Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Legater til Grønlandsrejse
Fra : Anita

Dato : 20-08-06 19:53

Vi skal have en flok folkeskoleelever med til Grønland (Qaqortoq) og har
modtaget 300.000,- kr fra Nordisk Ministerråd til projektet. Men det er dyrt
at komme til Grønland, og da det er meningen, at den grønlandske skoleklasse
også skal herned på besøg, har vi brug for lidt flere penge. Jeg har søgt
efter fonde og legater, men det virker som en jungle. Ofte gives der kun til
videregående uddannelser eller forskning.

Har I nogle gode tips til at finde vej i legat-junglen? Evt. erfaringer med
nogle fonde som gerne giver til rejser/udvekslinger i folkeskolen.

Jeg har fundet Kulturfonden Danmark-Grønland, som jeg mener vi kan søge. Men
vi vil meget gerne have flere bud på steder at søge.

Pft. Anita

Fra : alexbo

Dato : 20-08-06 20:38

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev

> Jeg har fundet Kulturfonden Danmark-Grønland, som jeg mener vi kan søge.
> Men vi vil meget gerne have flere bud på steder at søge.

Disse har jeg fundet ved at google "fonde grønland", det skal forstås som en
hjælp og ikke en plat " hvorfor googler du ikke".
Jeg har en søn på Grønland og ved hvor hæmningsløs dyr rejsen er.

http://www.social.dk/kontante_ydelser/tilskud_til_besoegsrejser.html
http://www.foreningen-norden.dk/medlemsservice.php?side=medlem_skoler#stotte

mvh
Alex Christensen

Fra : Anita

Dato : 20-08-06 21:32

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev

> [...]
> en hjælp og ikke en plat " hvorfor googler du ikke".
> Jeg har en søn på Grønland og ved hvor hæmningsløs dyr rejsen er.

Mange takker. Sidste link hjælper vist ikke med økonomi, men der er helt
sikkert noget der er værd at undersøge nærmere.

Jeg googlede på "legat grønland" og fandt da også lidt.

Venligst Anita