Sanglærer i Growl ?
Fra : Ukendt

Dato : 14-09-06 21:00

Er der nogen her i gruppen der kender en god sanglærer,eller kan henvise til
en der kan undervise i growl og skrig ?.Det skal være omkring Storkøbenhavn
eller omkring Roskilde.
Det er et spørgsmål jeg har lovet mit Barnebarn at undersøge

Venlig hilsen
Anne

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 15-09-06 00:00

AM wrote:
> Er der nogen her i gruppen der kender en god sanglærer,eller kan
> henvise til en der kan undervise i growl og skrig ?.Det skal være
> omkring Storkøbenhavn eller omkring Roskilde.

I skal en tur til København og finde den bedste underviser der er på området
her i landet
Cathrine Sadolin. Det er dyrt - men er hver en krone værd.
http://sadolin.net/dk/

Eller køb video'en "Rough, Ready and Able" - den er rigtig god hvis man har
en smule sangteknik på plads i forvejen.

/ Flying Hotdogs

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-06 00:24

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Eller køb video'en "Rough, Ready and Able" - den er rigtig god hvis man
> har en smule sangteknik på plads i forvejen.

Jeg siger mange tak for din oplysning.Det bliver Barnebarnet glad for at
hører .

Hilsen Anne

Fra : Lampen

Dato : 15-09-06 12:44

> I skal en tur til København og finde den bedste underviser der er på området
> her i landet
> Cathrine Sadolin. Det er dyrt - men er hver en krone værd.
> http://sadolin.net/dk/

Og du er sikker på hun underviser i growl ??

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-06 12:51

"Lampen" <nospam@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Og du er sikker på hun underviser i growl ??

Jeg har selv lige siddet og tænkt på det samme.

Hilsen Anne

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-09-06 13:03

"Lampen" <nospam@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Og du er sikker på hun underviser i growl ??

I princippet lærer hun vel folk at bruge deres lunger.. Hvad de så bruger
dem til, må de selv om. :)

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-06 13:18

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> "Lampen" <nospam@spam.dk> skrev i en meddelelse

> I princippet lærer hun vel folk at bruge deres lunger.. Hvad de så bruger
> dem til, må de selv om. :)
>
> - Martin

Efter at have læst om hende på nettet tro jeg, at du har ret.
Anne

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 17-09-06 17:38

Lampen wrote:

> Og du er sikker på hun underviser i growl ??

100% og Cathrine Sadolin er den eneste i landet der kan

/ Flying Hotdogs - been there - done that

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 15-09-06 17:19

"AM" <an.msnabelapc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Storkøbenhavn eller omkring Roskilde.
> Det er et spørgsmål jeg har lovet mit Barnebarn at undersøge

Hej Anne :)
Jeg synes det er rigtig godt, at du vil støtte dit barnebarn.
Jeg growler/synger selv i et metal band, og jeg kan prøve at sige lidt
(her er en sang, jeg engang har lavet for sjov, men det er optaget med
standard PC-udstyr, så kvaliteten er ikke så god
http://www.myspace.com/severindk )
En smule sang-teknik kræves og bør kunne fåes vha. dit barnebarns skole e.l.
Professionelle sangundervisere ville ALDRIG støtte growling, både fordi de
færreste af dem kan lide stilen, og stilen vil kunne gøre skade på stemmen,
hvis ikke det gøres korrekt.

En Amerikansk sanglærer, Melissa Cross, har lavet en DVD, hvor hun påstår at
give de bedste tips til folk, der vil leve af at growle.
http://www.melissacross.com/indexIntro.html

Ellers så handler det om for dit barnebarn at finde en inspiration, der har
styr på hvad han gør. Min største inspiration var nok sangeren fra bandet
"Lamb of God" http://www.myspace.com/lambofgod , der også har modtaget
undervisning af Melissa Cross og er en af de bedste jeg har hørt til at
benytte "The False Chord" som er den del af din stemme, der ikke bruges til
f.eks. tale i toner.

