Muslinger til mislingen
Fra : Inge

Dato : 07-09-06 16:00

Hej
jeg har læst her i gruppen at muslinger skulle være godt for katte, og
derfor har jeg nu købt en dåse. Jeg har givet hende 2 stk. og det gik da,
for hun vil helst kun ha' tørkost og tak for det. Men hvor mange kan jeg gi'
hende uden at maven kommer i uorden eller at der sker noget andet? Det er en
hun/inde/huskat på 4 år.
Håber nogen vil svare.

mvh
Inge

Fra : Siri

Dato : 07-09-06 19:06

> [...]
gi'
> hende uden at maven kommer i uorden eller at der sker noget andet? Det er

Det vil jeg også gerne vide noget om - for jeg jagter lidt at kunne give
min kat en særlig godbid...
Jeg har fundet et tørfoder, som hun er helt ellevild med, og lader sig
håndfodre med! Ikke overraskende er det tørfoder designet specielt til
persere.... og selv om jeg har tænkt mig at bruge den gode store
prøvepose (tak rare Royal Canin mand Leif - jeg mailede bare og spurgte,
og vups, prøveposer sendt til mig og Gia, der som sagt er ellevild med
det) til at belønne med her i starten, og lære hende lidt med belønningen
- når det sidste Hill's (og den hele sæk, jeg har stående, den skal vist
ud til Dyreværnet, der jo står og mangler al mulig hjælp, mad og kroner
i særdeleshed - så giv dem en slant, eller noget, du kan give!) er spist
op,
så skal Mislingen da vist have sit favoritfoder til daglig. Det er godt
for alt, hvad en perser kan gå og smådøje med, og så skulle man da være
et skarn andet.....
Men vådfoder og diverse klassiske katte-lækkerier afviser hun med
undren....
Har du et tip til en kræsen kat, så bønn' op, tak
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Inge

Dato : 07-09-06 20:45

> ud til > Har du et tip til en kræsen kat, så bønn' op, tak
> Med venlig hilsen
> Siri
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Nej egentlig har jeg ikke nogen tip, for min er lidt kræsen, hvad angår alt
andet end tørkost, hvor jeg fodrer med Specific Physio eller nu hedder den
vist Specific Adult FXD. Jeg køber det hos dyrlægen, ikke specielt billigt,
men så tror jeg på at hun får hvad hun skal ha', og så får hun en 5-6 bidder
om dagen af RC til Main Coone (selv om hun ikke er MC, men bidderne er
store) - Af og til når jeg har kogt kylling får hun lidt af det, eller
makrel i tomat, hvor det dog mest er tomatsovsen der trækker, eller lidt tun
fra dåse når jeg selv skal ha'. Det skal dog være fra samme dag hvor det er
hhv. kogt eller dåsen åbnet for det må ikke komme fra køleskab ;) - altså
ellers er hun skam en lille (nå ikke så lille mere) mild kat som er meget
beskeden og ikke gør meget ståhej over noget, bortset fra at få klippet
kløer!

Specific er dansk produceret, kan kun købes hos dyrlægen og er pt. på tilbud
med : køb 3 poser og betal for 2. Jeg køber 2 kg's poser for jeg kan ikke
slæbe de større poser. Normalt får man pose nr. 11 gratis, når man har købt
10, så det er jo en dejlig ting. Det er ikke helt billigt, til gengæld
bruger jeg så bare brugsens billigste kattegrus, 15-16 kr. for 10 liter, som
kan vare en måned. Jeg skifter det en gang om ugen, pølserne bliver
selvfølgelig taget op med toiletpapir og skyllet ud, nogen gange tørrer jeg
osse lige bunden og ryster det rundt.

Er der ellers ikke andre her i gruppen der giver Specific? Jeg har nogen
gange undret mig over, at det så sjældent bliver nævnt og/eller anbefalet og
det skulle jo ellers være kvalitetsfoder, så jeg ville bare lige slå lidt på
tromme for det.

mvh
Inge

Fra : Denise

Dato : 08-09-06 19:00

Inge wrote:

> [...]
> nogen gange undret mig over, at det så sjældent bliver nævnt og/eller
> anbefalet og det skulle jo ellers være kvalitetsfoder, så jeg ville

Jeg brugte specific for vel 15 år siden, først den gule og siden den grønne.
Vi skiftede vist fra Iams, og brugte både tørmad og vådmad, men på et
tidspunkt ville de ikke have vådmaden. Den havde en mærkelig lugt og
konsistens og dyrlægen sendte det ind til undersøgelse og sagde det var sket
før, at folk havde klaget over det. Eftersom de ikke gad vådmaden mere kørte
vi en periode med tørmaden. Den var de glade for men tog på af slankemaden,
så på et tidspunkt blev de og mig trætte af det, og vi gik over til Hills og
Iams udelukkende.
Det har jeg aldrig fortrudt, og det er de 2 mærker vi kører på i dag og har
gjort i mange år nu.

--
Hilsen Denise

Fra : "

Dato : 09-09-06 10:37

Inge wrote:
> [...]
> nogen gange undret mig over, at det så sjældent bliver nævnt og/eller
> anbefalet og det skulle jo ellers være kvalitetsfoder, så jeg ville

To af mine er glade for Specific Fibril, som er slankekost, da det ikke er
så fedt. De spiser det som supplement til de øvrige 4-5 andre typer
tørfoder, der står permanent som ad libitum-foder.
Jeg har kun gode erfaringer med denne ene type (Fibril), som for mine katte
i høj grad bidrager til at holde vægten nede. Og smagen er faldet i god jord
også. Jeg har ikke prøvet andre varianter.

/m

Fra : Inge

Dato : 09-09-06 13:45

Hej
og tak for svarene, jeg var lige ved at tro jeg var den eneste på Specific.
Jeg var heller ikke klar over at det havde eksisteret i så mange år.
Tak igen.

mvh
Inge

Fra : lene

Dato : 07-09-06 00:00

mine klare fint 4-5 muslinger uden der er de store problemer jeg har lige
p.t 2 mco og en huskat og en italiensk haleløs kat og når de får muslinger
eller rejer så guffer de det i sig uden problemer der er kun min haleløse
kat han får lidt ille lugtne prutter af det men ikke noget med tynd mave
knus lene