Californien
Fra : henrik Hansen

Dato : 09-09-06 09:01

Hej
Hvordan er vejret ..sådan gennemsnitligt..
i Californien i februar måned??

F eks mm regn... gennemsnitstemp. for Februar
Blæst osv osv...

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 09-09-06 12:59

"henrik Hansen" <""hsh[FJERN DETTE]\"@[OG DETTE]ziex.net"> skrev i en
meddelelse news:45027471$0$856$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> Hvordan er vejret ..sådan gennemsnitligt..
> i Californien i februar måned??
>
> F eks mm regn... gennemsnitstemp. for Februar

Oppe i bjergene er der masser af sne. Du skal ikke påregne at kunne besøge
Yosemite, Kings Canyon, General Sherman Tree m.v.
Nede ved kysten og i ørkenområderne er det endnu ikke blevet forår, men du
kan da være heldig at få lidt varme i ørkenområderne.
Var der selv i marts, hvor der normalt kan være behagelige 17-25 grader i
L.A., men i år var det altså rigtig koldt med ca. 11 grader c. i L.A. og
masser af blæst. Vi oplevede sne i Arizona´s nordlige ørkenområder og var
nærmest ved at sne inde i Bryce Canyon i Utah. Til gengæld kørte vi fra -4
grader i Bryce til +30 grader i Death Valley i det østlige Californien, på
bare ét døgn.
Gennemsnitstemperaturer og nedbør kan du selv søge dig frem til på Google.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : J.C.

Dato : 09-09-06 14:24

"henrik Hansen" <""hsh[FJERN DETTE]\"@[OG DETTE]ziex.net"> wrote in message
> Hej
> Hvordan er vejret ..sådan gennemsnitligt..
> i Californien i februar måned??
>
> F eks mm regn... gennemsnitstemp. for Februar

Her er mit bud på det:
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr_nordamerika.htm
Der er 4 byer at vælge imellem i Californien. Jeg har chekket Fresno og LA,
som har dagstemperaturer på henholdsvis ca. 15 og 20.
Hvis jeg skal øse af egen erfaring, så ankom jeg til LA sidst i februar
1998, og der var de lige begyndt på jordbærhøsten. Men disse milde
temperaturer til trods, så er det rigtigt nok hvad Niels skriver: Oppe i
bjergene skal du ikke regne med mildt vejr.

Fra : redge

Dato : 09-09-06 19:45

> [...]

> Hvordan er vejret ..sådan gennemsnitligt..
> i Californien i februar måned??

> F eks mm regn... gennemsnitstemp. for Februar

Her er lidt forskelligt, men det vigtigste er belyst:

http://weathercurrents.com/temecula/Climate.do

http://home.accuweather.com/index.asp?partner=accuweather

http://california.com/

/Jarl

Fra : redge

Dato : 09-09-06 19:45

Fra : T.Liljeberg

Dato : 09-09-06 20:48

On Sat, 09 Sep 2006 10:00:42 +0200, in dk.fritid.rejse henrik Hansen
> [...]

>Hvordan er vejret ..sådan gennemsnitligt..
>i Californien i februar måned??
>
>F eks mm regn... gennemsnitstemp. for Februar

Det er vinter i Sydcalifornien. Dvs. ved kysten (LA) vil du formentlig
se lune solskinsdage (20-25C eller bedre, lidt mindre helt ude ved
vandet), mellem grå og regnfulde dage.

Tom
Los Angeles, CA

Fra : Per

Dato : 10-09-06 09:33

Husk at leje snekæder hvis du regner med at leje en bil. Var selv
califonien i april og måtte et par steder bruge snekæder. F.eks. ved lake
tahoo hvor vejene blev lukket. Det var i april måned, så jeg går ud fra
februar er værre.

Vi kørte i solskin og t-shirt ca. 20 grader, drejede så op mod lake tahoo og
efter en halv times kørsel skulle vi have snekæder frem og varmt tøj. Så jeg
var meget glad for jeg havde lejet snekæder, selvom det virkede dumt da jeg
hentede bilen i LA hvor det var 24 grader.

Husk at bare lidt op i bjergene og temperaturen daler drastisk .

Men til gengæld var både lake tahoo og Zion flot i snevejr

Mvh Per

Fra : Sten Schou

Dato : 11-09-06 23:11

"Per" <Per@nuerdederigen.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Husk at bare lidt op i bjergene og temperaturen daler drastisk .
>
> Men til gengæld var både lake tahoo og Zion flot i snevejr

Vi kørte fra Carson City til San Francisco den 18. april. 2 m sne i Sierra
Nevada, men snefri veje både i Sierra Nevada, og rundt Lake Tahoe. Forår fra
Sacramento og nedover.

Hilsen Sten