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-06 22:05

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> modtaget undervisning af Melissa Cross og er en af de bedste jeg har hørt
> til at benytte "The False Chord" som er den del af din stemme, der ikke

Hejsa

Tusinde tak for din hjælp.Det du har skrevet vil jeg straks sende til
barnebarnet.Jeg er sikker på..at de sider nok skal gøre lykke.
Du har ret i..at der ikke er mange der bryder sig om stilen.Jeg har nu ikke
selv noget i mod den .
Selvfølgelig støtter jeg/vi ham..alt hvad jeg kan.Det samme gør hans
forældre.Han spiller trommer og har gjort det i nogen år.Det er hans
drøm..at komme til at stå på scenen en dag.Vi tror nok det skal lykkedes
ham..hvis han ellers kan få samlet et band...eller kan komme ind i et.Det er
også metal han spiller.Hvorfor han nu også vil lære at growle ved jeg
ikke..jeg fik bare til opgave at spørge i nyhedsgruppen.
Nu vil jeg gå ind og kigge på dine omtalte sider .Endnu en gang mange
tak.

Hilsen Anne

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-06 13:09

> [...]
> modtaget undervisning af Melissa Cross og er en af de bedste jeg har hørt
> til at benytte "The False Chord" som er den del af din stemme, der ikke

Hej igen

Nu har jeg hørt dit nummer.Jeg vil sige..at du laver det rigtig godt...samt
at det er en super flot hjemmeside.
Hilsen Anne

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 16-09-06 13:32

> [...]
>
> Nu har jeg hørt dit nummer.Jeg vil sige..at du laver det rigtig
> godt...samt at det er en super flot hjemmeside.

Jamen jeg takker meget og håber at dit barnebarn har held med at lære det.
Det vigtigste er bare, at man skal passe på og finde sin egen stemme og
grænse plus drik meget vand. Han skulle nødig ende som mig, da jeg startede
ud og miste stemmen i en uge fordi jeg overanstrengte stemmen og brugte den
helt forkert.

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-06 11:27

> [...]
> grænse plus drik meget vand. Han skulle nødig ende som mig, da jeg
> startede ud og miste stemmen i en uge fordi jeg overanstrengte stemmen og

Hej igen

Jeg giver rådet med vandet videre,han skulle nødig miste stemmen for han kan
tale i en uendelighed om sin musik .

Hilsen Anne

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 17-09-06 17:46

Sren Kjeldsen wrote:
> Han skulle nødig ende som mig,
> da jeg startede ud og miste stemmen i en uge fordi jeg overanstrengte
> stemmen og brugte den helt forkert.

DERFOR er det supervigtig at få sangteknikken på plads fra start.
Miste stemmen, hæshed, overanstrenge stemmen giver alt for hurtigt
sangerknuder på stemmebåndene. ja ja man kan blive opereret for
sangerknuder, men det ændrer stemmen og på sigt kan en ung sanger risikere
at stå som 30 årig og ikke kunne synge et pip fordi stemmen er ødelagt for
good.
Netop ved yderbelasninger af stemmen som growl ( og opera) er det alt
afgørende at få teknikken på plads inde man kaster sig ud i øveaftener og
koncerter af flere timers varighed.

Så Anne -. få dit barnebarn til en dygtig sangpædagog, inden han kaster sig
ud i det.

/ Flying Hotdogs

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 12:02

> [...]
> koncerter af flere timers varighed.
>
> Så Anne -. få dit barnebarn til en dygtig sangpædagog, inden han kaster

Det med at han gerne vil lære at growle er hans seneste påfund.Spørgsmålet
er så hvor meget knægten kan nå...da han jo også har sin skole at
passe...han skulle jo meget gerne have en uddannelse.Trommerne er jo det han
går meget op i..dem går der også en del tid med.
Hilsen Anne

Fra : Lampen

Dato : 21-09-06 13:25

> Jamen jeg takker meget og håber at dit barnebarn har held med at lære det.
> Det vigtigste er bare, at man skal passe på og finde sin egen stemme og
> grænse plus drik meget vand.

Jeg spillede engang i et band med en growler der påståd cocio bajere var
genialt :)

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 22-09-06 09:25

> Jeg spillede engang i et band med en growler der påståd cocio bajere var
> genialt :)

Tjah det er jo nok det der med at finde sin egen stemme :D
Lige nu kører min nok også ligeså meget på øl som på vand ;)

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 16-09-06 14:00

> [...]
> omkring Storkøbenhavn eller omkring Roskilde.
> Det er et spørgsmål jeg har lovet mit Barnebarn at undersøge

Min bror foreslår Thomas AG Jensen, amager.

Slå ham op på de gule sider.

Det er ikke sikkert han underviser, men man kan spørge.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-06 11:23

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Min bror foreslår Thomas AG Jensen, amager.
>
> Slå ham op på de gule sider.
>
> Det er ikke sikkert han underviser, men man kan spørge.

> [...]

Jeg siger tak.Vi give det videre.
Hilsen Anne