Dyr i Andelslejlighed
Fra : Svante

Dato : 13-09-06 18:06

Måske skulle dette postes under dk.fritid.dyr, men jeg prøver her. Ved nogen
hvordan det generelt er med at må have dyr i Andelsboliger: Jeg kender nogen
der bor i disse hvor de det ene sted ikke må, mens de et andet sted godt må.
Kender én der er opdrætter af katte dvs vedkommende har 8 katte men også en
meget stor hund. Nu søger hun en Andelsbolig, men ingen kan helt svare hende
på om hun må have alle de katte med sådan et sted. Og hvad med en evt
løbegård, må sådan en evt bygges og er der altan må denne lukkes med et net
f.eks. Jeg tror jeg godt ved at reglerne kan være forskellige fra Andelbolig
til andelsbolig, men er der nogen der har erfaringer med hvad man generelt
må. Kan vedkommen evt få lov til at flytte ind med alle disse katte og så
senere få besked på at nu må der ikke være så mange?

Hilsen Svante

Fra : Hanne Engermann

Dato : 13-09-06 20:55

> [...]
> på om hun må have alle de katte med sådan et sted. Og hvad med en evt
> løbegård, må sådan en evt bygges og er der altan må denne lukkes med et net

Der er ikke andet at gøre end at stille spørgsmålene hver gang, dine
bekendte kontakte et andelsboligselskab.

> Jeg tror jeg godt ved at reglerne kan være forskellige fra Andelbolig
> til andelsbolig, men er der nogen der har erfaringer med hvad man generelt
> må.

Ikke alene fra andelsboligselskab til andelsboligselskab, men også for
de områder, det evt. er opdelt i.

> Kan vedkommen evt få lov til at flytte ind med alle disse katte og så
> senere få besked på at nu må der ikke være så mange?

Vedkommende skal sikre sig, at tilladelsen til dyreholdet fremgår
skriftligt af kontrakten, samt at den ikke kan tilbagekaldes/ændres
senere.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : helena

Dato : 15-09-06 09:34

Hvis det er en decideret andelslejlighed du mener, må det stå i vedtægterne
for den pgl. andelsforening. Hvis ikke må du spørge formanden i
andelsboligforeningen.

VH.
Helena

Fra : Svante

Dato : 15-09-06 12:20

Når det er andelslejligheder der ikke er bygget men som er udbudt til salg
allerede inden byggeriet er gået i gang, kan man vel ikke gardere sig så
lang tid i forvejen om man må holde dyr?

Svante