Mærkelig oplevelse ;-)
Fra : Torben Brøndum

Dato : 07-09-06 17:12

Hej derude,

På vores bilrejse sydpå her i sommer havde vi en underlig oplevelse idet. På
et tidspunkt måtte vi holde i kø ved Karawankentunnellen - vejen hælder let
nedad mod tunnellen - jeg er nød til at bremse.......men for at bilen ikke
skal løbe langsomt tilbage dvs. opad !

Lyder skørt - det ved jeg, men er der en forklaring mon ?

Hilsen Torben

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-09-06 17:22

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> writes:

> [...]
> skal løbe langsomt tilbage dvs. opad !
>
> Lyder skørt - det ved jeg, men er der en forklaring mon ?

Et synsbedrag. Jeg har været udsat for det sammen, men et glas vand
overbeviste mig om at det var et synsbedrag.

/Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : bj

Dato : 07-09-06 19:17

> [...]
> Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
> Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

i selveste Danmark kan man opleve det samme. På Bornholm. Vi, min klasse og
jeg, prøvede det, men kan ikke lige huske hvor på øen..

Et sted ved Arhus, Omslev, eller noget i den retning ser det unægteligt også
ud til at vejen hælder nedad, men bevares..tag den lige engang på cykel og
mærk så bare lige hvor meget den rent faktisk stiger. OM det var fordi jeg
var i dårlig form ved jeg ikke, men den er slem, så her tror jeg også at man
ville trille baglæns

Ja,det er lidt sjovt med synsbegrag - bare ikke når man kommer emd over 40 i
timen til et cykelløb og ikke er den skarpeste kniv i skuffen til at køre
opad:(

mvh
bj

Fra : Nicolai Lang

Dato : 07-09-06 19:18

On Thu, 7 Sep 2006 18:11:32 +0200, "Torben Brøndum"
<tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote:

>Lyder skørt - det ved jeg, men er der en forklaring mon ?

At omgivelserne skrånede endnu mere, hvilket gav illusionen af en
skråning den forkerte vej.

Vi oplevede det samme i Island - GPS'en angav at højden steg (målt på
lufttrykket), men i forhold til omgivelserne så så det ud som om vi
kørte nedad.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Gunnar007

Dato : 08-09-06 22:43

"Nicolai Lang" <nnews0403051902@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> At omgivelserne skrånede endnu mere, hvilket gav illusionen af en
> skråning den forkerte vej.

Eksisterer skam også i brennerpasset.
Jeg troede bilen var i stykker første gang jeg kørte der (10 år siden).
Lortet ville bare ikke trække, og det gik endda ned af bakke.!!
Det gik så ikke ned af bakke, for lastbilerne havde pudsigt nok samme træk
problem som mig selv.

Hilsen G

Fra : Martin

Dato : 10-09-06 20:24

Også nord for Beirut. underlig fornemmelse. Det ser ud som om, at vejen
går op ad, men når man sætter bilen i frigear, triller den "op" af bakken.