Tur til tjekkiet, hvad SKAL man bare se de~
Fra : Pedersen's

Dato : 21-06-01 13:52

Er der et par bud på, hvad man simpelthen bare må se mens man er dernede ?

--
Fam Pedersen .
byt * med vip

Fra : John K

Dato : 21-06-01 23:19

> Er der et par bud på, hvad man simpelthen bare må se mens man er dernede ?

Teresienstadt (kz-lejr), Plzen (pilsnerens hjemby - tag tog/bus derhen :))

Byen Most (Bro) - hvis man virkelig vil se betonbyggeri.

Ellers er der jo masser af ting og se i Prag.

Brno er også en pæn by.

Tjek evt. www.czech.cz - hvor der er gode tips på engelsk.

Mvh

John K

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 24-06-01 09:06

I skal helt sikkert finde et bryggeri/værtshus i Prag som hedder "U fleku"

Det er et gammelt sted fra 1499 hvor de laver deres egen øl som smager
UHMMMM.

Prøv også at se en forestilling i Laterna Magika i Prag, det er en
oplevelse.

Men i det hele taget er Prag en lækker by, som man sagtens kan bruge nogle
dage i. Jeg har selv været dernede tre gange.

Anders Hyltoft

Fra : John K

Dato : 24-06-01 14:08

> I skal helt sikkert finde et bryggeri/værtshus i Prag som hedder "U fleku"
>
> Det er et gammelt sted fra 1499 hvor de laver deres egen øl som smager
> UHMMMM.

Desværre er stedet efter min mening blevet alt for turistpræget i forhold
til hvad det var for 10 år siden - men deres øl er stadig godt :)

Mvh

John K

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 25-06-01 06:46

> Desværre er stedet efter min mening blevet alt for turistpræget i forhold
> til hvad det var for 10 år siden - men deres øl er stadig godt :)

Jah, turisterne må man leve med... Men det er jo også øllet som er det
vigtigste
I det hele taget er man nødt til at smage alt det forskellige øl man kan få
i tjekkiet. Der er jo en kæmpe øl-kultur i landet.

MVH Anders

Fra : John K

Dato : 25-06-01 10:28

> [...]
> I det hele taget er man nødt til at smage alt det forskellige øl man kan

> i tjekkiet. Der er jo en kæmpe øl-kultur i landet.

Det med øllet har de styr på - og hvis man gider tage metroen en tre-fire
stop uden for bymidten, er priserne en helt anden - en halv liter god
tjekkisk fadøl for ca. 4 kroner er jo ikke værst :)

Mvh

John K

Fra : JaTak Victor

Dato : 24-06-01 10:33

"Pedersen's" <bse28410@*.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er der et par bud på, hvad man simpelthen bare må se mens man er dernede ?
>

> --
> Fam Pedersen .
> byt * med vip

Byer som Cesky Krumlov og Ceske Budejovice (Budweis) er begge flotte byer
som man nemt kan bruge en dag på hver. Ca. 150 km syd for Prag.

Man kan også besøge bryggeriet Budweis og smage på varerne.

Syd for Cesky Krumlov er der en større opdæmmet sø som der også kan bruges
en dag på at køre en tur langs med.

NB
Hurtigste vej fra Prag til Ceske Budejovice er hovedvej nr. 4 (4 sporet
motortrafikvej de første 60 km) og nr. 20 via Pisek. E55 som alle skilte
henviser til er fyldt godt op med lastbiler og overhalinger er ikke nemt på
denne vej.

Billigt Hotel i Ceske Budejovice, 10 min. gang fra centrum (Markedspladsen)
http://www.zin.cz/hotelfilip/index-e.html

Mvh
Karl Erik