To-tre dage i Nice eller Cannes
Fra : T.Liljeberg

Dato : 15-09-06 07:48

I forbindelse med en forretningsrejse får jeg 2-3 dages fri tid i Nice
eller Cannes i første uge af Oktober.
Er der nogen gode forslag?

Fra : Bjarne

Dato : 15-09-06 07:49

T.Liljeberg skrev:
> I forbindelse med en forretningsrejse får jeg 2-3 dages fri tid i Nice
> eller Cannes i første uge af Oktober.
> Er der nogen gode forslag?
Lac st. Casienne.
Tog fra Nice til Tende/Tenda og evt. tilbage via XXMiglia.

Bjarne

Fra : Jan Zepelin

Dato : 15-09-06 19:57

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> I forbindelse med en forretningsrejse får jeg 2-3 dages fri tid i Nice
> eller Cannes i første uge af Oktober.
> Er der nogen gode forslag?

Hej

Sejltur til øerne fra havnen i Cannes evt. med den båd, der har glas i
bunden, så man kan følge havbund, fisk m.m.
På St. Marguerite kan man se hele Cotes d'Azur m.m.
se mere her: http://www.beyond.fr/sites/lerins.html
Parfumebyen Grasse kan også være køreturen værd op i bjergene...

Ellers er der Antibes, en spændende by med Picassomuseum og smukke smalle
gader og dejlige cafeer/restauranter.

Se evt. mere her: http://www.provenceposten.dk/

VH Jan Zepelin

Fra : Sten Schou

Dato : 15-09-06 20:31

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> I forbindelse med en forretningsrejse får jeg 2-3 dages fri tid i Nice
> eller Cannes i første uge af Oktober.
> Er der nogen gode forslag?

Europas svar på Grand Canyon, Le grand canyon de Verdon.
http://www.decouverte-paca.fr/fr/Tourisme.asp?id=60&u=Default&sX_Menu_selectedID=m2default_A26B6FBB
På vejen, lidt nord for Grasse, ligger desuden nogle drypstenshuler.
Du kan naturligvis også slå et smut omkring Monaco.

Hilsen Sten

Fra : Steen Johansen

Dato : 16-09-06 01:56

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> På vejen, lidt nord for Grasse, ligger desuden nogle drypstenshuler.
> Du kan naturligvis også slå et smut omkring Monaco.

Jeg er forundret over de forslag der er fremkommet, en af Europas kultur
perler er Nice
MvH Steen