Paven beklager???
Fra : Tim

Dato : 16-09-06 14:11

Hvad helvede, Pave... du skal sgu' fortælle galningene, at de bare kan holde
deres kæft, med deres voldsreligion.

Ikke det der blødsødne forsoningssøgende pis. De voldelige neandertalere
skal ikke give os mundkurv på.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4889800.html?forside

Det er ved at køre HELT af sporet.

Tim

Fra : John

Dato : 16-09-06 14:37

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad helvede, Pave... du skal sgu' fortælle galningene, at de
> bare kan holde deres kæft, med deres voldsreligion.

Gør han også. Han beklager jo ikke hvad han sagde, men at det har
stødt nogen:

".. Pave Benedikt XVI siger, at han er ked af, hvis hans tale om
islam bliver tolket som stødende af muslimer. .."

-og så lige dette:

".. Han håber, at muslimer vil forstå den rette mening af de
omstridte dele af den pavelige tale .."

'Den rette mening'... jeps, og paven er rasende:

".. Pope Benedict XVI is "extremely upset" that Muslims have been
offended by some of his words in a recent speech in Germany .."
http://customwire.ap.org/dynamic/stories/P/POPE_MUSLIMS?SITE=FLTAM&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2006-09-16-08-16-23

Sandheden om islam er jo ilde hørt, men nu har muslimerne da et
påskud til igen at slå hinanden ihjel, afbrænde flag, biler,
ambassader mv, mens de af fuld hals skriger 'allahu akbar' og
hopper op og ned som aber.

Lur mig, om de i sidste ende ikke påstår, at pavetalen i
virkeligheden er resultatet af et jødisk komplot...

Mvh John

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-09-06 14:47

John skrev:

> [...]
>
> ".. Pope Benedict XVI is "extremely upset" that Muslims have been
> offended by some of his words in a recent speech in Germany .."

"Upset" betyder næppe "vred" i denne sammenhæng: Det kan altså også
betyde "oprørt" eller "chokeret".

Anders Peter Johnsen

Fra : John

Dato : 16-09-06 14:57

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i
en meddelelse

> "Upset" betyder næppe "vred" i denne sammenhæng: Det kan altså
> også betyde "oprørt" eller "chokeret".

Paven er 'extremely upset'.

Mvh John

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-09-06 15:19

John skrev:
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse

> Paven er 'extremely upset'.

Javel: Jeg er dog desværre temmelig sikker på at det her skal læses som
"yderst oprørt", ikke som "meget vred".

(Selv om du har ganske ret i at det er sådan, det normalt anvendes!)

Imidlertid er manden altså noget så kontroversielt som tysk pave: Så kan
vi vist for alvor snakke om at være overdrevent høflig og nærmest
selvudslettende "politisk korrekt"! Desværre tror jeg dermed ikke at han
har modet til virkelig for alvor at lægge sig ud med islamisterne:
Tværtimod virker det som om han gør alt hvad han kan for at lægge sig på
ryggen og trække i land...

Anders Peter Johnsen

Fra : John

Dato : 16-09-06 15:41

> [...]

> læses som "yderst oprørt", ikke som "meget vred".
>
> (Selv om du har ganske ret i at det er sådan, det normalt

Ophidset er muligvis endnu mere korrekt (men lad nu det ligge..)

> Imidlertid er manden altså noget så kontroversielt som tysk
> pave: Så kan vi vist for alvor snakke om at være overdrevent
> høflig og nærmest selvudslettende "politisk korrekt"!

Jeps

> Desværre tror jeg dermed ikke at han har modet til virkelig for
> alvor at lægge sig ud med islamisterne:

Muligvis ikke, men han fik da sit budskab ud med både piber og
trommer! :)

> Tværtimod virker det som om han gør alt hvad han kan for at
> lægge sig på ryggen og trække i land...

Uenig. Han beklager ikke ordene, men at de har kunnet opfattes
som stødende. Smukt diplomatisk sprog! :)

Mvh John

Fra : Tim

Dato : 16-09-06 17:49

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse

> Ophidset er muligvis endnu mere korrekt (men lad nu det ligge..)

"Upset" betyder faktisk mere noget i retning af "ked af det".

Tim

Fra : Per Rønne

Dato : 16-09-06 15:33

John <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i
> en meddelelse

> Paven er 'extremely upset'.

Paven er 'stærkt oprørt' eller 'dybt chokeret' over de islamiske
reaktioner ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-09-06 16:17

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Paven er 'stærkt oprørt' eller 'dybt chokeret' over de islamiske
> reaktioner ...

Eller: Paven er dybt rystet over ...

Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-06 17:33

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message

> Eller: Paven er dybt rystet over ...

