en hytte,
hvor der er "500 m. til fiskemulighed (sø)" - men hvordan er reglerne i
Sverige ? Skal man have fisketegn, og hvis ja, hvordan får man det, når det
bare er til en gang eller to i ferien ?

- Nina

Fra : BA

Dato : 19-09-06 22:34

Man skal have fisketegn - det er ret dyrt. (nogle satser på en advarsen
først - fy). Normalt ved naboerne, hvor man får fisketegn, oftest hos en
lokal.
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Jan Raarup

Dato : 20-09-06 15:45

BA <paogbaKANIN@oncable.dk> skrev:
>Man skal have fisketegn - det er ret
> [...]

Det er ikke min erfaring at det er dyrt at købe fisketegn i
Sverige. Hvor har du det fra?

Hilsen Jan

"The worst day fishin` is better than
the best day workin´"
http://www.janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : BA

Dato : 25-09-06 20:37

Jeg har et hus i Sverige, det ligger ved Vännesjön. Vi har været hos den
lokale fisketegnssælger. Jeg kan ikke huske prisen, men vi syntes det var
alt for dyrt i forhold til de ca 12-20 gange - ferier/weekends - vi er der
om året. Måske føles det billigere, når man decideret kommer for at fiske,
og måske er det forskelligt fra sø til sø. Dog er det vist gratis for børn
indtil 15 år.