MS Office for mac.
Fra : Henrik

Dato : 06-09-06 20:20

Hej NGer.

Nogle af mine kollegaer på arbejde er ved at overtale IT afdelingen,
personligt syntes jeg at det er tåbeligt når der findes så mange gode
alternativer, men når det skal være, er der så nogle problemer, her
tænker jeg primårt på word orm etc.

Godt dårligt? Har sagt at hvis problemet er Power Point så er Keynote
et lige så fint program.

Godt Skidt?

Hilsen Henrik

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 06-09-06 22:06

Henrik skrev:
> [...]
> tænker jeg primårt på word orm etc.
>
> Godt dårligt? Har sagt at hvis problemet er Power Point så er Keynote et

Hej Henrik

Jeg kan ikke tale for andres oplevelser. Men Microsoft Office er den
platform som langt de fleste kender. Jeg har selv lavet et
platformskifte fra PC til MAC fornylig og jeg kender Office fra Windows.
Derfor er det en befrielse at finde og fortsætte med at benytte et
program man kender. Jeg synes faktisk at MS Office er godt... og så er
jeg ligeglad med at det er store stygge Microsoft der har lavet det. Det
virker, og integrationen med Endnote og lignende additions gør dets
funktion god. Jeg kan ikke finde tilsvarende til OpenOffice - desværre.

Jeg har ofte brugt OpenOffice og har været godt tilfreds med det. Men da
Endnote (ss. Reference Manager) ikke virker med det så vælger jeg MS Office.

Powerpoint er mere brugervenligt end keynote - synes jeg. Langt de
fleste folk kender powerpoint, og et skifte fra PC til MAC gøres nemmere
af at man kan bruge nogle af de samme programmer på begge platforme.

Jesper

Fra : Marianne

Dato : 07-09-06 15:24

> [...]
> tilsvarende til OpenOffice - desværre.
>
> Jeg har ofte brugt OpenOffice og har været godt tilfreds med det. Men da

Hej

Kan man få Endnote til Mac?

mvh
marianne

Fra : Michael Holm

Dato : 07-09-06 15:29

Marianne <handelfjerndette@lundbak.dk> wrote:

> Hej
>
> Kan man få Endnote til Mac?
>
> mvh
> marianne

Ja - mener det er version 8 de har til mac.
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-09-06 16:14

Hej Marianne

Ja, men den er ikke så god som i Win- og den gamle OS 9.x version.
EndNote X
http://www.endnote.com/ENMac.asp

Det bedste program af sin art til Mac OS X/9.x er helt klart Bookends.
Den er kompatibel med næsten alle de office og TB programmer, der findes
- inkl. officepakker, der kører via X11.
BookEnds 9
http://www.sonnysoftware.com/

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Marianne

Dato : 08-09-06 16:39

> [...]

Den er kompatibel med næsten alle de office og TB programmer, der findes
- inkl. officepakker, der kører via X11.

Og den er endda til at betale

Kan du sige mig, om jeg uproblematisk vil kunne føre datafiler
(=referencedatabaser) til og fra RefMan, som jeg har på Windows?

mvh
marianne

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 08-09-06 13:21

Marianne skrev:

> Hej
>
> Kan man få Endnote til Mac?
>
> mvh
> marianne

Det kan du.

Jeg benytter Endnote 9.0 og det er fuldt funktionsdygtigt med direkte
adgang til hundreder af online weblibraries inkl medline (pubmed).

Før Endnote brugte jeg Reference Manager på windows, men jeg kan langt
bedre lide Endnotes logiske, enkle og ligetil tilgang.

Jesper

Fra : Leif Neland

Dato : 08-09-06 00:42

"Jesper Mehlsen" <jesperSLETDETTEmehlsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke tale for andres oplevelser. Men Microsoft Office er den
> platform som langt de fleste kender. Jeg har selv lavet et
> platformskifte fra PC til MAC fornylig og jeg kender Office fra Windows.