Den kloge Messerschmidt i Danmark, katoliksouchef, sagde at det paven
sagde var SANDT og ikke er trukket tilbage - helt som JP har paven
beklaget at muslimerne ikke har FORSTÅET ORDENTLIGT

Han har jo ikke sagt at ALLE muslimer babyer og oldinge incl er
voldelige. og karikaturtegningerne antydede heller ikke sådant, men
halenegrene fra Mellemøsten VIL FØLE SIG FORFULGT

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-09-06 19:17

Bo Warming wrote in dk.politik:

> [...]
> voldelige. og karikaturtegningerne antydede heller ikke sådant, men
> halenegrene fra Mellemøsten VIL FØLE SIG FORFULGT

Jeg er tror, at de der farer frem i den nuværende situation ikke føler
sig forfulgt, men har fået blod på tanden efter at de erfarede hvor godt
det gik med samme reaktioner under karikatursagen.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-09-06 19:32

> Jeg er tror, at de der farer frem i den nuværende situation ikke føler
> sig forfulgt, men har fået blod på tanden efter at de erfarede hvor godt
> det gik med samme reaktioner under karikatursagen.

Jep, reelt er der tale om at de kræver at vi i Vesten retter os efter
deres egne forbud. De er ved at forlange at vi accepterer dhimmi-status.

Som om en pave ikke må mene at Muhamed var en falsk profet. I øvrigt er
Muhameds udbredelse af islam /med sværdet/ et historisk faktum.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : John

Dato : 16-09-06 19:39

> I øvrigt er
> Muhameds udbredelse af islam /med sværdet/ et historisk faktum.

-men sandheden er ilde hørt.

Mvh John

Fra : @

Dato : 16-09-06 19:55

On Sat, 16 Sep 2006 20:38:53 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>-men sandheden er ilde hørt.

ja især i kredse hvor man mener at alle kuturer er lige ringe

så når sandheden og de historiske fakta tydeligt viser at een bestemt
kultur skiller sig ud som helt tydeligt ringere og mere voldelig end
de andre så er det selvfølgelig ilde hørt i de kredse

og selv om historien har vist meget kraftige paraleller mellem
muhamedanisme nazisme og kommunisme benægtes disse fakta stadig
hårdnakket af alle apologet'erne

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-09-06 19:48

> Paven er 'stærkt oprørt' eller 'dybt chokeret' over de islamiske
> reaktioner ...

Muslimer er nok glade for at han ikke citerede denne islamforsker:

"Muirs Life of Mahomet (1858-1861) og hans The Caliphate, Its Rise, Decline
and Fall (1891) betragtes stadigvæk som pålidelige videnskabelige milepæle,
men hans indstilling til emnet blev formuleret ærligt af ham selv, da han
sagde, at »Muhameds sværd og Koranen er de mest stædige fjender af
civilisation, frihed og sandhed, som verden hidtil har kendt.«"

Eller denne om Koranen:

"Selv om Carlyle citerer Sacy, er hans essay klart et produkt af én, som
argumenterer for nogle almene idéer om ærlighed, heltemod og et profetisk
liv. Hans holdning er sund: Muhamed er ingen legendarisk person, ingen
skændig vellystning, ingen latterlig fupmager, der lærte duer at plukke
ærter ud af sine ører. Han er snarere en mand med en virkelig vision og
overbevisning, om end forfatter til en bog, Koranen, der er »et
kedsommeligt, forvirret virvar, groft udformet, slet konstrueret, med
uendelige gentagelser, langtrukken, rodet, yderst unuanceret,
ustruktureret - med andre ord uudholdeligt uintelligent.«"

Denne fuldstændig rundtossede Koran, anser en af de mest fremtrædende
muslimer fra forrige århundrede - Maududi, som bevis på at bogen er fra
gud, - ingen anden kunne producere noget lignedende, og den er 'ved gud'
unik i verdenslitteraturen.

Det ER jo iøvrigt fuldstændig ufatteligt at en ping fra Iran kræver en
undskyldning for "denne grovhed", når man ser hvad de selv og deres
præsident leverer af virkelige svinerier mod en anden religion, dag ud og
dag ind.

ER vi virkelig kommet så langt, som man kunne få indtryk af i nyhederne, at
man ikke må fortælle at Profeten var kriger og bar sværd? Hvad bliver mon
det næste, man ikke må sige?

Fra : @

Dato : 16-09-06 20:00

On Sat, 16 Sep 2006 20:47:31 +0200, "Knud Larsen"
<larsensknud@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>undskyldning for "denne grovhed", når man ser hvad de selv og deres
>præsident leverer af virkelige svinerier mod en anden religion, dag ud og

dette forbigås i absolut tavshed i hele den vestlige presse

hvorfor?

>ER vi virkelig kommet så langt, som man kunne få indtryk af i nyhederne, at
>man ikke må fortælle at Profeten var kriger og bar sværd? Hvad bliver mon
>det næste, man ikke må sige?

at han hoppede i kanen til en 8-9 årig pige

at han forøvede folkemord på jøderne i Medina

at han i sin bog påbød krig og terror mod alt og alle indtil hans
ideologi var verdensomspændende

Fra : John

Dato : 16-09-06 20:14

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> ER vi virkelig kommet så langt, som man kunne få indtryk af i
> nyhederne, at
> man ikke må fortælle at Profeten var kriger og bar sværd?

