Cruis til Caribien...
Fra : Henrik

Dato : 08-09-06 08:46

Hej NGer

Er der nogen her der har erfaringer med cruisene fra New York med
Norwegian Cruis Line set hos Albatros Travel.....

MVH Henrik

Fra : Michael Døj

Dato : 13-09-06 11:58

Hej Henrik.

> Er der nogen her der har erfaringer med cruisene fra New York med
> Norwegian Cruis Line set hos Albatros Travel.....

Nogle af vores venner var afsted for nogle måneder siden.
De var meget positive, især nævnte de:

1) God service hele vejen igennem, fra rejsens start til slut.
2) Overdådig - grænsende til det ekstreme - forplejning. Mad i lange baner
24 timer i døgnet, serveret fra flere forskellige typer af restaurenter
ombord.
3) Velfungerende nanny-service, både dag og aften. Sidstnævnte dog kun til
kl. 01.00 (så vidt jeg husker), og kun mod betaling, men ikke meget.
4) Gode ture rundt på de øer, der ligges til ved. Hvis man er til den slags,
er der masser af gode handler at gøre på div. røgvarer, spiritus og
mærketøj.
5) Mange forskellige, gode og vedligeholdte aktiviteter ombord. (Herunder
bingo! .
6) Vel planlagte ture i New York.

Det eneste de de mente havde været en smule trættende, var den store andel
af meget overvægtige amerikanere, som udelukkende var med for at spise, og
klage over alt mellem himmel og jord.

Bl.a.:
- At der var for varmt! Come on, det er et caribisk krydstogt - Det ligger
ligesom i kortene, at der kan være mere end 20 grader på soldækket!
- At der var for langt mellem de forskellige restaurenter - Tjo, nogle vil
nok foretrække at strække benene mellem de forskellige restaurenter.
- At tallerkenerne var for små, fordi man så skulle gå uforholdsvist mange
gange - Ifølge vores venner var tallerkenerne af std. DK
middags-størrelse*SUK*
- At ikke alle besætningsmedlemmer talte flydende engelsk - En eller andet
havde tiltalt en malaysisk matros, der kunne tale/forstå engelsk, dog ikke
flydende.
- At der var for mange udlændinge ombord!! - Ahem, Norweigian Cruise Line...

etc. etc. vores venner valgte - sammen med de mange øvrige skandinaver - at
se på det fra den humoristiske side, og fik mange gode grin ud af det.

Jeg mener de gav i omegnen af dkk. 18.000 pr. person, og de regner med at
tage afsted igen.

Med venlig hilsen
Michael Døj

Fra : MikeMike

Dato : 19-09-06 16:06

Der er masser af info og reviews her: www.cruisecritic.com

Paa udenlansk :)

Fra : Bettina Skaaning

Dato : 17-09-06 13:38

Hej
Ja vi var med ncl til caribien i feb 2005. 2 voksne og 1 barn ( 11 år
) Og det var bare den
fedeste ferie !!!!! Gode oplevelser, Forkellige ø´´er ,god mad ,søde
medarbejder. Det er ikke
sidste gang for vores vedkommen. Prøv at gå ind på www.ncl.com det er
meget billiger selv at
booke og det er meget nemt!!! Men husk gi lidt ekstra ved at tage´ en
udvendigt kahyt og hvis
det er muligt en med balkon det er pengene værd. Jeg får tit tilsendt
nyhedsbrev fra Ncl og man
bliver bare vild. PRØV DET. Jeg er lidt misundelig God tur hvis i
tager afsted. Hilsen Bettina

Fra : Henrik

Dato : 17-09-06 14:08

On 2006-09-17 14:37:36 +0200, Bettina Skaaning <kbcs@JLZG6c.dk> (slet
JLZG6) said:

> [...]
> værd. Jeg får tit tilsendt
> nyhedsbrev fra Ncl og man bliver bare vild. PRØV DET. Jeg er lidt
Hej Bettina.

Vi har bestilt så vi skal afsted, så vi glæder os, det er vores første
cruis så vi er spændt. Vi har pt. valgt en indvendig kahyt, for så til
gengæld at bruge lidt flere penge på tant og fjas, vi syntes at 5.000,-
for et vindu, og 7.200,- for balkon et sted hvor vi bare skal sove var
i overkanten, men vi kan nå at ændre på det endnu, hvad gør det bedre?
Opholder man sig meget i kahytten?.

Stor hilsen Henrik

Fra : Bettina Skaaning

Dato : 17-09-06 20:11

Tillykke!!! Håber i får en god tur! De andre vi snakkede med på båden
var meget kede af
indvendig kahyt, da de ikke anede om det var lyst eller mørkt . For os
var det også dejligt at
kunne sidde og se ud over havet om aften med en kop kaffe.( Der er
kaffemaskine i kahytten )
Samt vågner op til en nyt land uden at skulle skynde sig til
morgenmad. Husk man kan bestille
morgenmad ( roomservice)det er med i prisen på ncl. . Jo lidt tid
bruger man i kahytten, vi
gjorde man kan godt blive træt af at have folk omkring en hele dagen ,
´men det er ikke et
problem .Selvføglig er det fedt med ekstra penge til spas. Men Men !!!
Uh det er en fed måde at
holde ferie på . Men pas på man bliver bidt af det Endnu en gang
god tur.
Har du nogle spørgsmål send da en mail.
Hilsen Bettina