Der er vist noget med at word for mac ikke supporterer macro'er.
Det kan være en fordel at slippe for macro-viruser i dokumenter, men en
ulempe, hvis ens business-logic er afhængig af macroer.

Leif

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-09-06 23:04

Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:

> "Jesper Mehlsen" <jesperSLETDETTEmehlsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er vist noget med at word for mac ikke supporterer macro'er.

Word understøtter stadig macroer.

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-09-06 13:38

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> [...]
> personligt syntes jeg at det er tåbeligt når der findes så mange gode
> alternativer, men når det skal være, er der så nogle problemer, her

MS Word og Excel var oprindelig Macintosh programmer, senere ported (som
det hedder på edb'sk) til Windows. Word til Windows 2 tog livet af
WordPerfect i 90erne. Det fås ikke bedre idag.

Fra : Terje Rydland

Dato : 07-09-06 14:14

> MS Word og Excel var oprindelig Macintosh programmer, senere ported (som
> det hedder på edb'sk) til Windows. Word til Windows 2 tog livet af
> WordPerfect i 90erne. Det fås ikke bedre idag.

Strengt tatt er Word en videreutvikling av Bravo fra Xerox PARC.
Opprinnelig utviklet der, og så portet til DOS (utvikleren sluttet hos
Xerox og ble ansatt i MS). Så kom en Macversjon, flere år før MS lagde
den for Windows.
Excel (og PowerPoint) var opprinnelige Mac-program som så ble portet til
Windows. Strengt tatt var vel også Access opprinnelig et Mac-produkt.
Basisen i Access er Fox Pro, som var en dBase-klon for Mac. Denne ble
kjøpt opp av MS og portet til Windows. Deretter ble Mac-versjonen lagt
ned.

Terje

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 07-09-06 21:53

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> [...]
> tænker jeg primårt på word orm etc.
>
> Godt dårligt? Har sagt at hvis problemet er Power Point så er Keynote

Mac-Office pakken er skide dyr. På Win-platformen kan man få en
Word-only version ligesom bindlede versioner kastes i grams.

På Mac siden koster den billigste udgave 3000 + moms medmindre man er
uddannelsesinstitution.

Jeg synes folk alvorligt talt bør overveje Open-Office baserede miljøer
eftersom 97% af brugerne aldrig får glæde af de funktioner i MS som ikke
findes i Open Office programmerne.

Jeg ved godt at mange følger genkendelsens glæde ved at bruge det, som
de altid har brugt. Men hvis det tager mere end 3 timer sammenlagt at
vænde sig til et tekstbehandlingsprogram, er man enten blandt de 3% der
bruger Office pakker til ekstravagant komplicerede ting, eller også er
man bare langsom.

Jeg er langsom, derfor holder jeg mig til Appleworks

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 08-09-06 13:26

Stig Leerbeck skrev:
> [...]
> Word-only version ligesom bindlede versioner kastes i grams.
>
> På Mac siden koster den billigste udgave 3000 + moms medmindre man er

Det kan du have ret i. Men.. jeg købte en studenterudgave af Office med
3 fulde licencer for 997 kr. De ville ikke engang se dokumentation for
at jeg var studerende - de sendte det bare med en faktura. Jeg valgte
bare det billigste firma fra edbproser.dk.

> Jeg synes folk alvorligt talt bør overveje Open-Office baserede miljøer
> eftersom 97% af brugerne aldrig får glæde af de funktioner i MS som ikke
> findes i Open Office programmerne.

Enig. Jeg bruger aldrig Entourage der følger med. Word, Excel og
Powerpoint er de programmer jeg hyppigst bruger. Til Excel findes der
visse statistiske ekstensions man kan add'e og det har jeg haft stor
gavn af. Ved ikke om det finde i nogle af de open office baserede
programmer?

> [...]
> vænde sig til et tekstbehandlingsprogram, er man enten blandt de 3% der
> bruger Office pakker til ekstravagant komplicerede ting, eller også er

OK..

> Jeg er langsom, derfor holder jeg mig til Appleworks
>
> Stig Leerbeck

Jesper