Det saudiske flag er endda forsynet med et nydeligt sværd:

https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/flags/sa-flag.html

Mvh John

Fra : Croc®

Dato : 16-09-06 22:06

On Sat, 16 Sep 2006 15:47:11 +0200, Anders Peter Johnsen
<anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

>"Upset" betyder næppe "vred" i denne sammenhæng: Det kan altså også
>betyde "oprørt" eller "chokeret".

Gyldendal:

Upset: [ap´set] adj. ked af det; nedtrykt; ude af balance; bestyrtet;
chokeret; rystet.

Regards Croc®

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Fra : Tim

Dato : 16-09-06 15:18

> Gør han også. Han beklager jo ikke hvad han sagde, men at det har stødt
> nogen:

Han siger da absolut ikke, at han mener de bare skal holde kæft.

Han synes åbenbart det er synd for dem, hvis de føler sig stødte over hans
udtalelser.

Han skal ikke beklage noget som helst, og da _slet_ ikke over for en flok
voldelige galninge.

De middelalderlige tågehoveder kan sgu' sejle deres egen vanvittige sø.

snip

Tim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 16-09-06 15:28

> [...]

> http://customwire.ap.org/dynamic/stories/P/POPE_MUSLIMS?SITE=FLTAM&SECTION
> =HOME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2006-09-16-08-16-23

"extremely upset" betyder ikke "rasende" men derimod "meget ked af det".

-- regards , Peter B. P. - liberterran.org, markedspartiet.dk,
macplanet.dk "The politicians don't just want your money. They want your
soul. They want you to be worn down by taxes until you are dependent and
helpless." - James Dale Davidson, National Taxpayers Union

Fra : John

Dato : 16-09-06 17:24

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en
meddelelse

> "extremely upset" betyder ikke "rasende" men derimod "meget ked
> af det".

Lidt pindehuggeri? OT-eksempel på diplomatisk sprog:

"Vore drøftelser var nyttige og konstruktive". Oversættelse til
dagligdags dansk: "Vi skændtes så det bragede, og blev ikke enige
om en sk*d".

Mvh John

Fra : John

Dato : 16-09-06 19:54

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en
meddelelse

> "extremely upset" betyder ikke "rasende" men derimod "meget ked
> af det".

Jaja..han nærmest græder sig i søvn hver nat..

Mvh John

Fra : jane

Dato : 16-09-06 15:54

> [...]

> påskud til igen at slå hinanden ihjel, afbrænde flag, biler,
> ambassader mv, mens de af fuld hals skriger 'allahu akbar' og
Så..Så... du kan da ikke samligne aber med muslimer, har du nogen sinde
set aber opføre sig så sindsygt som muhamedaner???? nej vel

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : John

Dato : 16-09-06 16:36

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så..Så... du kan da ikke samligne aber med muslimer, har du
> nogen sinde
> set aber opføre sig så sindsygt som muhamedaner???? nej vel

Udmærket gen-repliceret, Jane! :))

Mvh John

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 18-09-06 13:19

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message

> Gør han også. Han beklager jo ikke hvad han sagde, men at det har
> stødt nogen:

Man kan da ikke beklage andres følelser - det er jo latterligt.
Man er da selv ansvarlig for hvad man føler og gør!

Fra : @

Dato : 18-09-06 16:27

On Mon, 18 Sep 2006 14:19:05 +0200, "Frithiof Andreas Jensen"
<frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com> wrote:

>"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message

>Man kan da ikke beklage andres følelser - det er jo latterligt.
>Man er da selv ansvarlig for hvad man føler og gør!

nej

ikke hvis man er muhamedaner

så er det altid nogen andres skyld hvis man er ked af det vred eller
fornærmet

Fra : PerX ...

Dato : 18-09-06 23:29

In article <450bfde7$0$20319$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
nogen@pladderballe.ok says...

> [...]
> hopper op og ned som aber.
>
> Lur mig, om de i sidste ende ikke påstår, at pavetalen i
> virkeligheden er resultatet af et jødisk komplot...

Det nærmer sig

http://www.iranfocus.com/modules/news/article.php?storyid=8673

Fra : PerX ...

Dato : 18-09-06 23:20

In article <450bf7cc$0$14022$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
thpetersen@hotmail.com says...
> Hvad helvede, Pave... du skal sgu' fortælle galningene, at de bare kan holde
> deres kæft, med deres voldsreligion.

Hvis oversættelserne af hvad han sagde ellers er rigtige så gav han dem
jo ikke en undskyldning, men undskyldte nærmere at de er nogle fæpander.

> Ikke det der blødsødne forsoningssøgende pis. De voldelige neandertalere
> skal ikke give os mundkurv på.

Det 21.århundrendes Korstog! Yihaa!