Uddannelse gør dum, arbejde gør klog
Fra : Bo Warming

Dato : 18-09-06 11:42

Natascha i Østrig har vist verden at uddannelse er ikke nødvendig for
at blive psykisk stærk, klog og selvhjulpen. Det er en forbudt sandhed

Vore magthavere ønsker at deres venner skal have lærerjob så sandheden
om skolers skadelighed må ikke komme ud.

Arbejde skaber arbejde+rang-uforudsigelighed

Når hjulene snurrer på det fri marked, så får forbrugerne billige
varer og arbejdere for lønforhøjelse og kan investere i ny
arbejdspladser og der er motiv til ny opfindelser - rent paradis.

Men de, der sidder på flæsket, the establishment, er truet af dette
paradis, for deres børn er sikret karriere som forældrenes, hvis ikke
markedsdynamikken rokker skuden.

Engang var det adelens børn, der overtog jordejerskab og nu er det
akademikere, hvis børn kender finesserne og TV-smagsdommerne og kan få
uddannelse og job som deres magtfulde forældre. Den værdsatte tryghed
ved, at dine børn bliver vindere som du selv, er truet af den
uforudsigelighed i profit og virksomhedsudvidelse og ny job, som hører
til wirtschaftswunderes kaos.

Idag skal uddannelse stabilisere samfundet og sikre at lægebørn bliver
læger, ved at de i hjemmet lærer de skjulte koder og den gode tøjsmag
og vittigheds-charme , som gør accepteret i studiemiljøet.

Uddannelse er springbræt for eliten og ensretning for masserne - alle
gøres lige dumme og med smag for det forbrug som eliten ønsker salg i

CITATER OM UDDANNELSE

" Ingen prædiker bedre end myren , og den siger ikke noget.
Benjamin Franklin

" Jeg begyndte ikke at lære noget, før jeg var færdig med mine
studier. Anatole France

"Just as eating against ones will is injurious to health, so study
without a liking for it spoils the memory, and it retains nothing it
takes in. Leonardo Da Vinci

" Motto: Det er en stor fordel at begå de fejl, man kan lære af,
ret tidligt. Winston Churchill

" Selv det største menneske bliver stadig ved, at være et
menneskebarn. Goethe

" The things taught in schools are not an education but the means
of an education. Ralph Waldo Emerson 1803-1882

" Where observation is concerned, chance favours only the prepared
mind. Louis Pasteur 1822-95

" Education has for its object the formation of character. Herbert
Spencer 1820 - 1903

" Der er kun een eneste måde, hvorpå man kan opdrage sine børn; det
er ved at opdrage sig selv. D.G. Monrad

uden desillusioneret at flygte ind i en stivhedstilstand

uden smertelige erfaringer

" The education of the masses cannot be our aim, rather the
education of the few picked men for great and lasting works. Nietzsche

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 13:06

Jamen Bo dog - sikke en selvindsigt, du lægger for dagen.
Du har jo både uddannelse og intet arbejde!

Fra : Tony

Dato : 18-09-06 23:32

"Leo" <fake account> skrev i en meddelelse
> Jamen Bo dog - sikke en selvindsigt, du lægger for dagen.
> Du har jo både uddannelse og intet arbejde!

*ROTFL*