hvilken freeware newsClient til Win98?
Fra : thomas t

Dato : 15-09-06 20:13

Min kæreste er blevet fascineret af, at man faktisk kan få svar på mange
spørgsmål via UseNet. Så jeg tænker at downloade en eller anden nem lille
freeware newsClient til hendes gamle Win98 pc.

-jeg bruger selv Outlook Express. Aldrig prøvet andet.

Men mange siger jo, den ikke er god, at alle andre newsClients er bedre. Og
kæresten bruger ikke OE i forvejen (læser sin mail via msn i browseren), så
der er vel ikke grund til at starte hende på en halvskidt vej...

-kan der anbefales en freeware newsClient til Win98?
Må gerne være banal i sine funktioner, i modsætning til fancy.

Hellere færre funktioner, så den er nem at gå til for den
ikke-specielt-computer-interesserede person.

Venlig hilsen Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-09-06 22:57

thomas t skrev:

> -kan der anbefales en freeware newsClient til Win98?

Dialog fra 40tude:

   http://www.40tude.com/dialog/

> Må gerne være banal i sine funktioner, i modsætning til fancy.

Det kan jeg ikke vurdere, men den er vel nem nok hvis man holder
sig til det basale.

--
Bertel

Fra : thomas t

Dato : 15-09-06 23:18

Bertel Lund Hansen at nospamfilius@lundhansen.dk ha scritto:

> Dialog fra 40tude:
>
> http://www.40tude.com/dialog/

Mange tak, den vil jeg hente /installere / prøve, næste gang jeg besøger
hende.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 16-09-06 12:38

--
Hun smider dig sgu snart ud hvilken internetudbyder bruger hun? hvorfor
ikke bruge OE det virker fint for de fleste "almindelige" nørder.

Fra : thomas t

Dato : 16-09-06 15:34

Bjarne Chr at nogen@pc.invalid ha scritto:

> Hun smider dig sgu snart ud

Tja, det veds man jo aldrig med så noen (kvinder)

Hvordan går det dig?

> hvilken internetudbyder bruger hun?

aner det ikke. De har en eller anden ordning fælles i hele blokken (andel på
NøBro).

> hvorfor ikke bruge OE det virker fint for de fleste "almindelige" nørder.

Tjo, det ka da også godt være. Jeg vil bare gerne have en app, der KUN er
til news. Når nu hun har sin mail andetsteds. Så var det mindre muligt at
forvirre, tænker jeg...

Fra : Bjarne Chr

Dato : 16-09-06 18:06

> Tjo, det ka da også godt være. Jeg vil bare gerne have en app, der KUN er
> til news. Når nu hun har sin mail andetsteds. Så var det mindre muligt at
> forvirre, tænker jeg...

Du behøver ikke at installere en mailkonto i OE du kan nøjes med en news
konto enten news.inet.tele.dk eller news.tele.dk jeg kan ikke huske om du
har fået denne her link til Ludvig der står mange gode ting.
http://kimludvigsen.dk/tema-nyhedsgrupper.html Jeg ved ikke om det her
program kan finde ud af hvilket lydkort der sidder i maskinen men det var
måske værd at prøve
http://www.snapfiles.com/reviews/Belarc_Advisor/belarc.html

--
Venlig Hilsen
Bjarne

Fra : thomas t

Dato : 17-09-06 00:00

Bjarne Chr at nogen@pc.invalid ha scritto:

> Du behøver ikke at installere en mailkonto i OE du kan nøjes med en news
> konto enten news.inet.tele.dk eller news.tele.dk

Okay, nu kan jeg jo lige se, om jeg overhovedet kan finde ud af det på
hendes maskine. Tak.

Jamn tak. Jeg kan jo forsøge :)